ג'רי חלדי. צילום: זאב שטרן
ג'רי חלדי. צילום זאב שטרן

מגדולי הסמלים של הפועל פתח תקוה: ג'רי חלדי הלך לעולמו בגיל 84

שחקן העבר המפואר של המועדון, שזכה בארבע אליפויות וגביע עם הקבוצה, נפטר הלילה באוסטרליה. נחשב לאחד השחקנים המובילים ב"דור הזהב" של הפועל בשנות החמישים

פורסם בתאריך: 8.9.19 15:13

ג'רי חלדי, אחד הכוכבים הגדולים מימי דור האליפויות של הפועל פתח תקוה, הלך לעולמו היום (ראשון) באוסטרליה והוא בן 84. לא פחות מעשר עונות שיחק חלדי בהפועל וזכה עמה בארבע אליפויות וגביע אחד.

את דרכו החל בקבוצות הילדים והנוער של הפועל חיפה, ובגיל 15 הצטרף להפועל לאחר שמשפחתו עברה להתגורר ברמת גן. בעונת 1955, בה זכתה הקבוצה באליפות היסטורית, היה אחד מהשחקנים הבולטים למרות גילו הצעיר ושנה לאחר מכן כבר זומן לנבחרת ישראל, בה רשם שתי הופעות מול נבחרת בריה"מ במסגרת המשחקים הקדם אולימפיים ובסך הכל הופיע 11 פעמים במדים הלאומיים. בהמשך הקריירה שיחק חלדי ז"ל בהכח סידני היהודית-אוסטרלית, בצוותא עם החלוץ רפי לוי, בה זכו השניים באליפות וגביע המחוז. לאחר שלוש שנים בסידני עבר להכח מלבורן, בה שיחק שנתיים נוספות. עם פרישתו עבר לאימון והדריך בליגת המשנה את הפועל אשדוד, הפועל רמלה והפועל מרמורק.

ב-1973 נסע לאמן את קבוצת המילואים של הכח סידני ושנה לאחר מכן שודרג למאמן הקבוצה הראשונה, בה אימן שלוש שנים. ארבע שנים לאחר שעבר לאוסטרליה הוקמה במדינה לראשונה ליגה כלל ארצית, וקבוצתו של חלדי הייתה הראשונה שזכתה באליפות אוסטרליה. הקשר הימני מספר 4 רשם בסך הכל 190 הופעות ליגה במדי הפועל. יהי זכרו ברוך.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר