עמיר נוסבאום. צילום: זאב שטרן
עמיר נוסבאום. צילום: זאב שטרן

התערער מעמדו של נוסבאום בהפועל פ"ת. אלרום: "התחושות קשות, נשב ונקבל החלטות"

המשבר בהפועל עלול להוביל לסיום דרכו של המאמן עוד לפני המשחק מול רמת השרון. ניב טל סירב להתייחס למצב הקבוצה. "לא חשבנו שכך יהיה. האחריות היא על כולם ובראש ובראשונה עלי", הודה המנכ"ל. מתן גושה וברק לוי בספק לשישי

פורסם בתאריך: 24.12.19 13:07

אי אפשר להתעלם יותר מהמשבר החמור בהפועל פתח תקוה. לא מהשחקנים הכבויים שהצליחו לבעוט למסגרת לראשונה בדקה ה-80 מול הקבוצה במקום האחרון, לא מהסגל הדליל וחסר הניסיון שנבנה הקיץ בקבוצה, ולא מהקריאות, חלקן מכוערות, מצד יושבי היציע לעברו של המאמן, עמיר נוסבאום, שמעמדו התערער לאחר שני המשחקים האחרונים, בליגה ובגביע. בהפועל עדיין לא קיבלו החלטה סופית בעניינו של המאמן, אך לא בטוח שיעמוד על הקווים ביום שישי מול רמת השרון.

בניגוד לפתיחות שמנסים במועדון לשדר כלפי חוץ, מתברר שלא כולם מעוניינים להגיב כשהמצב קשה. בפניית "ספורט מלאבס" לניב טל, התבקש האחרון להתייחס הן ליכולת המקצועית של הקבוצה והן לאווירה השלילית ולקללות החריפות ביציעים, אך העדיף להשיב: "כרגע אני מעדיף לא להגיב, צריך לתת זמן לחשוב ולעכל את הדברים". נוסבאום, שנשאל על ההתנהגות התקיפה של האוהדים כלפיו, הסתפק ב"אין תגובה".

ניב טל. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

ניב טל. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

מי שכן הסכים להתייחס למצב הנוכחי הוא המנכ"ל רועי אלרום, שנראה עם שריקת הסיום במצב רוח שפוף וכשהוא לוקח בצורה קשה מאוד את מצבה של הקבוצה. "התחושות מאוד קשות והאווירה לא נעימה סביב המועדון, לא חשבנו שכך יהיה. האחריות היא על כולם ובראש ובראשונה עלי", אמר אלרום. "כל החלטה שתתקבל עכשיו צריכה להתבצע בשיקול דעת ובאחריות רבה ולא בשליפות מהמותן ובאימפולסיביות". עוד הוסיף אלרום ואמר כי "גם ברגעים האלה אנחנו חייבים לזכור כי כולנו לקחנו על עצמנו משימה לא פשוטה של בעלות על מועדון כדורגל. לא משנה מה יקרה, אני מאמין בכל ליבי שנצליח במשימה הזאת יחד. על מנת לתקן טעויות, חשוב מאוד להוריד את מפלס הלחץ ואווירת המשבר סביב המועדון, או הקבוצה, או המיזם כולו, ולנסות להסתכל על המציאות כמו שהיא ולהכניס דברים לפרופורציות הנכונות".

על השאלה האם נוסבאום יעמוד על הקווים בשישי אמר המנכ"ל: "כמו שאמרתי, אנחנו נשב ונקבל החלטות. זה יתבצע בקור רוח, בחשיבה מושכלת ובראייה של כלל התמונה הרחבה. אין דבר כזה שהנושא על הפרק או לא על הפרק. כל הזמן אני בתור מנכ"ל בוחן ומודד את המערכת בכל יום ומתבצע תהליך הסקת מסקנות תמידי וגם אותי מודדים הבעלים. אתמול הייתה אווירה לא טובה ואני מבין לצערי שיש חוסר אמון כרגע. אצטרך לשבת עם מי שצריך ולחשוב מה עושים".

רועי אלרום וניב טל. צילום: תום בלפר, הפועל פתח תקוה

רועי אלרום וניב טל. צילום: תום בלפר, הפועל פתח תקוה

לאוהדים-בעלים שאיבדו את סבלנותם לחלוטין במשחק האחרון ביקש אלרום להעביר מסר: "אנחנו קשובים ומבינים את הסיטואציה לא מהיום. מבינים שיש חוסר הצלחה מקצועית בקבוצה הבוגרת ובקבוצת הנוער וזה משפיע על כל האווירה, אבל אין קיצורי דרך. בחרנו בדרך של בעלות על מועדון ויש לזה משמעויות מעבר לתוצאה זו או אחרת. הפועל פתח תקוה כמועדון חשוב לי לא פחות מאף אחד אחר ולא כואב לי פחות מאף אוהד, אבל אני פה על מנת לפעול באחריות ולהפעיל שיקול דעת. בשביל זה נבחרתי, אני פועל ואמשיך לפעול על מנת לעמוד בכל המשימות והמטרות שהוצבו לי ולמועדון".

שלא כמשתמע מדבריו של אלרום, חבר הדירקטוריון קובי לוי הגיב היום בקבוצת וואטסאפ של פעילי עמותת הכחולה, ולפי דבריו נראה כי הוחלט לתת גיבוי לנוסבאום בשלב הזה: "לאף אחד אין חסינות במערכת", כתב לוי. "אם נגיע למסקנה שפונקציה מסויימת לא מסוגלת לבצע את התפקיד שלה, הפונקציה הזאת לא תהיה. כל עוד אנחנו מאמינים שהמאמן יכול עם כלים אחרים לעמוד במטרות שהוצבו ובטח במטרה של כדורגל יפה, אנחנו נשתדל לספק לו את הכי טוב שאנחנו יכולים במגבלות התקציב. ונכון להיום המערכת מאמינה שהמאמן (שרוב הסגל נבנה לפני שהגיע) יכול עם כלים אחרים לעמוד במטרות". לשאלת "ספורט מלאבס" האם משמעות הדברים היא שנוסבאום יעמוד על הקווים גם ברמת השרון, ענה לוי "אכן". כאשר נשאל על הסתירה בין דבריו לבין אלו של אלרום ענה: "אני מנוע מלהגיב".

מעבר לצד הניהולי, ספגה הפועל מכה לא פשוטה בדמות פציעותיהם של הבלם מתן גושה והשוער ברק לוי לאחר התנגשות הראשים ביניהם. גושה פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים בלינסון והשתחרר לפנות בוקר לאחר שאובחן אצלו זעזוע מוח וחתך באף. לוי המשיך לשחק ונשכב על הדשא פעם נוספת בדקה ה-90, כאשר נראה היה שמתקיים דין ודברים בינו לרופא הקבוצה בטרם המשיך לשחק את שש דקות תוספת הזמן, בהן קשה לומר שנראה היה במיטבו והרבה להתנדנד מצד לצד. אגב, בניגוד למצבו של גושה, בהפועל פרסמו הודעה לפיה נשלל חשד לזעזוע מוח או לשבר. בעניינו של לוי מסרו במועדון: "ברק חש ברע במהלך דקות הסיום של המשחק, אך לאחר בדיקה מקיפה של רופא הקבוצה, ד"ר אחמד ביאסדה, הוא קיבל אישור רפואי להמשיך לשחק, וכך גם נמסר לצוות השיפוט על ידי הרופא. בסיום המשחק נבדק ברק שוב ונמצא כי הכל תקין, והוא עזב את האצטדיון לביתו כשהוא חש בטוב". למרות האופטימיות הזהירה המשתמעת מהדברים, השניים בספק גדול למשחק ביום שישי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה היא בשחקני הרכש החלשים שלא מתאימים.
    כמו כן נוסבאום הוא לא מאמן נקודה.
    מנחם קורצקי צריך לאמן

  2. בר

    אלרום היקר
    אל לנוסבאום אין שום השפעה על הקבוצה
    אחרי שבוע שלם של אימונים אז צריך להביא
    מאמן שיידע להוציא הרבה יותר מהסגל הקיים
    זה לא עניין של תוצאות שכרגע שוות מרכז טבלה אלא
    הבעיה החמורה ביכולת הנוראית במרבית העונה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר