נאור פסר. צילום: זאב שטרן
נאור פסר. צילום: זאב שטרן

"ההחלטה לעזוב התבשלה אצלי עוד לפני סיום העונה, מאכזב לסיים ככה". נאור פסר נפרד ממכבי פ"ת

15 עונות במכבי, מתוכן חמש כקפטן, הגיעו לסיומן השבוע עבור המגן השמאלי, שעזב את הבית וחתם בהפועל מרמורק מליגה א'. למרות שהוא זה שביקש לחכות לפני הארכת החוזה בקיץ, פסר נותר מתוסכל מהפרידה ומנסה להסביר מה לא עבד בעונה שעברה: "במכבי יודעים שנעשו הרבה טעויות, בעיקר עם הזרים. אני לא רוצה להגיד שהם מכרו אותנו, אבל היה איתם בלאגן"

פורסם בתאריך: 20.8.19 15:31

לא בכל יום מכבי פתח תקוה, קבוצה שמקפידה להתהדר לאורך השנים בשחקני הבית, מאבדת סמל מסוגו של נאור פסר. אלא שהמגן השמאלי הוותיק, שהיה שותף לירידה אשתקד וזוהה עם הלוזונים ב-15 השנים האחרונות, למעט שנתיים גלות ברמת השרון, לא יפתח עם הקבוצה את משחקי הליגה הלאומית ביום חמישי, לאחר שחתם לאחרונה בהפועל מרמורק מליגה א'. "בהחלט לא כך חלמתי לסיים את הקריירה במועדון בו גדלתי, אך לצערי אלו החיים", כתב פסר בפוסט שפרסם בפייסבוק לצד תמונותיו במדי קבוצתו הישנה והחדשה.

פסר עם המדים החדשים. באדיבות הפועל מרמורק

פסר עם המדים החדשים. באדיבות הפועל מרמורק

"האמת שלא נהניתי בשנה שעברה ורק בשני המשחקים האחרונים של העונה, כשהיינו עמוק בבוץ ועם החרב על הצוואר, קיבלתי מגיא לוזון את הקרדיט. בהמשך דיברנו והוא הודה שטעה כשלא נתן לי לשחק מוקדם יותר", מספר פסר בראיון ל"ספורט מלאבס", רגע אחרי שחווה ירידה ראשונה בקריירה ורגע לפני שיפגוש לראשונה את המגרשים הלא סימפטיים בליגה השלישית. "ההחלטה לעזוב התבשלה אצלי כבר חודשיים לפני סיום העונה כשראיתי שאני לא משחק. בסוף העונה עומר גולן דיבר איתי ובמכבי רצו לשבת איתי ולראות מה התכניות. נגמר לי החוזה, היו לי כמה הצעות ורציתי זמן לחשוב". ההצעות של פסר היו מהפועל כפר סבא בליגת העל ומאום אל פאחם בלאומית, אבל שתיהן לא יצאו אל הפועל. בדיעבד, מבחינת מכבי הוא חיכה קצת יותר מדי, וכשחזר לגולן במטרה לחדש את המו"מ, המנהל המקצועי בדק את הנושא בחלונות הגבוהים וחזר עם תשובה שלילית – הסגל סגור ושחקנים בתפקיד של פסר כבר הוחתמו – דודי טוויטו ודניאל בוסי, ששב מהשאלה.

"למרות שלמדתי שאין מה להתאכזב בכדורגל, זה כן קצת מאכזב לסיים ככה. ציפיתי שבמכבי יבואו לקראתי ויחכו לי, אבל זה מה שהם בחרו", מסכם פסר תקופה ארוכה בחממה הלוזונית שהסתיימה בעונת בלהות. "אף אחד לא חשב שנגיע למצב שנרד ואולי בגלל שכולם היו שאננים גם ירדנו בסוף. במכבי יודעים שנעשו הרבה טעויות, בעיקר עם הזרים. אני לא רוצה להגיד שהם מכרו אותנו, אבל היה איתם בלאגן, מקצועית הם לא נראו טוב והמשיכו לקבל קרדיט למרות שהמשכנו להפסיד ולהסתבך. כמובן שגם לי יש חלק בירידה הזו ואני לא בורח מאחריות. אם הייתי ממשיך כמובן שהייתי שואף להחזיר את הקבוצה לליגה הבכירה. זה לא קרה, אבל בסך הכל לאורך השנים נהניתי מאוד והיה לי כיף. שולח מכאן תודה גדולה והרבה אהבה לקהל של מכבי".

עם הפנים קדימה

נאור פסר יחגוג בעוד כחודשיים יום הולדת 34. מתגורר באם המושבות, נשוי למיטל ואב לאריאל בן ה-6 ומיה בת ה-5. מגיל 6 החל לבעוט במכבי ובהמשך זומן לנבחרת הנוער ולנבחרת הצעירה. עלה לבוגרים בדיוק בעונת השיא באירופה שכללה את אותו מהפך בלתי נשכח מול פרטיזן בלגרד והעפלה לשלב הבתים בליגה האירופית. פסר נכלל בסגל במשחק הביתי, אבל צפה מהבית בחגיגות השלושער של עומר גולן בגומלין ("בגלל שלא האמינו שנעלה, הוציאו למשחק הזה רק 17 שחקנים", הוא נזכר). בהמשך רשם הופעה אירופית בשלב הבתים מול אספניול הספרדית. לירידה הקודמת של מכבי לא היה שותף לאחר שהושאל לרמת השרון והעפיל עמה מהלאומית לליגת העל. בהמשך שב למכבי ורשם עמה עלייה נוספת. נקודות ציון נוספות בקריירה היו זכייה בגביע הטוטו ושתי הופעות בחצי גמר הגביע – פעם עם מכבי מול נתניה ופעם עם רמת השרון מול הפועל תל אביב. במכבי פתח תקוה, בה שימש כקפטן בחמש השנים האחרונות, רשם 250 הופעות בהן כבש שישה שערים. ברמת השרון כבש מחצית הכמות ב-60 משחקים רשמיים בכל המסגרות.

פסר. צילום: זאב שטרן

"לא בורח מאחריות". פסר. צילום: זאב שטרן

עכשיו הוא מצטרף לפרויקט של מרמורק, אותה ידריך העונה ניב טיבי האלמוני, שיאמן בפעם הראשונה קבוצת בוגרים אחרי שצבר ניסיון במחלקת הנוער של הפועל תל אביב. "תמיד הייתי צוחק על זה, אבל בסוף מגיעים לגיל בו המאמן יותר צעיר ממך", משתף פסר בחבלי הקליטה. "לא קל לי, אני עדיין מתרגל לזה ובטוח אקבל הלם רציני כשאעלה לשחק במגרשים הקשים של ליגה א' בשעות לא שעות. מה שחשוב הוא שמנסים להתוות דרך של מקצוענות, האימונים יתקיימו בשעות הבוקר ועבור רוב השחקנים מדובר בעבודה היחידה". במרמורק, בה חתם לעונה עם אופציה לעונה נוספת, יפגוש פסר לא מעט פנים מוכרות מליגות בכירות יותר, בהם של אבי איבגי, יובל שפונגין, אופיר חמו ועידו אקסברד. "נבנתה קבוצה טובה והמטרה היא לעלות ליגה", הוא מסכם.

עוד כמה שנים תשחק כדורגל?
"בעזרת השם כמה שיותר וכמה שהגוף ייתן לי למשוך. אני מאוד נהנה ומקווה להמשיך כך".

יש כבר תכניות ליום שאחרי הפרישה?
"יש לי תעודת מאמן ואני יכול לאמן קבוצות עד הליגה הלאומית, כולל. בנוסף נשארה לי שנה אחרונה לתואר בחינוך וחברה במכללה האקדמית בקריית אונו. אני צריך לבחור מסלול ולהתקדם הלאה. בכל מקרה אשמח מאוד להמשיך לעסוק בכדורגל, אבל בשנה הזו יהיה לי יותר זמן לחשוב ולהחליט מה אעשה בעתיד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה

    שחקן נשמה!!
    לא סתם היה קפטן גם בקבוצת הנוער ובבוגרים של מכבי פתח תקוה.. וגם בנבחרת הנוער של ישראל!
    דוגמא ומופת!!
    בהצלחה בעונה החדשה!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר