ג'רי חלדי. צילום באדיבות מוזיאון הפועל פתח תקוה
ג'רי חלדי. צילום באדיבות מוזיאון הפועל פתח תקוה

"הזיכרונות מג'רי תמיד יישארו חזקים": צחי נהרי ואיציק ויסוקר נפרדים מג'רי חלדי

שני שחקני העבר הגדולים של המועדון כאבו את הבשורה על מותו של חלדי השבוע. "קראנו לו 'המהנדס' כי המסירות שלו היה עד כדי כך מדויקות", נזכר נהרי. "מדובר בדור שהולך ונעלם, אבל דברים טובים תמיד זוכרים", הוסיף ויסוקר

פורסם בתאריך: 13.9.19 10:43

הבשורה על פטירתו של שחקן העבר המפואר של הפועל פתח תקוה, ג'רי חלדי, ביום ראשון השבוע, התקבלה בכאב גדול אצל חבריו לשנים הגדולות במועדון. צחי נהרי, ששיתף פעולה עם חלדי ז"ל בימיו בהפועל, התבשר בתחילת השבוע על מות חברו מכותב שורות אלה. "אל תגיד לי, אני לא רוצה לשמוע. הזיכרונות מהחברים היקרים האלה משאירים לי חלל בגוף. נורא קשה לי", אמר בכאב. "מה אפשר לספר על ג'רי? אדם מיוחד, שחקן טכני שקראנו לו 'המהנדס' כי המסירות שלו היו עד כדי כך מדויקות. כל כך הרבה רגש בכדור, שהיה תמיד מגיע על מגש בדיוק לשחקן שרצה. שיחקתי באגף שלו ומאוד נהניתי".

נהרי, שהיה חלק ברצף ההיסטורי של חמש האליפויות, נזכר ברגעים היפים עם חברו לדור הזהב בהפועל: "נחום סטלמך ז"ל הבקיע בזכותו הרבה מאוד שערים. היה נעים לשחק לצדו, חייכן ושקט, כדורגלן ברמה גבוהה מאוד שתמיד השרה אווירה של רוגע בקבוצה. היה מרקם חברתי נהדר בהפועל, אם בנסיעות יחד למשחקים ובהמשך גם שיתפנו פעולה בנבחרת וזכינו פעמיים באליפות אסיה, אבל אז לא נתנו לזה דגש כמו היום, לא היה מי שיפרשן ויעשה כתבות פה ושם או צלמים שתיעדו. זה היה עולם אחר לגמרי. אמנם עברו 60 שנה, אבל הזיכרונות מג'רי תמיד יישארו חזקים וחיוביים".

ג'רי חלדי. צילום: זאב שטרן

ג'רי חלדי. צילום זאב שטרן

עוד סמל כחול שזוכר לטובה את חלדי ז"ל הוא שוער העבר איציק ויסוקר. חלדי אמנם שיתף פעולה בעיקר עם אחיו יעקב, אך כשאיציק עלה לבוגרים בהפועל היה זה חלדי שקלט אותו כשחקן מנוסה. "שיחקנו יחד מעט מאוד, אבל הערצתי ואהבתי אותו", אומר ויסוקר. "תמיד כשמישהו נפטר אומרים שהיה בחור טוב, אבל ג'רי באמת היה חבר אמיתי שאהב לעזור, דמות אהובה שקיבלה אותנו, דור השחקנים שהגיע אחריו, בסבר פנים יפות ובצורה לבבית".

בהמשך, עת שיחק חלדי באוסטרליה וויסוקר הגיע לסידני עם הנבחרת במסגרת התיקו 1:1 במוקדמות המונדיאל היחיד אי פעם אליו העפילה ישראל, אירח אותו חלדי כיד המלך והשניים בילו יום כיף. "ג'רי אירח אותי כאילו הייתי בנו, אכלנו יחד במסעדה ובהמשך לקח אותי איתו לצפות במרוצי סוסים שאהב מאוד", משחזר ויסוקר. "הוא לא כבש שערים כמו סטלמך, אבל היה שחקן טכני בלי פרובוקציות שתמיד נעים היה לראות. חבל, מדובר בדור שהולך ונעלם, אבל דברים טובים תמיד זוכרים".

ביום רביעי בערב נערך ביציע ה-VIP של האצטדיון בפתח תקוה טקס לזכרו בהשתתפות בני משפחתו. לפני המשחק של הפועל ביום שני מול אום אל פאחם תתקיים דקה של מחיאות כפיים לזכרו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר