מסאי דגו. צילום: זאב שטרן
מסאי דגו. צילום: זאב שטרן

תחדשו חברות, חברים | טור של אייל יצחקי על העתיד של הפועל

מסאי דגו כבר הוכיח שהוא יודע לבנות קבוצה טובה בתקציב מוגבל, אבל גם הוא לא יכול לעשות יש מאין # ודרך הניהול בה יילך הוועד המנהל החדש תשפיע על העתיד של המיזם ושל הפועל

פורסם בתאריך: 15.6.20 11:46

1 סביר להניח שהעונה הפועל כבר לא תסתבך במאבקי התחתית בליגה הלאומית. אז הפועל עדיין זקוקה לעוד כמה נקודות, ככה בשביל השקט הנפשי, אבל אפשר וצריך כבר להתחיל לתכנן את העונה הבאה.
2 אני אוהב את ההצהרה על כך שהמטרה היא עלייה לליגת העל. עם כל הכבוד לחזון ולתוכניות חומש, כל עונה נוספת בליגה הלאומית גורמת נזק גדול להפועל פתח תקוה. זו צריכה להיות המטרה המוצהרת, לצד שדרוג תמידי של מחלקת הנוער. כלומר: צריך להיות איזון בין שתי המטרות החשובות.
3 לא מעט טעויות נעשו בבניית הסגל בקיץ שעבר, חלקן היו קשות יותר, חלקן פחות. צריך לציין שהיו גם הצלחות, אבל בניית הסגל בשורה התחתונה הייתה רעה. לקראת העונה הבאה אני מרגיש הרבה יותר רגוע, מעצם העובדה שמסאי דגו יהיה זה שיבנה את הסגל, או לכל הפחות ייקח חלק מרכזי בבחירת השחקנים. דגו כבר הוכיח כאן, ובתקציב לא גדול תחת מפרק, עם מגבלות גדולות על החוזים על השחקנים, שהוא יודע לבנות קבוצה גם בתקציבים מוגבלים.
4 אבל גם דגו יתקשה לעשות יש מאין. וכאן מגיע החלק של האוהדים: אלו שכבר חידשו חברות בכחולה, אלו שעדיין לא עשו זאת, ואלו שעשו זאת ואף נבחרו לוועד המנהל. אז אלו שחידשו חברות בכחולה צריכים לשכנע את החברים שלהם שעדיין ממתינים לעשות את זה. אלו שעדיין לא חידשו, ויש להם את האפשרות הכלכלית לחדש חברות, צריכים להבין שזה באמת תלוי בנו. וחברי הוועד המנהל צריכים להתמקד בשיווק ובגיוס ספונסרים. יש להפועל לא מעט אוהדים שיכולים לסייע לה. צריך לדעת לקרב אותם לקבוצה ולא להרחיק אותם.
5 בוועד המנהל החדש יש כאלה שכבר היו בו, ויש פנים חדשות, יש גם כאלו שהיו חלק מניסיונות ההישרדות של דורון גלנט בהפועל, לפני שהקבוצה הלכה לפירוק. בקיצור, יש בוועד מגוון של אנשים ודיעות, וזה טוב. הוועד הזה רק בתחילת דרכו. חשוב מאוד שיזכרו שאף אחד מהם הוא לא הבעלים של הקבוצה, אלא שהם נבחרו לייצג את הבעלים שהם האוהדים. חשוב שינהגו בשיתוף ובצניעות. חשוב שיתנו לדירקטוריון את המקום הראוי בניהול השוטף של הקבוצה ובקבלת ההחלטות. אירועים כמו שהיו בשנה שעברה וחוסר היציבות הגדול בדירקטוריון עלולים להרחיק מהקבוצה ספונסרים מצד אחד, וחברים בעמותה מצד שני. בסך הכל השבועות הראשונים של הוועד המנהל החדש יצרו כאן, וזו תחושה אישית שלי בלבד, מומנטום חיובי. חשוב לא לקלקל את זה. ניהול נכון, משתף, בגובה העיניים ובצניעות, יחבר למיזם הזה עוד ועוד חברי עמותה, ספונסרים ושותפים לדרך. ניהול אחר, שיבטל למשל את הדירקטוריון, לא יהיה קשוב לביקורת, יעשה בדיוק את התהליך ההפוך. אז המשפט זה תלוי רק בנו, הוא בטח לא סיסמה או קלישאה. זה תלוי בנו, האוהדים, זה תלוי גם בדרך הניהול בה יילך הוועד המנהל החדש.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר