שחקני הפועל חוגגים את השער נגד מ.ס. כפר קאסם, צילום עומר יצחקי

שינוי המערך, הגול והניצחון: סוף סוף שמחה בהפועל | צפו

הפועל הבקיעה וניצחה סוף סוף, ואני מקווה שלעופר טסלפפה יש את היכולת להביט על מה שקרה אתמול ועל מה שקרה במשחקים קודמים ולהסיק את המסקנות

פורסם בתאריך: 6.11.21 09:40

1 אוי כמה שחיכינו לזה: שלושה דברים טובים קרו אתמול בהפועל במשחק הליגה נגד מ.ס. כפר קאסם, ובסדר הזה: קודם כל המאמן עופר טסלפפה שינה סוף סוף את המערך ויצא מהקיבעון על שיטת שלושת הבלמים, אחר כך הגיעו דקות התקפיות טובות של הפועל משריקת הפתיחה, ושער, שהפך לשער ניצחון חשוב מאוד, לנוכח ההתדרדרות המתמשכת של הפועל.

2 שינוי המערך היה מתבקש: קשה לומר שהוא הגיע מאוחר מדי, כי בכל זאת מדובר רק במחזור ה-11, אבל אין ספק שהוא הגיע מאוחר מאוד. לא היה היגיון  בהתעקשות של טסלפפה, המאמן שהבטיח כדורגל התקפי, על השיטה הזו. חשוב לדעת שכאשר יש לך רק באגף אחד שחקן כנף התקפי (אביב סלם שהיה טוב אבל אתמול לא קיבל דקות משחק), אתה לא יכול גם לשחק את הגרסה ההתקפית של המערך הזה. ועוד יותר מכך לא מובן מדוע טסלפפה לא שינה מערך ולו לדקות בודדות כאשר הקבוצה נקלעה לפיגור.

3. לטסלפפה, לשיטה, לחילופים, ולגישה ההגנתית בדקות רבות מידי, היה חלק גדול בהתדרדרות של הקבוצה ובמאזן ההבקעות וייצור המצבים שלה. ובהתאם לכך, יש לשינוי המערך ולמאמן חלק לא קטן בניצחון אתמול, מול קבוצה טובה, שהגיעה למשחק עם ביטחון רב לצאת קדימה עם שחקנים רבים, ולהניע מהר את הכדור. אי אפשר להתעלם מכך שפיטר אוניקצ'י הוא תוספת כוח רצינית ומסתמן כבינגו, אבל אלו גם המערך והגישה.

4. אני מקווה שלטסלפפה יש את היכולת להביט על מה שקרה אתמול ועל מה שקרה במשחקים קודמים (למרות שגם מול רמת השרון היו להפועל דקות התקפיות טובות) ולהסיק את המסקנות איך צריכה הפועל לשחק ברוב המשחקים. עד עתה היו חסרים להפועל קילוגרם של יכולת אבל כמה עשרות גרמים של מזל, צריך לקוות שמעתה זה ישתנה. יש להפועל בלמים נהדרים ואין צורך בשלושה. המטרה צריכה להיות לצבור כמה שיותר נקודות עד חלון ההעברות בינואר ואז לראות אם אפשר עם חיזוק נוסף, לשאוף גבוה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חוה

    לגבי הכתבה על מחסור בקלינאית , גם בגן שלנו טרום טרום חובה בפ"ת אין קלינאית , אין תשובות מצד הגורמים האחראים , אין פתרון ואין חלופות . לשלוח לשוק הפרטי ,זה אמנם פתרון לא זול , אבל גם שם אין פתרון זמין במיידי .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר