מועדון הכדורמים של הפועל צילום שניר ניסים

אחרי 60 שנה: מועדון הכדורמים של הפועל נותר ללא בריכה והפסיק את פעילותו

מנכ"ל המועדון, אמיר ששון: "מכיוון שאין לנו בריכה, אנחנו לא יכולים להתאמן. בחודש האחרון התאמנו על הדשא ואנחנו לא רואים אור בקצה המנהרה"

פורסם בתאריך: 29.11.21 11:13

עצוב: אחרי כמעט 60 שנות פעילות נסגר מועדון הכדורמים של הפועל פתח תקוה. השבוע קיבלו חברי וחברות המועדון הודעה על הפסקתו וסגירתו של המועדון. המועדון, שהיה פעיל מאז 1963, נחשב לאחד הטובים בארץ ורשום בין היתר כאחראי לנציגות מרשימה גם בנבחרת ישראל. בשיחה עם מלאבס אומרת אם לאחת המתאמנות במועדון: "הודיעו לנו שהמועדון עצר את פעילותו, לאחר שבמהלך השנה האחרונה לא נמצאה בריכה שתארח את האימונים דרך קבע".

לדבריה, ראש העירייה הבטיח להקים מיזם של בריכה חדשה בגן ונוף יחד עם המועדון והפנימייה, אבל זה נפל. "בינתיים הבריכה בגבעת השלושה, בה התאמן המועדון נסגרה על ידי הרשויות. בשנה האחרונה היינו בנדודים – חודש בבריכת מינץ, חודשיים בווינגייט, שלושה חודשים בכפר סירקין בבריכת קיץ, חודש בגבעת השלושה בחוץ ושלושה חודשים לא התאמנו", היא מסבירה ומציינת כי עד כה לא נמצאה בריכה העונה על הקריטריונים המתאימים: "הבריכה צריכה להיות עמוקה מספיק. יש לנו את כל הנדרש – ילדים, מאמנים, מוטיבציה, והצלחות (אליפויות, גביעים, ייצוג בנבחרות ישראל). אבל רק בריכה אין לנו. פנינו לאיגוד, לראש העיר ולראש מועצת דרום השרון, אך טרם נמצא פתרון".

שניר ניסים, מתאמן בקבוצת המאסטרס ותושב פתח תקוה, שותף לתחושות הקשות ומספר: "אני מתגורר בפתח תקווה 32 שנה, מתוכן 20 שנה משחק כדורמים בהפועל פתח תקוה, בגבעת השלושה. השבוע מצאנו את עצמנו אני וחברי לקבוצה, מחפשים בית להמשיך בו את אהבתנו לספורט ואת חינוך ילדינו לדרך זו, שלא חלמנו שיכולה להסתיים ככה בבוקר אחד וללא היגיון", הוא מתאר ומציין כי אף פנה במכתב לראש העיר, רמי גרינברג וביקש את עזרתו הדחופה. "רק לפני חצי שנה יצאה הצהרה מלשכתו לגבי סיכום הפעילות בבריכת גן ונוף, אך בחיים האמיתיים מועדון שאין לו איפה להתאמן תקופה ארוכה כל כך לא יכול להמשיך ולהתקיים, כי ההורים לילדים הפסיקו לשלם. מישהו חייב להתערב לפני שנאבד סופית את היכולת לשקם את המועדון המיוחד שלנו", הוא אומר בעצב.

מנכ"ל המועדון, אמיר ששון, אומר מנגד כי העמותה לא נסגרה אלא הפסיקה את פעילותה. "מכיוון שאין לנו בריכה, אנחנו לא יכולים להתאמן. בחודש האחרון התאמנו על הדשא ואנחנו לא רואים אור בקצה המנהרה. בינתיים המתאמנים התפזרו – החוגים הפסיקו ומי שבקבוצות התחרותיות עבר לקבוצות אחרות בארץ. עם כמות הילדים שנשארו במועדון אפילו אין כסף לשלם למאמנים", הוא מסביר ומוסיף: "העמותה, המונה 450 פעילים, הפעילה את הבריכה מזה מספר שנים, לטובת פעילות המועדון בלבד וללא מנויים. בפתח תקוה אין בריכה שהיא רחבה ועמוקה מספיק ואף אחד לא השכיל שתהיה כזו, לכן כל השנים התאמנו בגבעת השלושה. אלא שבשנה האחרונה התברר שכאשר בנו את הקירוי לבריכה הוא נבנה ללא היתר. ללא היתר אין לנו אפשרות לקבל רישיון עסק, לא זמני ולא קבוע. אם יתנו לנו אישור נוכל לחזור לפעילות, אבל כרגע אין התקדמות בתהליך וללא רישיון עסק אין לנו אפשרות להכניס אף אחד למים".

מדוברות העירייה נמסר: "המועדון המדובר פעל במתקן בסמוך לעיר שנסגר מסיבות שונות. בהמשך לכך, ראש העיר פנה לראש מועצת דרום השרון כדי לבדוק אפשרות לסייע בהכשרת המתקן שנסגר. במקביל, נבחנות האפשרויות להפעיל את המועדון במתקנים בפ"ת, כמו בריכת עמישב, בריכת מינץ ובספורטן. כמו כן, העירייה מקיימת שת"פ עם ויצו ובמסגרתו אנחנו בוחנים אפשרות להכשיר את המתקן בגן ונוף ברח' אחד העם. ראש העיר נפגש עם בעלי העמותה שנתמכת ע"י הרשות והכשרת המתקן נבחנת. בשולי הדברים יצויין כי רוב השחקניות במועדון המדובר הן תושבות המועצה האזורית דרום השרון ולצידם יש גם את הקבוצה המקומית שפועלת בבריכת מינץ".

מדוברות המועצה האזורית דרום השרון נמסר: "המועצה פועלת בימים אלה לסייע למועדון לקבל רישיון עסק זמני על מנת שימשיך לפעול, עד להסדרת הנושא באופן קבוע ע"י בעלי הנכס בקיבוץ".

נציין כי היום (שני) בשעה 15:00 מתוכננת פגישה בנושא במועצת דרום השרון. ספורטאים, אנשי צוות, ילדים והורים מכל המועדונים מתכוונים להגיע למקום ולהפגין בדרישה שהמועצה תאפשר להם לחזור ולהתאמן בבריכה שהייתה עבורם בית מעל לשלושה עשורים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שלמה מנדל

    עצוב מאד .
    זה לא רק הכדורמים …
    קורסים לשחייה , אימוני שחייה ….
    מקווה שבקרוב יפול למישהו האסימון ויחזירו את הפעילות .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר