רן ואתורי צילום סער כרמלי הפועל פתח תקוה

חצי נס בנס ציונה | הטור של מתן ציוני

אחרי חצי נס בנס ציונה, הפועל חייבת ביום שני להשלים ניצחון שני ברציפות, להתרחק מהתחתית ולהתקרב לפלייאוף העליון

פורסם בתאריך: 4.12.21 15:09

בסקר האוהדים שנערך השבוע הצבעתי לרן ואתורי כשחקן המצטיין של חודש נובמבר. אמנם לעומר כץ, שוב, יש את רוב המניות בניצחון אבל מיד אחריו ניצב הבלם המצוין של הפועל. אחרי ההרחקה ושער השוויון, רוב הקהל של הפועל, ונדמה שגם השחקנים, הרימו ידיים ורק קיוו לסיים לפחות בתיקו. מאחוריי שמעתי את אחד החברים שקבע נחרצות כי "אין שום סיכוי שהפועל יכולה לכבוש". אני בעצמי חשבתי שזה רק עניין של זמן עד שנספוג את השער השני אבל ואתורי הוכיח מנהיגות ויחד עם מוחמד באדיר דרבנו את שחקני הפועל להמשיך להתאמץ ולהילחם.

נכון, צריך להודות שזה היה ממשחקיה הפחות טובים של הפועל העונה, אבל בכל שנה יש גם משחקים מסוג זה ואם מסיימים אותם עם שלוש נקודות זה בונוס גדול. עם קצת מזל, הרבה יכולת נפלאה של עומר כץ המעולה וגול שני שהגיע  אחרי מהלך כדורגל נאה, הפועל התגברה על נחיתות במספר השחקנים ולקחה את כל הקופה.

כמו במשחק הקודם מול הפועל רמת גן, גם אתמול היה משחק קצת יותר אטרקטיבי ממה שהתרגלנו לראות העונה. היו יותר הזדמנויות להפועל אבל גם יותר דפיקות לב מהצד השני, ובסופו של דבר הפועל השיגה שער מצחיק מרגלי ניר שרון, אחרי טעות שוער נוראית. אחרי למעלה מחצי שנה ללא שער חוץ, מבחינתנו היה זה שער יפהפה, כשר למהדרין וראוי לחלוטין.

שחקני הפועל בסיום המשחק נגד ביתר תל אביב צילום עומר יצחקי

ההגנה של הפועל, שהיא עדיין הטובה בליגה, הובכה מספר פעמים על ידי המארחים מהמקום האחרון, אבל הרבה מזל ושוער מחונן השאירו את היתרון כחול. מתן גושה משתדל המון ועושה את רוב עבודתו טוב, אבל כשהוא טועה זה בדרך כלל מסתיים במצב מסוכן מאוד. אתמול הוא נאלץ להכשיל את השחקן שעבר אותו ולקבל כרטיס אדום כבר בדקה ה-59. למרבה ההפתעה מדובר בהרחקה הראשונה בקריירת הבוגרים שלו. רם לוי כבר עמד בעמדת החילופים כדי להחליף את גושה המוצהב, אבל טסלפפה איחר בדקה והפועל נותרה בעשרה שחקנים.

פחות מעשר דקות עברו עד שער השוויון של המארחים. נדמה היה שהפועל עומדת בפני הפסד צורב אבל לירדן כהן היו תכניות אחרות. בדקה ה-87, כהן, שהיה המחליף האחרון, החל במהלך במרכז המגרש במסירה שמאלה לחיים איצרין. המגן השמאלי של הפועל, שזוכה ללא מעט ביקורת (גם ממני), השחיל למגן שלו בין הרגליים והרים מצוין לירדן כהן, שהתחיל וסיים מהלך נפלא בנגיחה לרשת. הקהל עודד ושחקני הפועל נלחמו עד הסוף, בזבזו זמן כנהוג ושמרו על היתרון היקר עד הסיום.

מאז המחזור הראשון הפועל לא כבשה שני שערים במשחק וגם אז ניצחה באותה התוצאה. אגב, גם אז הובילה, ספגה וניצחה משער של … ירדן כהן. הפועל כובשת ומנצחת בחוץ לראשונה העונה ולמעשה מאז המחזור ה-31 אשתקד (1-0 על אחי נצרת). אם אתם תוהים מתי בפעם האחרונה כבשנו שני שערים בחוץ? תצטרכו להרחיק למעלה משנה ועד למחזור 8 בעונה שעברה- 2:1 על איכסל.

הפועל תארח כבר ביום שני את ראשל"צ המדרדרת וחייבת להשלים לראשונה ניצחון שני ברציפות כדי לנסות ולטפס עוד קצת במעלה הטבלה שמתעצבת לקראת תום הסיבוב הראשון. נדמה שרוב המקומות בפלייאוף העליון מתחילים להיתפס והפועל צריכה לקוות שתצליח להשתחל לשם. אני מעדיף להסתכל למעלה, אך תמיד מגניב מבט דואג גם למטה. המרחק מהקו האדום צמח לשמונה נקודות ומעניק הרבה אוויר לנשימה.

***

לא יכולתי להתעלם מהתעקשותם של אנשי האצטדיון ובית"ר ת"א שלא לאפשר לאזרחים ותיקים להיכנס בחינם למשחק. רק לפני שבוע אירחה סקציה נס ציונה את הפועל כפ"ס באותו המגרש והעניקה כניסה חינם לאזרחים ותיקים, אבל כשאוהדי הפועל פתח תקוה מגיעים?

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר