מסאי דגו. צילום: עזרא לוי
מסאי דגו. צילום: עזרא לוי

כהרגלה בקודש, הפועל החליפה את רוב שחקניה | טור פתיחת עונה של מתן ציוני

רגע לפני שהפועל פותחת עונה בליגה הלאומית, מתן ציוני מודאג מהסגל שלה אבל שומר על אופטימיות

פורסם בתאריך: 30.8.20 17:33

התקופה האחרונה היא ללא ספק המוזרה ביותר שיצא לי לחוות בכל שלושים שנותיי כאוהד הפועל. כן, גם כשמדובר באוהדי הפועל פתח תקוה, שנדמה שראו כבר הכל מהכל, מסתבר שתמיד יש יותר. העונה האחרונה, שרק זה עתה הסתיימה, הותירה טעם חמוץ ומר. בדיעבד, אין ספק שהייתה זו טעות למנות את עמיר נוסבאום למאמן ראשי וגם חזרתו של דגו לא הביאה למפנה יוצא דופן. הפועל סיימה בפעם השלישית ברציפות בפלייאוף התחתון וחתמה חמש עונות רצופות בליגת המשנה.
קבלת הבעלות של עמותת הכחולה על המועדון, שהגיעה באמצע עונת 2018/9, הייתה מרגשת במיוחד וההישארות בליגה נוכח הפחתת 11 נקודות הייתה מרשימה ומעודדת. את העונה שעברה פתחה הפועל עם אתגר תקציבי, שנבע מהמשך התשלומים של העמותה למפרק. מעטים שגו באשליות על עליית ליגה, וחרף התאוששות מסוימת לאחר חזרתו של מסאי דגו, אי אפשר היה שלא להתאכזב מכך שהקבוצה סיימה בפלייאוף התחתון.
כבר בשלבי סיום העונה הקודמת הכריז הוועד המנהל החדש על שאיפתו לעליית ליגה, דבר שנראה הגיוני בהתחשב בתנאי פתיחה טובים יותר. אני מודה שגם בתור אופטימיסט, לא האמנתי שנגיע ל-800 חברי עמותה (בטח בזמן קורונה) אבל אוהדי הפועל, מסתבר, עשויים מחומר אחר. לא תשכנעו אותי אחרת – כל אוהד מאמין בסתר ליבו בסיכוי של הפועל לחזור למקומה הראוי ולא משנה כמה פעמים התנפצו חלומותינו לרסיסים כחולים על רצפת יציעי ראש הזהב.
בפעם הראשונה מזה שנים, המשיך העומד על הקווים לעונה שנייה במועדון. למסאי דגו ניתנה האפשרות לבנות קבוצה, כשהפעם הוא מתנהל מול עמותת הכחולה ולא מול מפרק זמני. עדיין, אני מוכרח להודות שנכון לעכשיו, סגל הקבוצה בעונת הפירוק נראה טוב יותר. ארבעת הכובשים המובילים אשתקד עזבו (סוקונה, פרץ, בוארון וקוקו) ונתון מדהים נוסף הוא שמתוך 15 השחקנים עם מספר ההופעות הגדול ביותר אשתקד, נותרו רק ארבעה. כהרגלה בקודש, הפועל החליפה את רוב שחקניה ולנו נותר לקוות שהמחליפים יהיו טובים יותר מקודמיהם.
אומרים שגביע הטוטו אינו מדד רציני ליכולת בליגה, אבל אי אפשר שלא להתייחס אליו כלל. הפועל הציגה שלושה משחקים נאים לצד משחק מחפיר בגמר, מה שהשאיר את האוהדים עם חשש כבד בנוגע לעונה הקרובה. בהיעדר פייבוריטיות לעלייה, זו מוכרחה להיות ה-עונה שבה הפועל תאיים ברצינות על העפלה לליגת העל. לדאבוני, במצב הסגל הנוכחי אנו קרובים יותר לתהום מאשר לפסגה. אנשי השדרה הניהולית והמקצועית, אשר הצהירו על כוונות העלייה, מוכרחים להגביר קצב ולהחתים עוד 3-4 שחקנים מוכחים ומנוסים כדי לפחות לנסות לעמוד במטרה שהציבו.
אינני יודע מתי נשוב לעודד את הקבוצה מהיציע אבל אני מקווה שנדע לתמוך ולדחוף גם מרחוק. המציאות העכשווית היא חדשה, מאתגרת ולא קלה לאף אחד. בתקופה הזו אפשר בקלות לשקוע, אך גם לנסוק למעלה. אני קורא לכל אוהדי הפועל פתח תקוה באשר הם לעשות הכל כדי שממר יצא מתוק וכדי שכאשר נוכל לחזור למגרשים, יהיה לנו בשביל מה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בר

    אם זה מנחם מישהו גם שאר קבוצות הליגה
    החליפו השנה כמעט את כל הסגל שלהם

  2. שלמה עצמוני

    מתן, יא אלוף… כל מלה מגלה כתב מדצועי ושנון.
    בהצלחה במלאבס.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר