אוהדי מכבי. צילום: זאב שטרן
אוהדי מכבי. צילום: זאב שטרן

השחקנים, הנתונים והמטרה הברורה: מכבי פתח תקוה פותחת עונה

גיא לוזון מגיע לראשונה לליגה הלאומית, כשהיעד הוא חד משמעי — כרטיס לליגת העל, ועדיף כמה שיותר מהר. הכירו את שחקני הבית שעשו שדרוג, הרכש שהגיע בשבועות האחרונים והשחקן הזר הבעייתי

פורסם בתאריך: 21.8.19 19:59

נראה שלמכבי פתח תקוה דרושים יותר משלושה חודשים בשביל להתאושש מהטראומה אותה חוו בסיומה של העונה שעברה. דווקא לאחר האקזיט הגדול עם המכירה של מנור סולומון לשחטאר דונייצק, מצאו את עצמם הלוזונים בליגה השנייה האפרורית, כאשר לפחות על פי היכולת במשחקי גביע הטוטו, נראה שמשימת העלייה תהיה הרבה פחות פשוטה מאשר הייתה בפעם שעברה. הבסיס של מכבי מורכב העונה בעיקר משחקני בית של המועדון, עם דגש על אלו שזכו באליפות ההיסטורית עם קבוצת הנוער בעונה שעברה וכעת יצטרכו להוכיח את עצמם בבמה המרכזית. אליהם הצטרפו בשבועות האחרונים מספר שחקני רכש, במטרה להשיב את מכבי לליגת העל בסיום העונה. היו"ר אבי לוזון משדר בחודשים האחרונים ביטחון כי הקבוצה תחזור בסיום העונה לליגה הבכירה, וכעת כל שנותר לראות הוא האם האחיין גיא והחבורה הצעירה של מכבי תצליח לעמוד במשימה.

תעודת זהות

תקציב: 10 מיליון שקלים (ועוד 5 מיליון שקלים למחלקת הנוער).
מנויים: כ-500.
מחיר מנוי: 600 שקלים מבוגר, 300 שקלים נוער.
יו"ר: אבי לוזון.
מנהל מקצועי: עומר גולן.
מנהל קבוצה: עמי פאן.
עזבו: נאור פסר, יובל שבתאי, עיסא סיסוקו, תומאש סיבוק, גידי קניוק, עודד אלקיים, אלי אלבז, אופיר מזרחי, פרנק במבוק, הריסון מנזלה, לירן רוטמן, ארמנדו קופר.
קפטנים: גל שיש ולידור כהן.
אצטדיון ביתי: המושבה.

*המידע נמסר על ידי המועדון

הנתונים

  • גיל שחקנים ממוצע: 24.1
  • שני השחקנים המבוגרים ביותר בסגל הם צחי גיגי וגל שיש, בני 30.
  • מתוך 21 שחקנים, לא פחות מ-13 שחקנים גדלו בקבוצת הנוער של המועדון — 61 אחוזים.
  • עונה ראשונה לגיא לוזון כמאמן בליגה הלאומית.
  • תשעה שחקנים שהיו בסגל הבוגרים בעונה שעברה המשיכו גם העונה – עידן אהדנני, תאי בריבו, צחי גיגי, יוסי גינזבורג, עומר דנינו, איתי טאקו, לידור כהן, מוחמד סרסור וגל שיש.
  • שחקן אחד עדיין נמצא בסגל מעונת העלייה של הקבוצה ב-2012/13 – לידור כהן. המנהל המקצועי, עומר גולן ועוזר המאמן מורד מגמאדוב, שיחקו גם הם באותה עונה.
  • חמישה שחקנים שכיכבו בקבוצת הנוער בעונה שעברה עשו העונה את קפיצת המדרגה לסגל של הבוגרים. שלושה מהם – ליאל עבדה, ארד בר ודן כדורי, ישחקו העונה אך ורק בקבוצת הבוגרים, למרות שהם עדיין בגיל נוער. אורי ארצי, אור בלוריאן, תומר בנבנישתי ויוני מבשוב יישארו בקבוצת הנוער וישולבו בקבוצת הבוגרים בהתאם לצרכים המקצועיים.

הפנים החדשות

תומר לוי – מגן ימני

המגן בן ה-25 חתם בתחילת החודש במועדון, לאחר שלא הרשים את ניסו אביטן בהפועל תל אביב וקיבל הודעת שחרור חודשיים בלבד לאחר שחתם. בעונה שעברה שיחק בהפועל אשקלון, וקודם לכן בהפועל קטמון, הפועל כפר סבא והפועל רמת גן.

תומר לוי. צילום באדיבות מכבי פתח תקוה

תומר לוי. צילום באדיבות מכבי פתח תקוה

דניאל בוסי – מגן ימני

השחקן בן ה-22, שגדל במועדון והושאל בעונה שעברה להפועל קטמון, חזר הקיץ לקבוצה. עם החתמתו של תומר לוי, ירד לספסל בשני המשחקים האחרונים בגביע הטוטו.

דניאל בוסי. צילום באדיבות מכבי פתח תקוה

דניאל בוסי. צילום באדיבות מכבי פתח תקוה

דודי טוויטו – מגן שמאלי

המגן בן ה-25, שגדל בהפועל באר שבע, חוזר לקדנציה שניה במועדון, אחרי שרשם 17 הופעות בליגת העל במדי מכבי בעונה 2015/16. טוויטו רשם בעונה שעברה 12 הופעות במדי מכבי נתניה מליגת העל וצפוי לשמש כמגן השמאלי הבכיר של מכבי העונה.

דודי טוויטו. צילום: זאב שטרן

דודי טוויטו. צילום: זאב שטרן

טבע בארט – מגן שמאלי

בוגר נוסף של מחלקת הנוער, שיכול לשחק גם כקשר וכשחקן כנף. נחשב לשחקן רב גוני ולכישרון גדול, אך עדיין צריך להתפתח פיזית.

טבע בארט. צילום: זאב שטרן

טבע בארט. צילום: זאב שטרן

דן כדורי – קשר במרכז המגרש

אחד השחקנים הבולטים מקבוצת הנוער שזכתה באליפות בעונה שעברה. נחשב לשחקן אגרסיבי וחכם מאוד. פתח עד עכשיו בהרכב בכל משחקי גביע הטוטו של הקבוצה.

דן כדורי. צילום: זאב שטרן

דן כדורי. צילום: זאב שטרן

אלי בבייב – קשר אחורי

לקראת החזרה לליגה הלאומית התהדרה מכבי אפילו בליגיונר ששב ארצה, כאשר הקשר בן ה-28 חזר לארץ אחרי שנה בסוגמאיט האזרית. בקיץ חוזר על ידי לא מעט קבוצות, אך בחר לבסוף בקבוצה של גיא לוזון. בחודש מרץ רשם את הופעת הבכורה שלו במדי נבחרת אזרבייג'אן. לפני שיצא לחו"ל שיחק מספר שנים בהפועל רעננה.

אלי בבייב. צילום: שרון בוקוב

אלי בבייב. צילום: שרון בוקוב

ארד בר – קשר התקפי/כנף

עוד שחקן מרכזי שזכה באליפות ההיסטורית בנוער בעונה שעברה. ניחן ביכולת גבוהה באחד על אחד ובעל אינטיליגנציית משחק גבוהה. פתח עד כה בשני משחקים בגביע הטוטו ועלה באחד נוסף כמחליף.

ארד בר. צילום: זאב שטרן

ארד בר. צילום: זאב שטרן

ג'ופרי מוג'נג'י ביה – קשר התקפי

על הנייר מדובר ככל הנראה בשם המרשים ביותר בליגה הלאומית, כאשר לקשר הבלגי בן ה-29 עבר בפרמייר ליג ובסטנדרד ליאז'. גיא לוזון אימן את השחקן בקבוצה הבלגית. הקריירה העשירה שלו כוללת בין היתר גם את וולבס, ווטפורד, סיון, קייסריספור ואקהיספור. הרזומה המעניין של ביה כולל גם עבירת משמעת חמורה שביצע בקבוצתו הטורקית בעונה שעברה, כאשר במהלך שיחה עם הצוות המקצועי הטיח כיסא במכונת הקפה המשרדית, ושוחרר מיידית מהמועדון.

ג'ופרי מוג'אנג'י ביה. צילום: זאב שטרן

ג'ופרי מוג'אנג'י ביה. צילום: זאב שטרן

ליאל עבדה – קשר התקפי

נחשב לשחקן המוכשר ביותר במחלקת הנוער של המועדון. כבר בעונה שעברה, הראשונה שלו בגיל נוער, קיבל במה בליגת העל והציג יכולת טובה. העונה הוא צפוי להיות שחקן משמעותי בסגל, למרות שעדיין יכול לשחק בקבוצת הנוער. עבר בגיל צעיר מהפועל למכבי. עבדה נחשב לשחקן מהיר במיוחד, עם יכולת נהדרת לכיבוש שערים ורעב גדול להצליח.

ליאל עבדה. צילום באדיבות מכבי פתח תקוה

ליאל עבדה. צילום באדיבות מכבי פתח תקוה

עידו דוידוב – קשר

בן 23, חוזר למכבי אחרי ששיחק במחלקת הנוער שלה. אחרי שהושאל לעפולה ורמת השרון, הוחתם ב-2016 לחמש שנים על ידי קריית שמונה, כאשר בסופו של דבר השלים במועדון שתי עונות וחצי, אחת מהן בהשאלה לאשדוד. במהלך העונה שעברה עבר לרעננה בה רשם שבע הופעות.

עידו דוידוב. צילום: זאב שטרן

עידו דוידוב. צילום: זאב שטרן

ישראל זגורי – קשר

אחד משחקני הרכש הבולטים שהחתימה מכבי הקיץ. עבור הקשר בן ה-29 מדובר בתחנה העשירית בקריירה והראשונה בליגה הלאומית. זגורי גדל במכבי חיפה ועבר בין היתר ביריבה העירונית הפועל, הפועל תל אביב, מכבי נתניה, בית"ר ירושלים, בני סכנין ובעונה האחרונה הפועל אשקלון. בעונות האחרונות חלה דעיכה ביכולתו, כאשר השער האחרון שהבקיע היה בינואר 2017 במדי בית"ר ירושלים.

ישראל זגורי. צילום באדיבות מכבי פתח תקוה

ישראל זגורי. צילום באדיבות מכבי פתח תקוה

דור חוגי – חלוץ

בגיל 24 חוזר חוגי לקדנציה שנייה כשחקן בוגרים במועדון, אחרי עונת השאלה ב-2015/16 שהסתיימה בשלושה שערים ב-26 הופעות. גדל במחלקת הנוער של הפועל ובגיל נערים עבר למכבי ואז למכבי חיפה. בשנתיים האחרונות שיחק בליגה הלאומית וכבש שישה שערים בהפועל תל אביב ושמונה בהפועל רמת גן בעונה שעברה.

דור חוגי. צילום: זאב שטרן

דור חוגי. צילום: זאב שטרן

צוות מקצועי

גיא לוזון – מאמן
בן המשפחה, שרשם את הפריצה בקריירת האימון שלו במכבי לפני מספר שנים, הגיע בעונה שעברה אחרי מספר כישלונות ורשם אחד נוסף, עם ירידת הקבוצה לליגה הלאומית. עבור לוזון תהיה זו כאמור השנה הראשונה בליגה הלאומית, כשהוא בוודאי מקווה שהיא תהיה האחרונה. בראיון לאחד מכלי התקשורת לפני מספר שבועות הצהיר כי הוא לא מכיר את הקבוצות והשחקנים בלאומית.

מורד מגמאדוב, תמיר ונאור לוזון – עוזרי מאמן
הבנים של אבי ואיציק (בהתאמה), שרשומים על האליפות ההיסטורית של הנוער בעונה שעברה, יסייעו לגיא גם העונה, אחרי שעשו זאת גם בחלק השני של העונה. גם בלם העבר, שאימן לתקופה קצרה את הקבוצה בעונה שעברה, ימשיך לצידו של גיא.

מאמן כושר – אמיר אשבל

מאמן שוערים – ויקטור בוכניק

גיא לוזון עם הצוות באימון. צילום: זאב שטרן

גיא לוזון עם הצוות באימון. צילום: זאב שטרן

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר