רועי זיקרי צילום סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

חמש נקודות מהמקום השני לשני הכיוונים | הטור של מתן ציוני

הפועל צריכה כרגע לכוון את המיקוד שלה לכניסה לפלייאוף העליון. בכל מפגש מעתה הפועל צריכה ויכולה לנצח

פורסם בתאריך: 25.12.21 17:03

בתקופה האחרונה פושטת בקרב אוהדי הפועל תחושה שמוכרת להם מפעם. ההרגשה הזו מורכבת מאמונה, גאווה, תקווה וחלומות. אחרי חמישה משחקי ליגה ללא הפסד והופעה מכובדת בגביע מול קבוצה מליגת העל, הגיעו כ-600 אוהדי הפועל פתח תקוה לאצטדיון בלומפילד החדיש והגדול. כמי שהתרגלו בשנים האחרונות למגרשי הליגה הלאומית, מעט התבלבלנו בכניסה ליציעים 4-5 באצטדיון היפואי וחשבנו שאולי טעינו בכתובת.

בפעם האחרונה שאוהדי הפועל חוו תפאורה שכזו, נולדו סרטונים עם עשרות אלפי צפיות מהעידוד המרשים של הגוש הכחול ביציע סמי עופר החיפאי. היה זה אי אז בעונתנו האחרונה בליגת העל, אבל למשחק בליגה הלאומית, שאפילו ראש הזהב בד"כ גדול עליה, מגיע אצטדיון של 30,000 צופים? אוהדי שתי הקבוצות גם יחד לא מילאו אפילו 10% מתפוסתו, אבל אוהדי הפועל עשו ככל שביכולתם ובגרונותיהם כדי להרעיש ולהזכיר לשחקנים ולקהל שמנגד מי זאת הפועל פתח תקוה.

חרף פתיחת העונה המגומגמת של הזהובים, הם הפייבוריטים הברורים לעליית ליגה ומחזיקים בסגל היקר והטוב בליגה הלאומית, ובפער ניכר משאר הקבוצות. הפועל, שכזכור הייתה אמורה בכלל לשחק אתמול מול ירמיהו חולון או בועיינה, סבלה מחסרונם של שלושה שחקני הרכב: ואתורי, באדיר וירדן כהן אבל עם תמיכתם הקולנית של אוהדיה ביציע לא הגיעה עם רגשות נחיתות כפי שחששתי תחילה.

במחזור הראשון של העונה, הפועל הפתיעה את בני יהודה ואבוקסיס הזחוחים והעניקה להם קבלת פנים קרה לליגה הלאומית. לאחר שזו ניצחה זה עתה את הפועל תל אביב בגביע, נדמה כי היא הגיעה שוב לא מוכנה והפועל בהחלט ניצלה את זה בפתיחת המשחק. אמנם המארחים נראו מעט טוב יותר, אבל הפועל לא נלחצה ועמדה יפה על המגרש. גושה ופישלר זכו לצהובים עוד לפני הדקה ה-20 מהשופט (ניב שטייף) החלש.

לאחר כחצי שעה הגיעה בני יהודה למצב מסוכן ברחבת הפועל אך נתקלה בהצלה נהדרת ואופיינית של עומר כץ. הפועל יצאה להתקפה משלה. אוניקצ'י, שאמנם לא כובש אבל מעורב בכל שער של הפועל, העביר כדור לרבינוביץ' וטס כדי לקבלו בחזרה. משם העביר בנגיעה כדור רוחב נפלא ולרועי זיקרי נשאר רק לדחוק מקרוב את שער הבכורה שלו העונה. הגוש הכחול השתולל משמחה ביציע וחגג שער של מהלך כדורגל מצוין. הפועל החזיקה ביתרון עד לירידה למחצית.

בהפסקת המשחק שוחחנו בינינו וחששנו שלא נחזיק מעמד במחצית השנייה, בטח כשהפועל עולה בצורה לא טובה למחצית השנייה כבר מספר משחקים. מול נתניה ספגנו בדקה ה-53, מול ריינה בדקה ה-50, מול ראשל"צ נשרק לחובתנו פנדל שהוחמץ (דקה 48) וגם אתמול לא הצלחנו לעמוד בפרץ. הפועל החזיקה מעמד עד לדקה ה-57, אז ספגה מרגליו של אלירן עטר, רק חבל ששער זה הגיע דווקא אחרי טעות של עומר כץ, שמצד שני גם הציל שער או שניים אבל השער הזה רשום עליו. מסתבר שגם לגיבורי על יש יום פחות טוב בעבודה.

המומנטום עבר כמעט לחלוטין לצד הכתום, אבל הפועל לא הסכימה להרים ידיים. עשרים דקות לאחר שער השוויון, קיבלה בני יהודה כדור קרן. הכדור הורחק והפועל ניסתה לצאת נבדל, אך נתפסה עם המכנסיים למטה ואור זהבי האורח, מצא את עצמו לבד מול עומר כץ וכבש. עופר טסלפפה ניסה להגיב עם חילופי שחקנים ומערך לקראת הסיום אבל להוציא נגיחה לעמוד של אוניקצ'י, הפועל לא הצליחה לסכן את השער.

 

 

בניגוד למחזור הראשון, נדמה שבני יהודה נזכרו איך משחקים בלאומית והעבירו את הדקות בבזבוזי זמן שלא הולמים קבוצה שמתיימרת לחזור לליגת העל. עוד לפני הסיום הוסיף השופט ניב שטייף חטא על פשע והרחיק את נקשרי, שנכנס רק עשר דקות קודם, על עבירה שלא הייתה. גם תוספת הזמן בת ארבע הדקות הייתה שגויה ומרתיחה, אך עם שריקת הסיום למשחק – נשכחה כלא הייתה.

מרבית אוהדי הפועל הודו לשחקני הקבוצה בתום המשחק. הפועל אמנם עם הפסד שני ברציפות, אבל הקהל האדוק שלה הבין את הסיטואציה, העריך את השחקנים והחזיר עם הרבה אהבה. הפועל הייתה חסרה מספר שחקנים משמעותיים: ותורי, באדיר, ירדן כהן ואילי טמם. בהתמודדות מול סגל יקר פי כמה של בני יהודה, החיסורים האלה קריטיים עוד יותר. הפועל הפסידה למי שדי בוודאות תעלה ליגה מהמקום ה-1, עמדה מולה כשווה וירדה מנוצחת אך גאה ולא מובסת.

אוהדי הפועל ידועים בהגעתם במספרים יפים גם למשחקי חוץ אבל מאזן המשחקים מחוץ לראש הזהב לא מעודד וכולל עד כה רק ניצחון בודד. סה"כ השיגה הפועל שבע נקודות במשחקי החוץ, לעומת כמות כפולה בדיוק במשחקי הבית. אחרי תחילת עונה שחונה ומשחקים כמעט ללא שערים, שחקני הפועל מבקיעים זה משחק ליגה 6 ברציפות, אבל גם סופגים ב-5 מתוכם. ואם תהיתם – נכון למחזור ה-16 להפועל עדיין יש את ההגנה הטובה וההתקפה הרעה בליגה.

הליגה הלאומית ממשיכה להתאפיין בצפיפות מוגזמת בטבלה. הפועל ניצבת במקום ה-9 ורחוקה 5 נקודות מהמקום השני מלמעלה ומלמטה. הפועל צריכה כרגע לכוון את המיקוד שלה לכניסה לפלייאוף העליון. בכל מפגש מעתה הפועל צריכה ויכולה לנצח. איבוד נקודות נוסף יכול לשנות את כל התמונה ולכן המשחק הבא (רביעי, 19:40 בבית מול כפ"ס) חשוב עד מאוד. אחרי שתארח את כפר סבא, תצא הפועל לאשדוד ואז תארח את עפולה. הפועל שווה שלוש נקודות בכל אחד מהמשחקים האלה וכדי להמשיך בהתקדמות שלה היא חייבת לקחת את כולן.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר