פרדי דוד. צילום: זאב שטרן
פרדי דוד. צילום: זאב שטרן

"אין ספק שמשהו טוב מאוד עובר על הפועל, אני רואה עתיד ורוד"

בשבת תפתח קבוצת הנוער של הפועל את העונה בליגה הלאומית, בניסיון לשוב לליגה הבכירה. המנהל המקצועי של המחלקה, פרדי דוד, מדבר על מהפכת שחקני הבית בבוגרים ("קרה יותר מהר ממה שצפיתי"), הכישרון בר נאווי ("שמח שנוסבאום מחזיק ממנו, אבל צריך ללכת איתו בזהירות"), הרצון לתקוע יתד במועדון ("קיבלתי הצעה בכפול כסף והחלטתי להישאר") וגם שולח עקיצה למסאי דגו

פורסם בתאריך: 11.9.19 11:41

קבוצת הנוער של הפועל פתח תקוה תפתח את העונה כשתארח (שבת, 10:30, סירקין) את נס ציונה במחזור הראשון של הליגה הלאומית מחוז דרום. אחרי העונה ההפכפכה בעונה שעברה, שהסתיימה במקום השלישי וללא הכרטיס חזרה לליגת העל, יודעים במועדון שהמשימה העונה תהיה קשה אפילו יותר. אל הליגה הצטרפו מ.ס אשדוד ובני יהודה החזקות, שלפחות על הנייר צפויות לתת את הטון בליגה בקרב על המקום הראשון שמוביל אוטומטית לליגת העל, ולמקום השני שמוביל למבחנים. את הפועל ימשיך לאמן משה שפירא, שהגיע בעונה שעברה ושידרג משמעותית את קצב צבירת הנקודות של הקבוצה.

"בניגוד לשנים עברו קבוצת הנוער נשארה עם הבסיס של העונה שעברה, פרט כמובן לשחקנים שהתקדמו לבוגרת", אמר המנהל המקצועי של המחלקה, פרדי דוד. "העונה תהיה ליגה חזקה מאוד, אבל אנחנו נשתדל לשחק את הכדורגל שהצגנו בחצי השני של העונה האחרונה וננסה להתמודד בצמרת".

הקשר המוכשר בר נאווי בן ה-16 וחצי, נגרע השבוע באופן רשמי מהשנתון שלו ונרשם בקבוצת הנוער, רישום שיאפשר לו לקחת חלק גם במשחקי קבוצת הבוגרים, אולי אפילו כבר ביום שני מול אום אל פאחם. נאווי שהה השבוע עם נבחרת הנערים בטורניר בגרמניה ושב ביום רביעי לארץ. הסבירות היא שנאווי יהיה חלק משמעותי מקבוצת הנוער העונה, כמובן בהתאם להשתלבות שלו בקבוצה הבוגרת. נאווי צפוי להיות בסגל מול נס ציונה, כאשר בשל סמיכות המשחק לשובו מחו"ל לא ברור אם יפתח, אבל המאמן משה שפירא לא צפוי לוותר עליו ביריית הפתיחה של העונה.

נאווי עם סוכנו שלומי בן עזרא ופרדי דוד

נאווי עם סוכנו שלומי בן עזרא ופרדי דוד

"אנחנו צריכים ללכת עם בר בזהירות", מנסה דוד להנמיך מעט את הציפיות סביב הכישרון הצעיר. "אני מאוד שמח שעמיר נוסבאום מחזיק ממנו, והוא יעמוד לרשות המועדון מתי שהוא יצטרך, אם זה לבוגרים ובטח ובטח שהוא יהיה שחקן מוביל בקבוצת הנוער, שזה לא דבר של מה בכך בגילו. אבל הכל צריך להיות בהדרגה ובטיימינג הנכון, כי אנחנו רוצים לקדם אותו ולא לפגוע בו".

עוד נציג לאומי שדילג על נערים א' והוקפץ לנוער הוא שוער נבחרת הנערים רן חשפיה, שיתמודד על מקומו בין הקורות עם רותם דהן המבוגר ממנו בשנתיים וצבר ניסיון בליגה בעונה שעברה. עם זאת, נראה כי חשפיה, שסומן מגיל צעיר ככישרון שדרכו לבוגרים סלולה, יקבל לא מעט הזדמנויות להוכיח את עצמו והשניים יחלקו העונה את אפודת השוער הראשון.

חשוב לציין כי קבוצת הנוער של הפועל עברה לא מעט שינויים בקיץ. מתן גושה, ספיר יתח, נדב ראובני ויקיר נתן סיימו גיל נוער ואילו מוחמד אגבריה וים בן יהודה ישחקו גם הם עם קבוצת הבוגרים. חריגי הגיל העונה יהיו אופק אושר, אופק קניאס וניר אגס, שהיה פצוע רוב העונה שעברה. מנערים א' עלו השחקנים המובילים – רן ערוסי, בן שליו, אורי והב, תומר דרשן, גיא קליין ועומאר עיסא, שצפוי לשמש כשוער שלישי. מי שימשיכו שנה שנייה בנוער יהיו יובל בן צור, רון בן דקון, דור אסייג, אלמוג פינטו, לביא סיני, רון זלטין, רוי בינו ועדן נקר, שהתגייס לאחרונה. דור יהב, אלון לוי ויונתן כפיר חוזרים מהשאלה להוד השרון.

בקבוצת נבחן בשבוע האחרון שחקן זר מגמביה בשם סווה גלאז'ו ובקרוב צפוי הצוות המקצועי לקבל החלטה לגביו. ברשימת המצטרפים נמצאים המגן השמאלי רון חלבי שהגיע מהפועל רמת גן, הקיצוני יניב בורשטיין מראשון לציון והחלוצים עדן ג'ראפי, אחיו של שוער הפועל תל אביב יואב, שבא מהוד השרון ומושיקו צוקרל מאשדוד. האחרון, שהתאמן בעבר תחת שפירא בראשון לציון, פרע שטר ראשון עם שוויון רבע שעה לסיום במשחק אימון שנערך בשבת מול שמשון תל אביב והסתיים בתיקו 1:1. יצוין כי לקבוצה הייתה שבת חופשית בשל העפלה אוטומטית לסיבוב הבא בגביע המדינה.

"בעונה שעברה ניפו את כל השחקנים שהיום הם הבסיס של הקבוצה"

בסגל הקבוצה הבוגרת של הפועל, שנמצאת בפסגת הליגה הלאומית, משחקים כאמור לא פחות משישה שחקנים שהיו חלק מקבוצת הנוער בעונה שעברה. עבור פרדי דוד, מדובר בחזון שמתגשם. "אני מאוד גאה בכמות הנכבדה של השחקנים שעלו השנה לבוגרים", מספר המנהל המקצועי ושולח עקיצה לעבר מאמן הקבוצה בעונה שעברה, מסאי דגו. "בעונה שעברה ניפו את כל השחקנים שהיום הם הבסיס של הקבוצה, וזה אומר דרשני. כשהגעתי לפני שנתיים אמרתי שתוך חמש שנים אני רוצה לראות 15 שחקני בית בסגל וחמישה בהרכב ולשמחתי זה קורה הרבה יותר מהר ממה שצפיתי. אנחנו לא עוצרים, אין ספק שמשהו טוב מאוד עובר על המועדון ואני באמת רואה עתיד ורוד להפועל. אני יודע לקרוא את המפה ואני רואה שאנחנו בכיוון הנכון".

מסאי דגו. צילום: זאב שטרן

מסאי דגו. צילום: זאב שטרן

כשדוד מדבר על העתיד הוורוד של המועדון, הוא מכוון בעיקר לשנתון 2003 (נערים א') ומטה. "לצערי היו לנו שנים קשות מבחינת חומר שחקנים, אבל בשנים הקרובות אנחנו נראה שינוי גדול. היום שחקנים רוצים להצטרף להפועל כי הם רואים שיש להם אופק. הצוות המקצועי נותן את הבמה לשחקנים הצעירים ומגיע להם כל הכבוד על זה. המערכת בהפועל היום מסתכלת על המועדון ולא על הצלחה קצרת טווח וזה חשוב מאוד".

אל מחלקת הנוער נוספו מספר שדרוגים, כאשר כל קבוצה בחטיבה הבוגרת נהנית ממעטפת של סקאוט ואנליסט, מאמן טכניקה, מאמן מנטאלי, מאמן שוערים ומאמן בנייה גופנית. המנהל המקצועי של קבוצת הבוגרים, ניב טל, ומנהל בית הספר לכדורגל, מוטי קקון, ימשיכו לשמש כמאמני החלוצים במחלקה. בנוסף, השבוע נחתמה עסקה מול אורי הראל, פיזיולוג מכבי חיפה, על שימוש וניתוח GPS במשחקי הנוער ונערים א'.

אחד הנושאים שמדאיגים יותר מכל את האוהדים הכחולים למודי האכזבות, הוא בריחה של כישרונות אל קבוצות אחרות. "החוזה שעשינו עם בר נאווי הוא הדוגמא הטובה ביותר לכך שהעידן הזה נגמר", קובע דוד. "מבחינתנו אף שחקן לא יעזוב יותר את הפועל, ואנחנו כמובן ניתן לכולם את המעטפת כדי שיישארו וייתקדמו. נלחמנו על שחקנים ועדיין אנחנו במלחמות. שחקנים מקבלים הצעות ממועדונים אחרים, אם זה בכסף ואם בדברים אחרים. לדוגמא חלוץ נערים א', בן לוי (44 שערים בעונה שעברה, ל"ס), שהיה מחוזר בקיץ וחתם לבסוף בהפועל לשלוש שנים".

עונה שלישית שלך בהפועל, אתה רואה את העתיד שלך במועדון?

"כמובן שאני רוצה להישאר ואני מאוד מקווה שגם המועדון ירצה אותי לטווח ארוך. אני נהנה מאוד מהעשייה הזאת, יש לי הרבה מה לתת, גם בבנייה של השחקנים וגם של המאמנים, גם להתוות עקרונות ודרך בכל המועדון. אני שמח שמקשיבים לי וגם מיישמים הרבה מאוד דברים שאני מביא אותם כרעיונות. לגבי עזיבה, בית"ר ירושלים, הפועל תל אביב והפועל אשקלון כבר הציעו לי לבוא ולאמן את הבוגרים ואני פה. בקיץ קיבלתי הצעה מקבוצה מאוד אטרקטיבית לנהל את המחלקה בסכום כפול ממה שאני מקבל בהפועל אבל החלטתי להישאר כי אני רואה את האופק ואת האנשים שמנהלים את המועדון. בשבילי זה הכל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אחד שמכיר מקרוב

    משחק אותה נאמן למקום …. חחחחחח
    מה הוא צריך לאמן בוגרים שיקללו אותו ויעיפו אותו אחרי שני משחקים ?? במחלקת הנוער של הפועל פ"ת הוא יכול לבוא או לא לבוא מתי שהוא רוצה ולקבל בזכות הספונסר הראשי משכורת מטורפת
    הוא לא מכיר קבוצה אחת בחטיבה הצעירה ולא היה בשום אימון .
    הוא תמיד יהיה באימונים ובמשחקים של נערים א כי שם משחק הבן שלו ….

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר