שחקני הפועל חוגגים את הניצחון על נס ציונה צילום עומר יצחקי

ותודה לדודו ביטון | הטור של מתן ציוני

אמנם הפועל צריכה להודות לדודו ביטון על הרחקה מוקדמת שטרפה לחלוטין את תכנית המשחק של האורחים, אבל שלא תטעו - גם משחקים כאלה צריך לדעת איך לקחת

פורסם בתאריך: 25.1.22 11:09

עד לשריקת הפתיחה, רק מעטים היו מוכנים להמר על ניצחון של הפועל מול השנייה בטבלה ואחת המועמדות העיקריות לעליית ליגה. עד הדקה ה-37 במשחק זו אכן הייתה המגמה של המשחק, כשדודו ביטון הוסיף עוד שער למצבת השערים המרשימה שלו והאורחים צעדו ביתרון. או אז ניסה מלך שערי הלאומית לסחוט פנדל ממתן גושה, אך נענש על ידי השופט בצהוב שני והרחקה מוקדמת.

ניצחון בדקה ה-90 הוא תמיד מתוק ודרמטי וכזה הוא היה גם הפעם. אפשר להמשיך ולשחק כדורגל גם אחרי הרחקה, בטח של חלוץ, אבל האורחים בהנהגתו של מאמנם ניר ברקוביץ' הסתגרו ובקושי סיכנו את עומר כץ. נדמה שהפועל הייתה לא טובה ו"גנבה" ניצחון אבל היה מאוד קשה לשחק מול הכתומים שירדו כולם הגנה וצופפו. הפועל ניסתה לפרוץ דרך האמצע ולבסוף דרך האגפים, משם גם בסופו של דבר הגיעו שני השערים.

לצד הביקורת הרבה שמועברת ביציע ובפורום האוהדים על מאמן הקבוצה, אפשר וצריך גם לאזן בכמה מילים טובות. אם בתחילת המשחק יחסי הכוחות נטו באופן מובהק לטובת נס ציונה, שמחזיקה בסגל איכותי יותר ובחלוץ הטוב בליגה, אז לאחר הרחקתו של ביטון יתרון זה התבטל. עם פתיחת המחצית השנייה, עופר טסלפפה עשה את המתבקש והכניס את רועי זיקרי במקומו של מתן גושה. רק מספר דקות לאחר מכן שלף המאמן קלף נוסף והכניס את חביב הקהל, אביב סלם, במקומו של רוזנבוים.

התמורה הגיעה תוך 4 דקות בלבד. סלם הפעלתן נכנס עם הרבה אנרגיה ורצון, אחרי דריבל נאה ודאבל פס עם ירדן כהן, שלח כדור שטוח ומדויק לרשת. שחקן הבית היחיד בהרכב (לאחר יציאתו של גושה), נישק את סמל המועדון, הרים את הקהל הכחול באוויר וחימם את האווירה ביציע הקר. כשנדמה היה שהפועל יכולה לעשות את המהפך, המשחק שלה נתקע והיא כמעט ולא הצליחה לסכן את השער. טסלפפה ביצע את שני המהלכים האחרונים שלו כשהכניס את לידור נקשרי במקום מבשל השער ירדן כהן ואת אופק אושר במקומו של אוניקצ'י המאכזב.

ממש עם תחילת תוספת הזמן בת 4 הדקות, קיבלה הפועל כדור חופשי בסמוך לרחבה. עוד מחליף, לידור נקשרי, הרים את הכדור לרחבה וזה הגיע לאוהד רבינוביץ', שהשתלט בנגיעה אחת ובשנייה שלח אותו לרשת הגבוהה. שחקני הפועל רצו בטירוף לחגוג עם הקהל ביציע הגועש ומיד חזרו להגן על היתרון היקר. הרצון הגדול הביא איתו גם כרטיס אדום ישיר לאופק פישלר, לאחר גלישה מסוכנת לרגלי שחקן יריב. שריקת הסיום המיוחלת הגיעה והפועל חגגה מהפך מול השנייה בטבלה.

 

אמנם הפועל צריכה להודות לדודו ביטון על הרחקה מוקדמת שטרפה לחלוטין את תכנית המשחק של האורחים, אבל שלא תטעו – גם משחקים כאלה צריך לדעת איך לקחת והפועל עשתה את זה כמו שצריך. הפועל משלימה מהפך ראשון העונה ומנצחת בפעם הרביעית העונה אחרי שער בדקות הסיום! היה זה ניצחון בית שישי העונה של הפועל – יותר מכל מה שהשיגה אשתקד. הפועל משיגה 21 נקודות ב-11 משחקי הבית שקיימה עד עתה (בעונה שעברה השיגה 20 נקודות מ-18 משחקים) הפועל ממשיכה להחזיק בהישג יוצא דופן לאורך כל העונה, כשהיא עם ההגנה הטובה ביותר וההתקפה הרעה ביותר בליגה. לא מן הנמנע שמדובר בתקדים.

רובנו באנו בטענות לטסלפפה על כך ששני השחקנים החמים של התקופה האחרונה, רועי זיקרי ואביב סלם, לא פותחים בהרכב. המאמן הסביר שזיקרי עדיין לא כשיר ל-90 דקות ושאביב סלם החלים רק לפני ימים מספר מקורונה. אביב סלם, שנבחר למצטיין הקהל של חודש דצמבר, כבש את שערו הראשון העונה ונשאר אחרון מבין השחקנים לחגוג עם הקהל הכחול.

כבר בשישי הפועל תצא למשחק נוסף מול קבוצת צמרת (ככה זה בליגה הצפופה והמיוחדת הזו) ותנסה להמשיך במגמה החיובית, אחרי שהשיגה 7 נקודות מה-9 האחרונות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר