איימרו עלמיה. צילום: טיבור יגר
איימרו עלמיה. צילום: טיבור יגר

רץ המרתון איימרו עלמיה השיג את הכרטיס לאולימפיאדה: "הגשמת חלום"

האצן מפתח תקוה רשם הישג נהדר כשסיים עם תוצאה של 2:11:30 שעות בתחרות בספרד והבטיח את השתתפותו בטוקיו 2020. "שנינו נרגשים מאוד", סיפר מאמנו גזאצ'ו יוסף

פורסם בתאריך: 2.12.19 20:59

נציג מקומי נוסף באולימפיאדת טוקיו: רץ המרתון איימרו עלמיה מפתח תקוה השיג אתמול (ראשון) את הקריטריון למשחקים האולימפיים שייערכו בשנה הבאה ביפן, כשקבע תוצאה של 2:11:02 שעות בתחרות שנערכה בוולנסיה, ספרד, וסיים במקום ה-25. יש לציין כי הקריטריון לטוקיו עומד על 2:11:30.

האתלט הישראלי בן ה-29 מתאמן במועדון הפועל אתלטי אורן השרון בהדרכת גזאצ'ו יוסף, שזכה 24 פעמים באליפות ישראל בריצות למרחקים של בין 800 ל-10,000 מטרים ואף היה רחוק 7 שניות בלבד מקביעת הקריטריון האולימפי ללונדון 2012. מאז פרישתו משמש יוסף כמאמן ריצה מקצועני.

איימרו עלמיה. צילום: טיבור יגר

איימרו עלמיה. צילום: טיבור יגר

"זו סגירת מעגל בשבילי והגשמת חלום, שנינו נרגשים מאוד אבל אני בעיקר שמח בשביל איימרו שעובד כל כך קשה והגשים חלום עבורו ועבור המשפחה שלו", אמר יוסף, מאמנו בשנתיים האחרונות. "המרתון בוולנסיה נחשב קטן יחסית למרתונים בלונדון או ניו יורק, אבל בגלל שמדובר במסלול ישר הוא הפך לאחד המרתונים המהירים בעולם עם לא מעט משתתפים ברמה בינלאומית. לא במקרה 22 רצים ירדו מזמן של שעתיים ועשר דקות. התנאים היו מעולים מבחינת מזג האוויר, 15 מעלות – לא קר ולא חם, בלי גשם ובלי רוח. אני שמח שהוא רץ בחוכמה ובקצב שקבענו מראש, עמד ביעד והשיג את הקריטריון".

הישגו של עלמיה גדול עוד יותר, שכן כלל לא היה בטוח שיוכל להשתתף בתחרות. מוקדם יותר השנה ניצח במרתון טבריה עם שיא אישי של 2:15:16 שעות, שהיווה גם את הקריטריון לאליפות העולם. אלא שבאותה אליפות שנערכה באוקטובר בדוחא, קטאר, לא נטל חלק לאחר שסבל משבר מאמץ באגן. האתלט עשה מאמצים גדולים על מנת להחלים וכשחש טוב יותר, נשלח על ידי יוסף למחנה אימון באתיופיה למשך חודש על מנת להגיע בכושר מקסימלי למרתון בוולנסיה. בדיעבד, המאמץ השתלם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר