אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן
אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן

בעקבות הקריאות הגזעניות לסרסור: הפועל פ"ת ספגה קנס של 10,000 שקלים

בהחלטה שפרסם היום אב בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ישראל שמעוני, נגזר על הקבוצה גם עונש רדיוס של משחק אחד על תנאי לשנה

פורסם בתאריך: 20.11.19 15:21

הפועל פתח תקוה ספגה היום (רביעי) קנס בגובה 10,000 שקלים בפועל ועונש רדיוס על תנאי לשנה, בעקבות הקריאות הגזעניות לעברו של קשר מכבי פתח תקוה, מוחמד סרסור, במהלך הדרבי בין הקבוצות לפני כחודשיים. ההחלטה ניתנה שבוע לאחר הדיון שנערך בעקבות תלונה שהגיש יו"ר מכבי פתח תקוה, סלע מנדל. התלונה של מנדל נגעה לקריאות "מחבל" שכוונו לעברו של סרסור, שמצידו ענה באצבע משולשת לעבר היציע והורחק בשל כך לשני משחקים.

בהחלטה, שפורסמה על ידי אב בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ישראל שמעוני, צוין כי הקריאות נשמעו מסרטון וידאו שהובא בפני בית הדין וכי הדיון נערך בעקבות תלונה שהגישה מכבי פתח תקוה. הפועל, מצידה, טענה כי הדברים לא נכתבו בדו"ח השופט או המשקיף ולכן לא ניתן להרשיעה על כך, אך הודתה כי אכן היו קריאות לעברו של קשר מכבי. "בהיות העבירה המיוחסת היא מהעבירות החמורות בתקנון המשמעת, כאשר הלחימה בתופעות הגזעניות עומדת בראש סדר העדיפויות של ההתאחדות לכדורגל בארץ, וכאשר בארץ ובחו"ל אף נקבעו בשנים האחרונות נהלים חריגים בנוגע לתופעות אלה, נהלים העשויים להוביל עד להפסקת המשחק במקרה של התרחשות העבירה, לא יעלה על הדעת כי דווקא בעבירה זו ניתן לקבוצות עברייניות 'חסינות' בפני העמדה לדין בשל שיקולים טכניים".

לסיום כתב עו"ד שמעוני: "בסיכומו של דבר אני קובע כי ניתן להעמיד באישום של "קריאות גזעניות" גם מכח תלונה אשר נתנה ע"י מי שאינו שופט המשחק או המשקיף. לפיכך, משהאישום הוגש כדין ונציג הנאשמת הודה בהתקיימות יסודות העבירה, אני מרשיע את הנאשמת בעבירה של קריאות גזעניות ובעבירה של התנהגות בלתי הולמת של קהל האוהדים בנסיבות מחמירות וגוזר עליה (בשים לב לעברה המשמעתי) קנס של 10,000 שקלים בפועל + משחק רדיוס על תנאי לשנה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר