יוצאים לדרך. שחקני הפועל עם האוהדים. צילום: זאב שטרן
יוצאים לדרך. שחקני הפועל עם האוהדים. צילום: זאב שטרן

המדריך לאוהד/בעלים: כל מה שרציתם לדעת על פתיחת העונה של הפועל פתח תקוה

האחוז הגבוה של שחקני הבית בסגל, הילד בן ה-16 שעשוי להפוך לתגלית העונה ושחקני הרכש שיובילו את הפועל פתח תקוה בעונתה הראשונה כקבוצת אוהדים. אחרי שנתיים בפלייאוף התחתון, הכחולים רוצים לנשום העונה סוף סוף אוויר פסגות

פורסם בתאריך: 21.8.19 12:25

כמה תלאות עברה הפועל פתח תקוה עד שהגיעה לרגע הזה – פתיחתה של העונה הראשונה כקבוצת אוהדים, הרחק מהשערוריות והבלאגנים שאפיינו את המועדון בשנים האחרונות. ביום שני (19:00, עפולה) יפתחו הכחולים, מחוזקים בכמה מאות אוהדים שיעשו את הדרך צפונה, את הדרך שבסיומה הם מקווים שמועדון הפאר מאם המושבות ישוב אל הבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי, אחרי עשור שברובו המוחלט שהה בלאומית. במועדון מקפידים לצנן את הציפיות למרות היכולת הטובה בגביע הטוטו, ובמיוחד במחצית השנייה של הדרבי, אך גם מבלי להצהיר זאת, ברור כי מועדון עם היסטוריה וקהל כמו של הפועל לא יכול להרשות לעצמו לנוח על זרי הדפנה כשהוא פותח עונה חמישית ברציפות בליגת המשנה. כשהם מחוזקים בכ-1,200 מנויים (מספר שיא בשנים האחרונות) ובמעל ל-1,000 חברי עמותה, מקווים במועדון שידע בעיקר סבל בשנים האחרונות, לצאת לדרך חדשה בתקווה, שלשם שינוי, תסתיים בחיוך. בשנתיים האחרונות הגיעה הפועל לפלייאוף התחתון של הליגה הלאומית, כולל קרב הישרדות דרמטי בעונה שעברה, כך שהגעה לפלייאוף העליון של ליגת המשנה היא בגדר חובה העונה.

חוזרים בגדול. אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן

חוזרים בגדול. אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן

תעודת זהות

תקציב: כשישה וחצי מיליון שקלים.
בעלים: עמותת הכחולה.
מנויים: כ-1,200, מרביתם נמכרו במסגרת חבילה הכוללת חברות בעמותת הכחולה, בעלות של 1000-1200 שקלים.
מנכ"ל: רועי אלרום
מנהל מקצועי: ניב טל
מנהל קבוצה: תום חכמון
עזבו: דודי אלון, ירדן קרישטול, שי מושל, עומר ורד, ירין חסן, דייויד אבידור, דניאל בורחל, דניאל שוורצבוים, שגיא דרור, גל לוי, טאקויה מוראיאמה, רוי מליקה, מיכאל בן ברוך ואיתי לוי.
קפטן: רם לוי
אצטדיון ביתי: ראש הזהב.

הנתונים

  • גיל שחקנים ממוצע: 22.5
  • הפועל פותחת את העונה עם 7 שחקנים מעל גיל 25, לעומת 3 בפתיחת העונה שעברה.
  • השחקן המבוגר ביותר בסגל הוא יוסף עוודי, בן 29, הצעיר ביותר הוא בר נאווי, בן 16 וחצי.
  • מתוך 21 שחקנים, לא פחות מ-11 שחקנים בסגל הם יוצאי מחלקת הנוער של המועדון – 52 אחוזים.
  • בניגוד לעונה שעברה, האיש על הקווים בהפועל אינו הצעיר ביותר בליגה, אך עמיר נוסבאום (39) שני בקטגוריה הזאת רק למאמן הפועל רמת גן, בני בן זקן (36).
  • תשעה שחקנים שהיו בסגל הבוגרים בעונה שעברה המשיכו גם העונה – רם לוי, בן לוי, ספיר יתח, נתי בנימין, עדי נסה, אמאדו סוקונה, עמית מזרחי, אופק אושר וגל אסולין.
  • שני שחקנים מהפועל עברו העונה לליגת העל – גל לוי (הפועל באר שבע) ושגיא דרור (הפועל חדרה). שי מושל ואיתי לוי (הפועל אשקלון), דייויד אבידור (בני לוד), דניאל שוורצבוים (הפועל רמת השרון) וירדן קרישטול (הפועל עכו) עברו לקבוצות בלאומית.

הפנים החדשות

ברק לוי – שוער
אולי שחקן הרכש המרשים ביותר שהחתימה הפועל הקיץ. שוער הפועל קטמון בשנתיים האחרונות, בן 26, גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, במדיה רשם שלוש אליפויות כשוער שני עם 44 הופעות. בשנתיים האחרונות ביסס את מעמדו כאחד השוערים היציבים בליגה הלאומית. בשלושת משחקי גביע הטוטו בהם עמד בשער ספג שני שערים. חתום במועדון לשנתיים.

ברק לוי. צילום: זאב שטרן

ברק לוי. צילום: זאב שטרן

יוסף עוודי – מגן ימני
השחקן המבוגר ביותר בסגל (29) והרכש הראשון אותו החתימו בקבוצה העונה, כשסגר לעונה עם אופציה לעונה נוספת. עוודי דווקא מגיע עם מעט ניסיון בליגה הלאומית. בשנתיים האחרונות שיחק בהפועל באקה אל גרבייה בליגה א’, שם הרשים את הסקאוטים של הפועל, שצפו בו במחזורי הסיום של העונה. שיחק בעברו במחלקת הנוער של מכבי פתח תקוה. בשנת 2012 הושעה לשנה מכדורגל עקב בדיקה שגילתה בדמו כמות יתר של קפאין.

יוסף עוודי. צילום: זאב שטרן

יוסף עוודי. צילום: זאב שטרן

מתן גושה – בלם
ההפתעה הנעימה של משחקי גביע הטוטו עד כה. קפטן קבוצת הנוער בעונה שעברה, בן 20, קיבל את ההזדמנות בהרכב במקום דייויד אבידור המאכזב והוכיח את עצמו בגדול, כולל הופעה נהדרת בדרבי. שיחק במחלקת הנוער באותו שנתון עם חברו לסגל ולחוליית ההגנה, ספיר יתח. בתחילת דרכו תופקד כקשר אחורי, אך עבר הסבה לעמדת הבלם. חתום במועדון לחמש שנים.

מתן גושה. צילום: זאב שטרן

מתן גושה. צילום: זאב שטרן

יעקב אבבה – בלם
אבבה בן ה-27 שיחק לכל אורך הקריירה בהפועל חדרה, איתה עלה כקפטן מליגה א’ לליגת העל. בעונה שעברה רשם עשר הופעות בליגת העל, והקיץ עזב לראשונה את חדרה כאשר הושאל להפועל לעונה עם אופציה לעונה נוספת. במועדון מספרים על אישיות נהדרת ובלם איכותי, שהתחבר מהר מאוד לשחקנים ולאנשי הצוות.

יעקב אבבה. צילום: זאב שטרן

יעקב אבבה. צילום: זאב שטרן

בר איבגי – מגן שמאלי
רכש נוסף מליגה א’ הוא המגן השמאלי בן ה-25, שהגיע ממכבי הרצליה. עם הרצליה הגיע איבגי בעונה שעברה למשחק מכריע מול הפועל עכו על העלייה ללאומית. לפני שנתיים ירד ליגה עם עירוני נשר, וחתם הקיץ בהפועל על חשבונו של דניאל בורחל.

בר איבגי. צילום: זאב שטרן

בר איבגי. צילום: זאב שטרן

מוחמד (חמאדה) אגברייה – קשר אחורי
יחגוג 19 בחודש הבא. הגיע לקבוצת הנוער של הפועל בעונה שעברה מבני יפו, כאשר בעבר שיחק גם במחלקת הנוער של הפועל תל אביב. עד כה זוכה לקרדיט לא מבוטל מהצוות המקצועי, כששיחק בכל משחקי גביע הטוטו של הקבוצה. נחשב לקשר פיזי שיודע לשמור על הכדור. חתום במועדון לחמש שנים.

מוחמד (חמאדה) אגברייה. צילום: זאב שטרן

מוחמד (חמאדה) אגברייה. צילום: זאב שטרן

יקיר נתן – קשר
שחקן נוסף שהפתיע מאוד במשחקי ההכנה של העונה הוא בוגר מחלקת הנוער, בן 20, ששותף בשלושה משחקים כמחליף עד כה בגביע הטוטו וכבש מול הפועל עפולה. בגיל 15 עבר להפועל ממחלקת הנוער של מכבי תל אביב. נחשב לשחקן פיזי וגבוה עם בעיטה טובה. חתום במועדון לחמש שנים.

יקיר נתן. צילום: זאב שטרן

יקיר נתן. צילום: זאב שטרן

נפתלי בלאי – קשר
בלאי מושאל ממכבי נתניה לעונה עם אופציה לעונה נוספת. בעונה שעברה שיחק דקות ספורות בליגת העל. בעונת 2017/18 הושאל להפועל עכו שהייתה אז בליגת העל אך מיעט לשחק ועבר להפועל חדרה מהלאומית.

נפתלי בלאי. צילום: זאב שטרן

נפתלי בלאי. צילום: זאב שטרן

עומר בוארון – קשר התקפי/חלוץ
בוארון בן ה-27 גדל במחלקת הנוער של טוברוק ושיחק במספר קבוצות בליגה א’. בעונת 2017/18 כבש 11 שערים במדי הפועל איכסל וסייע לה להעפיל לליגה הלאומית. בעונה שעברה כבש עשרה שערי ליגה בבית”ר תל אביב רמלה. עד כה הגיע בוארון ללא מעט הזדמנויות במשחקי גביע הטוטו וכבש שער אחד, מול הפועל עפולה. חתום במועדון לעונה עם אופציה לעונה נוספת.

עומר בוארון. צילום: זאב שטרן

עומר בוארון. צילום: זאב שטרן

בר נאווי – קשר התקפי
נראה שהרבה שנים לא היה עניין במועדון סביב שחקן ממחלקת הנוער כפי שיש בחודשים האחרונים סביב מי שמכונה “היהלום של הפועל”. ביום שלישי הבא (3.9) יציין הטאלנט 16 וחצי, ובכך יוכל באופן רשמי לקחת חלק במשחקי הבוגרים, כשהוא עשוי להיות בסגל כבר למחזור השלישי מול הפועל אשקלון. בחוזהו ישנו סעיף המקנה לו לפחות 300 דקות בקבוצת הבוגרים העונה, אך ניתן להעריך בזהירות שמונה הדקות שלו בבוגרים העונה יהיה גבוה הרבה יותר. חתום במועדון לשלוש שנים ואופציה לשנתיים נוספות, כולל סעיף שחרור של שלושה מיליון שקלים.

בר נאווי. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

בר נאווי. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

ים בן יהודה – שחקן כנף
בן יהודה (19) גדל במכבי תל אביב ושיחק בהמשך בהפועל רעננה וברמת השרון. כבש בעונה שעברה שני שערים בקבוצת הנוער. חתום במועדון לחמש שנים.

ים בן יהודה. צילום: זאב שטרן

ים בן יהודה. צילום: זאב שטרן

עוז פרץ – קשר התקפי/חלוץ
אחד משחקני הרכש המעניינים של הקבוצה הקיץ. את העונה שעברה פתח פרץ (25) בהפועל חדרה מליגת העל ובהמשך ירד ללאומית וכבש תשעה שערים בחצי העונה במדי הפועל אשקלון. בגיל 15 עבר מהפועל באר שבע למכבי פתח תקוה וכבש שישה שערים במדי היריבה העירונית. בהמשך שיחק גם בהפועל עכו, כפר סבא והפועל רמת גן. לאחר שחתם בהפועל התנצל פרץ על הסרטון בוא נראה מקלל את הפועל בחדר ההלבשה של מכבי, לאחר אחד ממשחקי הקבוצה. בהסכם השחרור שלו ממכבי הופיע סעיף לפיו אסור עליו לשחק בהפועל בשלוש השנים הקרובות, שהסתיימו לפני כחצי שנה. חתם במועדון לעונה עם אופציה לעונה נוספת.

עוז פרץ. צילום: זאב שטרן

עוז פרץ. צילום: זאב שטרן

צוות מקצועי

עמיר נוסבאום – מאמן
משרה ראשונה כמאמן ראשי. שימש כעוזר המאמן של ברק בכר בהפועל באר שבע בשלוש השנים האחרונות. כשחקן, שיחק בתפקידים של בלם ומגן שמאלי ורשם קדנציות ארוכות בהפועל ראשון לציון, הפועל קריית שמונה והפועל כפר סבא.

פלג חמדי – עוזר מאמן
שימש בשלוש השנים האחרונות כמאמן קבוצת נערים א’ של הפועל באר שבע. חמדי הכיר את נוסבאום מהעבודה המשותפת בבאר שבע.

מאמן כושר – מאירי סיני
משמש כמאמן הכושר של נבחרת הנערים, ובעבר שימש שנים ארוכות כמאמן הכושר של הפועל באר שבע בתקופתו של אלישע לוי.

מאמן שוערים – סמיון רחמן
הובא בעונה שעברה למועדון על ידי מסאי דגו וילווה העונה את ברק לוי ועדי נסה.

הצוות המקצועי של הפועל. מימין: מאירי סיני, עמיר נוסבאום, סמיון רחמן ופלג חמדי. צילום: זאב שטרן

הצוות המקצועי של הפועל. מימין: מאירי סיני, עמיר נוסבאום, סמיון רחמן ופלג חמדי. צילום: זאב שטרן

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר