תחנת כיבוי האש בפתח תקוה
תחנת כיבוי האש בפתח תקוה

לפני הדרבי: מכבי האש לא מאשרים לאוהדי הפועל את דגל הפריסה

למרות שמשטרת פתח תקוה ומנהל האירוע אישרו את תצוגת האוהדים למשחק הערב, במכבי האש מתעקשים כי יש לערוך בדיקה לגבי סוג הבד. גם ניסיונות של ראש העיר לסייע לא צלחו. בדגל הושקעו אלפי שקלים מתרומות אוהדי הפועל. דובר מכבי האש: "הם נזכרו כנראה ברגע האחרון"

פורסם בתאריך: 26.9.19 15:30

תצוגת אוהדי הפועל לדרבי הערב (19:00) מול מכבי לא תצא לפועל. בשעות האחרונות התנהל דין ודברים בין נציגי ארגון האוהדים "החזית הכחולה", יחד עם אנשי המועדון, לבין תחנת כיבוי האש בפתח תקוה, שלא אישרה לאוהדים לפרוס את הדגל הגדול עליו עמלו בשבועות האחרונים בהשקעה של אלפי שקלים.

יש לציין כי התפאורה היא מסורת קבועה במשחקי דרבי ומוסיפה לצבע והעניין סביב ההתמודדות, ומעולם לא נפסלה לשימוש על ידי הגורמים האחראים. משטרת פתח תקוה ומנהל האירוע במשחק אישרו לאוהדים להכניס את הדגל למשחק, אך מכבי האש בעיר סרבו לאשר את התפאורה, ודרשו דרישות שונות, בין היתר לשלוח את בד הדגל לבדיקת מעבדה שתארך כ-72 שעות, דבר שכמובן לא אפשרי בלוחות הזמנים הנוכחיים.

"קיבלנו אישורים משני יועצי בטיחות שאישרו את הדגל, הבאנו אישור ממכון התקנים לגבי הבד שמאשרים שהחומרים לא מסוכנים ועומדים בכל תקן ואפילו ביקשנו להביא כבאית נוספת בתשלום שתהיה נוכחת ליתר ביטחון", אמר אחד האוהדים. "הרמנו תפאורות גדולות יותר בעבר שלא גרמו לדלקה, לא גרמו להפרת הסדר הציבורי ועמדו בכל תקן אליו נדרשנו". האוהדים מספרים כי מפקח מכבי האש הציג להם דף דרישות שעודכן בחודשים האחרונים, שכלל לא היה ידוע עליו לאוהדים.

אוהדי הפועל בדרבי בשנת 2015. צילום: זאב שטרן

אוהדי הפועל בדרבי בשנת 2015. צילום: זאב שטרן

דובר מכבי האש, אורן שישיצקי, מסר בתגובה לדברים: "הדגל לא מאושר כי הם לא עמדו בתקנות. יש תקנות מאוד ברורות של הכנסת דגל לשטחי המגרש, הם לא קיימו את התקנה והם לא עומדים בה. לכן מערך הכבאות לא יכול לאפשר להם להכניס את הדגל. הדגל עצמו, מבחינת הבד, צריך להיות מותאם לתקן הישראלי, שמתייחס לדליקות של החומר. הדגל לא עבר את הבדיקה והם לא ביצעו את ההנחיות. הם מכירים את ההנחיות האלה, אלה הנחיות מאוקטובר 2018, כולם מכירים את זה וגם האוהדים עצמם. הם נזכרו כנראה ברגע האחרון וכל עוד הם לא יעמדו בתקן, הדגל הזה לא יאושר. את הציבור בשביל דגל שייפרס שם, הדגל הזה הוא מאוד דליק ויכול בבת אחת לגרום להתלקחות של כלל היציע כולל היושבים עליו. הלחצים לא יעזרו. המפקח שלנו עומד בקשר מולם, כך שהוא אפילו פינה את היום וישב איתם, אבל אף אחד לא יאשר דבר שלא עומד בתקן. מפקד התחנה, סגן טפסר אלון שבתאי, ומפקח מדור הגנה מאש, סאמר, ישבו עם אותם נציגים בניסיון למצוא פתרון אך בשל אי עמידה בתקן וסיכון חיי אדם לא אישרו את הכנסת הדגל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר