עמיר נוסבאום. צילום: זאב שטרן
עמיר נוסבאום. צילום: זאב שטרן

"בעתיד הלא רחוק הפועל פ"ת תחזור למקום הראוי לה". עמיר נוסבאום בראיון פתיחת עונה

שישה ימים לפני שהדבר האמיתי ייצא לדרך בעפולה, המאמן מדבר על הציפיות ("לחץ הוא בטח לא דבר שיוסיף"), שיטת המשחק ("לא מאמין במערך אחד"), החיזוק שדרוש ("צריך סגל יותר עמוק אבל לא יהיו שינויים מרחיקי לכת") והקהל ("זקוקים להם"). הפועל פתח תקוה פותחת עונה, בפעם הראשונה כקבוצת אוהדים

פורסם בתאריך: 20.8.19 10:41

בניגוד לשנים האחרונות שלוו בעיקר בסיפורים מקוממים בלשון המעטה על ניהול בעייתי, בקיץ הנוכחי ניתן היה להתרשם מהעבודה המקצועית נטו שנעשתה בהפועל פתח תקוה. על שם כזה או אחר שהצטרף ניתן כמובן להתווכח ומן הסתם חיבור של קבוצה חדשה כמעט לגמרי דורש זמן, אבל על הדרך החיובית במועדון שפותח לראשונה עונה תחת בעלות אוהדיו אין עוררין. מי שיוביל את הדרך המקצועית הזו ועד כה נראה מתאים כמו כפפה ליד ל-DNA הכחול הוא עמיר נוסבאום, שאחרי שלוש שנים מוצלחות ועמוסות בתארים לצדו של ברק בכר בהפועל באר שבע, לוקח לראשונה את המושכות כמאמן ראשי.

בתחילת השבוע הוא היה קרוב מאוד להוביל את קבוצתו החדשה לגמר גביע הטוטו, אבל סדרת החמצות וקיפוח מצד אנשי המשרוקית הוביל בסופו של דבר להפסד אכזרי בדו קרב פנדלים להפועל רמת גן. למרות זאת, ואת זה ראו היטב לא רק מכר הדשא אלא גם מהיציע ומבעד למצלמות, היכולות בהחלט מבטיחה לא מעט. "אני שואב הרבה עידוד מהמשחק הזה. באופן כללי אני יודע שרק התוצאה חשובה, אבל עד כמה שזה לא תואם את המציאות בכדורגל הישראלי, מבחינתי הדרך חשובה לא פחות וככה הייתי רוצה לראות את הקבוצה שלי בכל משחק", אומר נוסבאום בראיון פתיחת עונה ל"ספורט מלאבס". "אני מאחל לשחקנים שלי שיגיעו בכל משחק לאותה כמות מצבים ואין לי ספק שאם זה יקרה לאורך זמן הכדורים ייכנסו ונוכל לנצח כל משחק בתוצאה גבוהה. השחקנים יודעים שהדרך חשובה לי מאוד ואני שמח על הקבוצה שמתגבשת כאן מבחינת משמעת, מחויבות והתפקוד הטקטי".

אשר לתפקוד הטקטי, שיחק נוסבאום לעיתים במערך אחורי מעובה של שלושה בלמים ובהמשך ניסה גם קו של ארבעה שחקני הגנה עם הקפטן רם לוי בקישור, מה ששיפר את משחקה של הקבוצה. "זה משהו שישתנה כל הזמן ואני לא מאמין במערך אחד", הוא אומר. "היה חשוב לי להביא שחקנים ורסטיליים שיכולים לשחק ביותר מתפקיד אחד. בכדורגל המודרני קבוצה חייבת לדעת לשחק לפחות ב-2-3 מערכים ולהתאים את עצמה ליריבות. לא כל מערך נכון לאותו משחק וכמובן שלפעמים צריך להגיב ולשנות תוך כדי תנועה".

עמיר נוסבאום. צילום: זאב שטרן

"לא מאמין במערך אחד". נוסבאום. צילום: זאב שטרן

מטבע הדברים ובמסגרת המגבלות התקציביות, הסגל עדיין לא הושלם כשמסתמן כי דרוש קשר אמצע שינהל את המשחק, כמו גם גיבוי רחב יותר מהספסל לחלוץ אמאדו סוקונה ולשני המגנים, יוסף עוודי ובר איבגי. "אני לא יודע להצביע על עמדה ספציפית, אבל כן חושב שצריך סגל קצת יותר עמוק, בטח לקראת עונה ארוכה וקשה", אומר המאמן. "לא יהיו שינויים מרחיקי לכת וזה הבסיס שירוץ, אבל יכול להיות שיצטרף עוד שחקן או שניים. בכל מקרה לא אביא לפה שחקן שלא אחשוב שהוא קודם כל מתאים למרקם החברתי ואין לו את ההון האנושי והאישיות המתאימה. זה לא תלוי בעמדה, אלא יותר בשחקן עצמו והאם הוא מתאים ל-DNA של הפועל פתח תקוה".

כבר בשלב מוקדם מאוד של שלהי אוגוסט, נראה כי שחקני הבית הכחולים צפויים להיות משמעותיים העונה במערך ולכל הפחות לזכות בהזדמנויות כדי להוכיח את עצמם. בעיקר אמורים הדברים לגבי מתן גושה שמסתמן כבאנקר בהרכב, כשמן הסתם שחרורו המתקרב של דייויד אבידור חיזק את מעמדו במרכז ההגנה של הפועל. "גושה הרוויח את מקומו בהרכב בצדק, חובת ההוכחה עליו ואני מקווה מאוד שימשיך כך", מפרגן נוסבאום. "שחקני בית חשובים מאוד לזהות של המועדון, אבל מצד שני להיות שחקן בית לבד זה לא מספיק. לפעמים חובת ההוכחה עליהם גדולה יותר, אבל מבחינתי מי שטוב ישחק ואני לא מתעניין בתעודות זהות, בן כמה השחקן או איפה גדל". בגזרה המקצועית עובד נוסבאום בצמוד למנהל הספורטיבי ניב טל ובדומה לחברו הקרוב בכר, נראה שהשניים משדרים על אותו גל. "יש לי שיתוף פעולה מצוין עם ניב ומהשנייה הראשונה הייתה כימיה ודינמיקה טובה בינינו", משתף המאמן. "הוא סומך עלי ב-100% ונותן לי יד חופשית. אני שמח שיש לי פריבילגיה להתייעץ  איתו על כל נושא. ברור שגם ניב מדבר המון על שחקני בית ויש רצון משותף לקדם אותם, אבל השורה התחתונה זהה – מי שטוב ישחק".

מתן גושה. צילום: זאב שטרן

"הרוויח את מקומו בצדק". מתן גושה. צילום: זאב שטרן

עמיר נוסבאום וניב טל אחרי הדרבי בגביע הטוטו. צילום: זאב שטרן

עמיר נוסבאום וניב טל אחרי הדרבי בגביע הטוטו. צילום: זאב שטרן

שם המשחק – סבלנות

באופן לא מפתיע, לא רגוע בפורום האוהדים של הפועל לקראת פתיחת הליגה והדעות לגבי המטרות העונה חלוקות. בעוד חלק סבורים כי עדיף לבנות יסודות טובים במשך כמה שנים בליגת המשנה, אחרים משוכנעים כי עליית ליגה היא בהחלט מטרה ריאלית ויש ללכת עליה בכל הכוח כבר העונה. נוסבאום, שכבר הבהיר את החשיבות מבחינתו לדרך ולתהליך, יודע בדיוק מה שם המשחק. "נורא קל ליפול לקלישאות והצהרות, אבל באמת שקשה לנבא עכשיו מה יהיה בסוף העונה", הוא אומר. "אין ספק שהקהל הוא פקטור משמעותי בהפועל פתח תקוה ויהיה לו חלק מרכזי בדינמיקה ובהצלחה של המועדון. כולנו זקוקים לאוהדים שידחפו אותנו ותמיד ייתנו את האנרגיות, אבל שם המשחק הוא סבלנות. נבנה פה משהו יפה ויש בסיס מצוין. אם תהיה גם סבלנות, בעתיד הלא רחוק הפועל תחזור למקום הראוי לה. לחץ הוא בטח לא דבר שיוסיף".

איזו קבוצה נראה העונה בהפועל?

"מה שראינו עד עכשיו זה הכדורגל שאני מאמין בו. קבוצה מחויבת בה כולם עושים הגנה וכולם עושים התקפה, כזו שתעבוד תמיד יותר קשה מהיריב, תיתן את כל מה שיש לה ותבוא לנצח בכל משחק".

יצא לך להתייעץ עם ברק בכר לקראת העונה הראשונה שלך כמאמן ראשי?

"אני וברק חברים טובים מאוד. אנחנו סומכים זה על זה ב-200% ולקחתי ממנו המון בשלוש השנים האחרונות. עבדנו צמוד ואני מכיר את קו המחשבה שלו גם בלי להתייעץ. אנחנו מדברים על בסיס שבועי, לאו דווקא על ענייני היום יום בקבוצות שלנו. הוא טרוד בענייניו כך שפחות יצא לנו לדבר על הפועל פתח תקוה".

נוסבאום עם הצוות. צילום: זאב שטרן

"מה שראינו עד עכשיו זה הכדורגל שאני מאמין בו". נוסבאום עם הצוות. צילום: זאב שטרן

כחבר מערכת טרי, נוסבאום בהחלט חש בהבדלים ברמת המועדון מצד שחקנים שצירף: "שחקנים מבינים שלהגיע להפועל זה משהו עם משמעות גדולה ובעל ערך מוסף", הוא מסכם. "יכול להיות שיש קבוצות יותר מתוקצבות מאיתנו, אבל גם יש משמעות לסמל ולמועדון בדינמיקה מול השחקנים. שחקן שלא הבין את זה לא נמצא כאן. הבחירות היו מדויקות מאוד והיה חשוב לי להביא שחקנים רעבים שלא יבואו 'להעביר עונה'. לא נאלצתי להתפשר ואני שמח ושלם עם כל שחקן שהבאתי. מעבר לזה, אני לא מסתכל על עצמי וטובתי האישית, אלא הצלחת הפועל עומדת לנגד עיני וגם השחקנים שלי יודעים היטב שהמועדון מעל הכל. שוב, הצהרות פחות רלוונטיות מבחינתי וכרגע ניצחון ביום שני בעפולה הוא הדבר החשוב ביותר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ישראל

    מבקש להגיב על הכתבה של נוסבאום.מאמן הפועל .לצערי הקבוצה נוראית לא טוב .אגואיסטים לא מוצאים כדור מהרגל בזמן לא לוחצים .בקיצור אין מה לראות. הקבוצה חסרת כשר ברמה הגבוהה ביותר.אין מה לצפות מהם.אים זה היכולת אז הם ישארו עוד 20 שנה.אלא אם יעבדו קשה יותר.היתי רוצה לדעת בכמה זמן רצים השחקנים 10ק'מ .אים רצים ביותר מ40:00 דקה לאף אחד אין מה לעשות בכדורגל. ביי תפנימו. הכותב הוא אוהד משנת 1963. מבין קצת.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר