גבע מרקוס. צילום באדיבות הפועל פתח תקוה
גבע מרקוס. צילום באדיבות הפועל פתח תקוה

ביקורת קשה של גבע מרקוס: "יש מישהו אחד שבונה את השליטה שלו בהפועל פ"ת כמו ארדואן"

לפני כשבוע וחצי התפטר שחקן העבר מהדירקטוריון וחזר בו. בהתכתבות שהגיעה לידי "מלאבס" ביקר בחריפות את הכחולה כשכתב: "מישהו שהיה אוהד ונכנס לעמותה, כנראה התאהב בשליטה הממכרת". עוד כתב: "חשבו לעשות רושם ולהביא שחקן עבר כבובה, אבל יצא להם הפוך". בתגובה אמר מרקוס: "אשאר נאמן לאמת שלי ואבצע את התפקיד שלי בדירקטוריון במסירות"

פורסם בתאריך: 16.10.19 20:17

חוסר השקט בכל הקשור לניהול הפועל פתח תקוה תחת עמותת הכחולה נמשך. לפני כשבוע וחצי התפטר מתפקידו חבר הדירקטוריון ושחקן העבר של הקבוצה, גבע מרקוס, שתפקידו פיקוח ומעקב בנוגע לקבוצה הבוגרת. בהמשך, חזר בו מרקוס מהתפטרותו. התכתבות מעניינת בקבוצת ווטסאפ של שחקני עבר במועדון שהגיעה לידי "ספורט מלאבס", מגלה יחסים מתוחים בין מרקוס לראשי העמותה ואף מאששת כי הרקע לעזיבתו וחזרתו של מרקוס היא היחס הקר לו זוכים לא מעט מחבריו.

"צריך חמישה שחקני עבר בדירקטוריון, אחרת כלום לא יזוז. שחקני העבר צריכים להשתלב בתפקידים במועדון, אבל העמותה לא מוכנה כי תאבד את השליטה של מי שמוביל אותה", כתב מרקוס לחבריו בקבוצה האמורה. "ממש חבל, אפשר היה לעשות משהו מדהים והיסטורי. יש רק מישהו אחד שהוא כלל לא טיפש והוא בונה את השליטה במועדון כמו ארדואן".

שחקני עבר בכירים נוספים בהפועל לאורך השנים, אשר חברים גם הם באותה קבוצה, הביעו מורת רוח מאופן התנהלות העמותה עד כה. ניכר שהתחושה שלהם היא שאין ייצוג הולם לשחקני עבר, ושחסרים אנשים בשדרה הניהולית שמכירים את הענף מבפנים. "כולם שם קיבלו שיגעון גדלות. הם רוצים שחקני עבר לקישוט. מדובר באנשים ישרים אבל חלקם בלתי מקצועיים ועם אינטרסים אישיים", כתבו.

המינוי של מרקוס לתפקיד לפני כארבעה חודשים התקבל באהבה גדולה על ידי אוהדי הקבוצה אשר זוכרים לו את ימי העבר במועדון. "כחלק משילוב שחקני העבר במועדון, עמותת הכחולה ומועדון הפועל פתח תקוה שמחים לבשר על מינויו של שחקן העבר, גבע מרקוס, לדירקטור במועדון", נכתב אז בהודעה הרשמית של הפועל. אלא שעל פי דבריו של מרקוס באותה התכתבות שהגיעה לידינו, השילוב הוא רק למראית עין: "חשבו לעשות רושם ולהביא שחקן עבר כבובה על חוט או חותמת גומי, אבל יצא להם הפוך לגמרי", כתב מרקוס, שבהמשך הוסיף לגבי אותו אדם שלטענתו מנסה לשלוט במועדון: "זה מישהו שהיה אוהד ונכנס לעמותה, כנראה התאהב בשליטה הממכרת וכעת אני האיש הרע. לפני שבוע וחצי התפטרתי, אך הבנתי כי עשיתי שטות ונתתי להם לנצח, חזרתי בי ויהיה עוד מאוד שמח בקרוב".

הביקורת הנוקבת של חבר הדירקטוריון מרקוס על חברי עמותת הכחולה ויחסיו המתוחים עם חלק מאנשיה, מצטרפת ליחסים הרעועים עליהם פרסמנו לאחרונה בין המנכ"ל רועי אלרום לרבים מעובדי מחלקת הנוער. עם או בלי קשר, בשבוע שעבר התפטרו מתפקידם מאמן קבוצת הנוער, משה שפירא, ומנהל הקבוצה, חיים לוי.

גבע מרקוס מסר בתגובה: "הדברים נאמרו בקבוצת ווואטסאפ פרטית של שחקני עבר בהפועל פתח תקווה, ״בעידנא דריתחא״, יועדו לאוזניים פרטיות והוצאו לחלוטין מהקשרם. כן. אני בהחלט חושב שראוי לשלב שחקני עבר נוספים בדירקטוריון ובתפקידי מפתח במועדון וכן יש לי ביקורת קשה על התנהלות הכחולה. עם זאת אני לגמרי מבין שמדובר בחבלי לידה ואנסה לתרום את הידע והניסיון שלי בכדורגל הישראלי לשיפור המצב. אנו בונים מאפס את התרבות הניהולית במועדון שלנו ולתהליך הזה יש מחיר. אני אשאר נאמן לאמת שלי ואבצע את התפקיד שלי בדירקטוריון במסירות ובמקצועיות גם אם דברי לא תמיד ינעמו לכולם".

הערת המערכת: בידי "מלאבס" נמצאות ההתכתבויות המלאות מקבוצת הוואטסאפ, ואנו מדגישים כי הדברים לא הוצאו מהקשרם.

מדירקטוריון הפועל פתח תקוה נמסר: "בדירקטוריון עולות סוגיות מהותיות. כל הנמצאים בדירקטוריון עושים זאת מאהבה עזה למועדון ויותר מסביר שיעלו מפעם לפעם חילוקי דעות. בנוסף, הדירקטוריון הוא גוף שמייצג מעל אלף בעלי הקבוצה והדיונים בו מייצגים מגוון דעות. אנו מאמינים כי ניהול דמוקרטי הוא יעיל יותר לאורך זמן מניהול של אדם אחד. לגבי הדברים שנאמרו על ידי אחד מחברי הדירקטוריון: לכל אחד מאיתנו יש את המשפחה והחברים אותם אנחנו משתפים בכעס ובקשיים שלנו. זוהי התכתבות לגיטימית עם דמויות עבר במועדון והוכחה נוספת לאהבה העזה שיש למועדון בעבר ובהווה. כגוף דמוקרטי שהוא גם משפחה אנו נמשיך לעסוק בסוגיות מהותיות ורגשיות לכולנו, לפעמים נכעס ונלך אבל תמיד נחזור".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר