נפתלי בלאי. צילום: זאב שטרן
נפתלי בלאי. צילום: זאב שטרן

"נוסבאום מאמין בנו ואנחנו בו, השחקנים נלחמים בשבילו"

אחד הגורמים המובילים בקאמבק של הפועל מול רמת השרון היה ללא ספק נפתלי בלאי, שהפציץ את השער השני שלו העונה. בראיון ל"ספורט מלאבס" הוא מספר על הקשר עם מאמנו, פתיחת העונה המהוססת ("הירידה לספסל נתנה לי סטירת לחי"), השידוך שלא הבשיל בשנה שעברה ("הצטערתי מאוד") והעתיד ("אשמח לשחק עם הפועל בליגת העל")

פורסם בתאריך: 2.1.20 10:15

תואר "השחקן המשתפר" של הפועל פתח תקוה בתקופה האחרונה הולך ללא ספק לקשר האחורי נפתלי בלאי. מי שהתחיל כבאנקר בהרכב ובהמשך ירד לספסל, הרוויח בחזרה את הקרדיט ביושר עם יכולת טובה והרבה אחריות בניהול המשחק מאחור. בשישי שעבר היה שותף פעיל בדרמה המשוגעת מול רמת השרון, כששלח טיל אדיר מחוץ לרחבה אותו הצליח סהר חסון רק להסיט לרשת הגבוהה, שערו השני העונה של בלאי, רגע לפני הפינאלה של עוז פרץ.

"הראינו הרבה אופי ואני שמח שהצלחנו להשוות. ברבע השעה האחרונה מול רמת השרון כולם ראו איזה פוטנציאל יש לקבוצה שלנו ואני מקווה שהקאמבק הזה יחזיר אותנו למסלול החיובי", אומר בלאי בראיון ל"ספורט מלאבס". "אני תמיד עובד קשה וכמובן שהצלחת הקבוצה היא החשובה מכולן, אבל בהחלט מרגיש אישית שיפור במשחק שלי. אני רוצה להוכיח לצוות ולמועדון שהמקום שלי בהרכב".

בלאי עם יעקב אבבה. צילום: זאב שטרן

"מרגיש אישית שיש שיפור במשחק שלי". בלאי עם יעקב אבבה. צילום: זאב שטרן

עד לפני כחודשיים וחצי פתח בלאי בכל משחקיה של הפועל, כולל בגביע הטוטו. בחלקם הוחלף לקראת הסיום. מול הפועל ראשון לציון והפועל רמת גן עלה מהספסל וכששב להרכב מול בית"ר תל אביב בת ים התכבד בשער בכורה העונה בהפסד 3:2. את שלושת המשחקים הבאים שיחק במלואם, כולל 120 דקות בגביע בסינטתיקו באשדוד. בתיקו 1:1 מול עפולה שוב ירד לספסל ונכנס כמחליף, ומה קרה כששב להרכב בשישי שעבר כולם יודעים.

יכול להיות שהעובדה שירדת לספסל עוררה אותך?
"יכול להיות שכן. זה נתן לי סטירת לחי קטנה שכנראה הייתי צריך כדי להתעורר, לחזור להרכב ולהציג יכולת טובה יותר. מעבר לזה, לעמיר נוסבאום יש את השיקולים שלו ואני מכבד אותם. אני מרגיש נהדר בהפועל ושמח להיות פה. עלי לתת את המיטב בכל דקה שאני על המגרש, ולא חשוב אם זה בהרכב או כשאני עולה מהספסל. אני תמיד עובד קשה ושומר על גישה חיובית. תמיד יש לאן להשתפר וגם טוב שיש תחרות בריאה על ההרכב".

רומן שהבשיל באיחור

נפתלי בלאי בן 22, הרביעי מבין שבעה אחים ואחיות. אדם מאמין ממשפחה מסורתית המתגוררת בפרדס חנה ("הנסיעות לאימונים טיפה קשות, אבל זה בסדר", הוא מתייחס בחיוך לקילומטראז'). את דרכו החל במכבי חיפה ובהמשך נחת במכבי נתניה, משחק בעיקר כקשר אחורי ולעיתים קדמי. בנערים ב' זכה באליפות צהובה, כשבין השאר שיתף פעולה עם אביב אברהם ואילון ירושלמי. מלבד כדורגל הוא חובב סרטים ומכור לסדרות בנטפליקס, בעיקר הוויקינגים אם התעניינתם.

בלאי. צילום: זאב שטרן

מכור לנטפליקס. בלאי. צילום: זאב שטרן

בעונה שעברה התאמן בהפועל והמאמן מסאי דגו חפץ בשירותיו, אבל הייתה בעיה אחרת. "הפועל רצתה לרכוש אותי ובנתניה התעקשו על השאלה בלבד עם אופציה לרכישה", הוא אומר. "זה נפל ברגע האחרון והצטערתי מאוד". בסופו של דבר העביר עונה בשולי הסגל של נתניה ורשם ארבע הופעות בליגת העל, בכולן שולב כמחליף בדקות הסיום. העונה הנוכחית היא התיקון עבורו. בקיץ זומן למבחנים בהפועל קטמון והחזיק גם בהצעות מבני לוד ובית"ר תל אביב בת ים, אבל לא היה לו מקום לספק. "כשהבנתי שהפועל פתח תקוה זו אופציה, ישר אמרתי שזה מה שאני רוצה. ברור שחלק גדול מזה בגלל האוהדים", הוא אומר. "אנחנו בתקופה לא הכי טובה, אבל אי אפשר להתעלם מהקהל האדיר הזה. אנחנו כבר מתים להחזיר להם ולשמח אותם".

אי אפשר גם להתעלם מהקללות החריפות לאחרונה לעבר המאמן נוסבאום. איך השחקנים מרגישים עם זה?
"יש לחץ מהקללות על המאמן וברור שזה משפיע. אי אפשר להתעלם מזה וקשה לראות את עמיר במצב שהוא לוקח הכל עליו, אחרי שכל פעם מחדש הוא מרים אותנו ומנסה להכניס אותנו למשחק. כולנו יחד באותה סירה. הוא מאמין בנו ואנחנו בו, השחקנים אוהבים אותו, נלחמים בשבילו ורוצים לצאת יחד מהמצב הזה. הקהל יכול לגלות יותר איפוק וסבלנות כלפיו. נכון שהכדורגל לא יפה, אבל הקבוצה לא במצב רע. המטרה הייתה פלייאוף עליון ואנחנו לא רחוקים משם. הפסדנו כמה נקודות שהיו לנו בכיס בגלל שטויות, ובאותה מידה יכולנו להיות היום במקומות 5-6 והכל היה נראה אחרת".

עמיר נוסבאום. צילום: שרון בוקוב

"הקהל יכול לגלות יותר איפוק וסבלנות". נוסבאום. צילום: שרון בוקוב

להפועל הוא מושאל עד תום העונה ולאורך השנים הפך מטבע הדברים לאוהד מכבי נתניה. "התבאסתי מאוד בגמר הגביע בשביל העיר והחברים מהקבוצה", הוא אומר. "אני עוקב אחריהם ורוצה שיצליחו". על העונה הבאה עוד מוקדם לדבר. "אישית אני רוצה לגלות יותר יציבות בכל הקשור ליכול וכמובן להיות בריא", הוא מסכם. "העונה הבאה? אני לא יודע מה יהיה. כרגע הראש כל כולו בהצלחה של הפועל פתח תקוה. שאיפות לעתיד? אשמח מאוד לשחק עם הפועל גם בליגת העל ובהמשך לחזור למכבי נתניה בה גדלתי כשחקן מוביל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רונן

    הפועל פתח תקוה מטורפים עליכם נקווה שלאט ובטוח נחזור לימינו הטובים. ..

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר