אלון כהן ביציע אוהדי הפועל פתח תקוה ואוסף חולצות המשחק שלו צילומים פרטיים

האוסף של אלון כהן: עשרות חולצות משחק של הפועל פ"ת | "ערך סנטימנטלי גדול"

עד קצה העולם: זה התחיל מחולצה אחת, וכיום יש לאלון כהן, אוהד הפועל, 60 חולצות משחק של הקבוצה שאחת מהן הגיעה מארגנטינה, ודף איסטגרם בשם "חולצות הפועל"

פורסם בתאריך: 22.10.21 07:20

אלון כהן, יליד העיר פתח תקוה הוא אוהד שרוף של הפועל פתח תקווה בכדורגל. כמה שרוף? יש לו קעקוע עם סמל הקבוצה על הרגל ואוסף של קרוב ל-60 חולצות משחק בארון, אותן הוא מציג בגאווה בעמוד האינסטגרם שפתח בשם 'חולצות הפועל'. "החולצה הישנה ביותר באוסף היא משנת 1988", הוא מספר בגאווה.

כהן, בן ה-35, עזב את פתח תקוה לפני עשור, אבל את הקבוצה שהוא אוהד מגיל צעיר, אין לו שום כוונה לעזוב. בשיחה עם מלאבס הוא משחזר איך הוא הגיע לאוסף המיוחד שלו: "למען האמת לא תכננתי להתחיל אוסף. במשך שנים להפועל לא היה מרצ'נדייז ומאוד רציתי שתהיה לי חולצה ייחודית שאוכל ללבוש למשחקים. ואז בשיטוט באינטרנט מצאתי חולצה אחת וגיליתי עולם חדש. משם זה כבר התפתח לאספנות מדויקת יותר".

אלון כהן ביציע אוהדי הפועל פתח תקוה, צילום פרטי

לדבריו, אין באמת חוקים לאספנות ולחלק מהחולצות הוא הגיע דרך אספנים ממקומות שונים ומשונים בארץ ובעולם. "בדרך כלל אני נעזר באספנים בארץ או בחו"ל, לפעמים אני מגיע לזה דרך אוהדים אחרים ולעיתים נדירות בעזרת שחקני עבר. חלק מהחולצות קיבלתי ועבור חלק שילמתי, אבל אני משתדל להשאיר את זה בטווח הסביר ולא לשלם מעבר לכמה מאות שקלים לחולצה", אומר כהן.

בין סיפורי המציאות היותר מעניינים, נזכר כהן במקרה בו נאלץ לשלוח לאספן בארגנטינה כסף דרך הווסטרן יוניון כי "הם לא עובדים שם עם פייפאל", ובמקרה אחר נסע במיוחד להתיישבות מרוחקת בשטחים רגע לפני הסגר הראשון: "זה יכול לצוץ בכל מיני מקומות", הוא מסביר. בארגנטינה מדובר היה באספן מקצועי שהייתה לו חולצה של הפועל, ופנה אל אלון כהן בטלגרם.

כהן מציין כי אין לו רשתות חברתיות, פרט לעמוד האינסטגרם של החולצות, אותו הוא פתח במטרה להגיע לעוד קהל ועוד חולצות. "השאיפה שלי היא שאולי דרך העמוד הזה מישהו יראה וייזכר שיש לו גם חולצה להוסיף לי לאוסף", הוא מסביר ומוסיף שהיום הוא כבר די מקצועי בחיפושים ובמציאות, אבל עדיין יש כמה חולצות שחסרות לו לאוסף. "חשוב לי להשיג עוד חולצות שחסרות לי, בעיקר משנות ה-80 וה-90. אני מאמין שיותר ישנות מזה יהיה קשה למצוא, כי לרוב לא שומרים את החולצות. ככל שהן נדירות יותר, זה יותר מרגש בעיניי להשיג אותן. אני בהחלט מקווה שאוהדי הפועל שקוראים את זה ימצאו משהו בבוידעם ויפנו אליי".

אוסף חולצות המשחק של אלון כהן, צילום פרטי

יש לך חולצות מועדפות?
"אני מאוד אוהב את השנים שהפועל שיחקה עם יומברו באמצע שנות התשעים. כל חולצה כזו היא אגדית. בנוסף חולצות מעונות מוצלחות יותר של הקבוצה או חולצות שמעלות עבורי נוסטלגיה מהילדות במגרשים, כשהייתי הולך למשחקים עם אבא ואחים שלי. יש לי חולצות משחק של בני קוזושוילי, יוסי שושני, אלון מאיה, יוסי לוי, אלי אברבנל, גאבור מרטון ועוד".

ומה לגבי התגובות מהסביבה? כהן מספר כי הוא מקבל בעיקר פירגונים. "אשתי והילדות מפרגנות. בסך הכל האוסף מקופל יפה בארון ולא תלוי על הקירות, אז זה לא מפריע בעין", הוא צוחק ומסכם: "מי שאוהב כדורגל מבין ומתרגש, אבל איך שאומרים 'זר לא יבין זאת'. בסופו של יום, אלה חולצות שנועדו כדי שאוכל ללבוש אותן, לכאורה רק קצת פוליאסטר, אבל הערך הסנטימנטלי הוא גדול ותמיד כיף למצוא עוד חולצות לאוסף".

אם גם לכם יש חולצה של הקבוצה ותרצו להעביר אותה לאלון, ניתן ליצור איתו קשר בטלפון 050-9825800 או בעמוד האינסטגרם של החולצות


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חנן יוספמן

    אוסף מכובד אך הוא לא מתקרב
    לאוסף החולצות והפריטים הנמצאים במוזיאון של היסטוריון הפועל פ.ת ניסים קלדרון מאז שנוסדה הקבוצה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר