הפועל פתח תקוה נגד בני יהודה, צילום עומר יצחקי

אי אפשר שלא לחלום גבוה ורחוק יותר | הטור של מתן ציוני

באמת חששנו שמול אלפי אוהדים ביציעים הפועל תפשל, אבל הקבוצה של העונה הזו שונה. מתן ציוני מסכם אחר צהרים קסום באיצטדיון ראש הזהב

פורסם בתאריך: 25.3.22 22:22

למעלה מ-3,000 אוהדי הפועל שגדשו את יציעי ראש הזהב, שפשפו את עיניהם וצבטו את עצמם במשך דקות ארוכות ולא האמינו לתצוגה בהם הם צופים. הפועל פתח תקוה שלהם, שלפני פחות משנה ירדה לליגה השלישית, סיפקה תצוגה של ליגת העל על הדשא וביציעים והפגינה עליונות ברורה מול בני יהודה, על שלל שחקניה המוכרים, שהייתה המועמדת מספר 1 לעליית ליגה בתחילת העונה.

משהו טוב עובר על הפועל העונה ובתקופה האחרונה בכלל. את התכונה וההתרגשות שלפני המשחק אי אפשר היה לפספס. תורים ארוכים בכניסות החל משעה לפני תחילת המשחק, מאות ילדים שהגיעו עם הוריהם, שחקני עבר (זיהיתי את קוזושווילי ומוטי קקון) ואוהדים רבים שהגיעו אחרי זמן רב והצטרפו לחגיגה. שערים 4-5 התמלאו לחלוטין ואף נסגרו לכניסה לקראת תחילת המשחק. רגע לפני שריקת הפתיחה נרשם שיא עונתי של אוהדים כחולים ביציעים. זה המקום גם לפרגן למאמצי השיווק של המועדון, שמניבים פירות עסיסיים במיוחד.
בקרב האוהדים תמיד קיימת האמונה ב"מנחוס", ובמיוחד במשחקים שבהם הפועל מביאה קהל גדול וצריכה לנצח, אנחנו תמיד חוששים לעשות במכנסיים. אם עוד לא הפנמתם, הפועל פתח תקוה של העונה מנפצת סטיגמות בכל פעם מחדש. ככל שעברו דקות הפתיחה החששות התחלפו באמונה ובדקה ה-22 קיבלנו הוכחה ראשונה שהיום יהיה שמח במיוחד. אילי טמם הצליח להעביר כדור רוחב ממש מקו החוץ, אותו דחק אספה האורח לשערו הוא. הפועל עלתה ליתרון 0-1 מוצדק והר הגעש הכחול התפרץ לראשונה במשחק.

מתוך 11 ניצחונותיה של הפועל העונה, 10 הסתיימו בהפרש של שער אחד ולכן מבחינת רבים היה אפשר לשרוק לסיום כבר בשלב זה. אז זהו שלא. הפועל המשיכה לשחק בצורה נמרצת ונחושה ובאה על שכרה שוב בדקה ה-40. אביב סלם חילץ כדור בראש, דוידוב המשיך בהקפצה לזיקרי, ששעט לתוך הרחבה. החלוץ ניער מעליו את הבלם דן מורי, הסתדר גם מול השוער ובין 5 כתומים בהגנה בעט פנימה! 0-2 הפועל והתפרצות שנייה של הר הגעש.

אוהדי הפועל צנועים וככאלה היו שמחים לרדת למחצית לאחר יתרון של שני שערים, אבל שתי דקות לאחר מכן קיבלנו עוד רגע גדול. אילי טמם חטף כדור ומסר לעוז פרץ, זה החליף נגיעה עם דוידוב, קיבל בחזרה ושלח בחזרה נפלא לטמם. הקשר סידר לעצמו מצב בעיטה, שנהדפה רע ע"י שוער היריבה. על הריבאונד עט רועי זיקרי ושם את השלישי ברשת! הקוון הרים דגל לנבדל, אבל השופט ריינשרייבר לא קיבל את פסיקתו וסימן לשער. אחרי שניות ארוכות של חגיגות בדשא וביציעים, החליט השופט לחזור בו ולפסול את השער. החלטה מוזרה ומפוקפקת שספק מקפחת את הפועל.

הפועל ירדה למחצית מלווה בתשואות של הקהל שהודה לשחקנים בקול גדול. גם אחרי מחצית כזו, עדיין היו רבים, ואני ביניהם, שחששו משער מצמק של האורחים שיכניס את הפועל ללחץ. למזלנו לא היינו צריכים לחשוש יותר מדי זמן. לאחר דקה וחצי בלבד בתוך המחצית השנייה הגיע חילוץ כדור נוסף של אילי טמם, אחד ממצטייני המשחק, שהעביר אותו שמאלה לאביב סלם. הקשר של הפועל קיבל את הכדור עוד לפני קו חצי המגרש, הרים את הראש ושלח כדור ענק לרועי זיקרי, שמצא את עצמו לבד מול רן קדוש, שנכנס לשער האורחים רק לפני שתי דקות. החלוץ של הפועל הפגין שוב קור רוח, לא התבלבל ושלח את הכדור לרשת. 0-3 ענק להפועל ושער שמיני העונה למלך שערי הקבוצה.

באותו רגע גם הספקנים שבאוהדי הפועל הבינו שזה היום שלנו. השער השלישי של הפועל הכניע את האורחים, שנראו כבויים ומובסים. מאותו רגע החגיגה ביציעים לא פסקה לרגע ונדמה שכל רפרטואר שירי הקהל של הפועל התנגן ללא הפסקה עד הסיום. בדקה ה-66 ביצע טסלפפה (שמתם לב שעד עכשיו שמו לא הוזכר?) שני חילופים: דוידוב ועוז פרץ יצאו ובמקומם נכנסו רבינוביץ' ואוניקצ'י. עשר דקות לאחר מכן נכנסו גם ויקי כחלון ולידור נקשרי במקומם של זיקרי ואופק אושר.

הקהל בכחול המשיך ליהנות ולהתמוגג מקבוצתו אבל אבל רצה את "הדובדבן". בדקה ה-80 שני המחליפים, אוניקצ'י ונקשרי, החליפו מסירות בקו ימין. אוניקצ'י השאיר אבק למגינים, נכנס לרחבה ומסר למרכז הרחבה. נקשרי היה זה שהגיע, השתלט וכבש את הרביעי, 0-4 מדהים ויוצא דופן להפועל! שער בכורה העונה ללידור נקשרי, שנכנס רק 3 דקות לפני כן. הקשר, שלא זכה להרבה דקות בתקופה האחרונה נישא על כתפיו של רן ואתורי וקיבל הרבה אהבה ופרגון מחבריו לקבוצה.

 

ריינשרייבר לא הוסיף אפילו דקה אחת למשחק ובשריקתו נתן את האות להמשך החגיגות ביציע. 3,000 כחולים נשארו דקות ארוכות להודות לשחקנים על אחד המשחקים הטובים ביותר של הפועל בשנים האחרונות. ניצחון שיכול לתת מומנטום ענק להמשך הפלייאוף העליון, אבל יותר חשוב – להדביק את האוהדים הרבים שהגיעו באהבה לקבוצה. ימים טובים ומאושרים עוברים עלינו האוהדים והלוואי שרק ימשיכו.

הפועל עולה נכון לרגע זה למקום ה-3 ותזכה למנוחה של 10 ימים עד למשחקה הבא, ביום שני הבא בכפר סבא. את ההתרגשות של הקהל לא צריך לרסן, אבל נקווה שעופר טסלפפה, שגם לו מגיעות הרבה מחמאות, ידע להוריד את השחקנים לקרקע ולהכין אותם בדיוק באותו אופן גם למשחק הבא.

שחקני הפועל משלימים לראשונה העונה ניצחון שלישי ברציפות ו-5 משחקים רצופים ללא ספיגת שער. הפועל כובשת 4 שערים במשחק, מה שלא עשתה בשנתיים האחרונות. את הפעם האחרונה שהפועל כבשה רביעייה אף אוהד לא ראה היות והתרחשה בסוף עונת 2019/20 מול אחי נצרת. ומתי בפעם האחרונה ניצחה הפועל בהפרש של 4 שערים? בשביל זה צריכים ללכת כמעט 10 שנים אחורה ל31/12/2012, אז ניצחנו בבית 1:5 את מכבי הרצליה. רועי זיקרי, אגב, כבש את אחד השערים.

לידור נקשרי כבש את הרביעי של הפועל והוא השחקן ה-11 העונה שכובש לטובת הפועל. רועי זיקרי העלה את מאזנו ל-8 שערים. זו פעם שלישית העונה שהפועל מייצרת רצף של 11 מ-15 ונקווה שבניגוד לשתי הפעמים הקודמות, הפעם הוא לא ייקטע בהפסד. בעונה כזו מטורפת, אי אפשר שלא לחלום גבוה ורחוק יותר – אל תוותרו על להיות חלק מהסיפור המרגש הזה ואחת מהעונות הקסומות ביותר שראינו זה שנים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר