מאבק בין זיקרי ופרץ לשחקני ההגנה של כפר סבא, צילום אסף הופמן, הפועל פתח תקוה
מאבק בין זיקרי ופרץ לשחקני ההגנה של כפר סבא, צילום אסף הופמן, הפועל פתח תקוה

ואז באה כפר סבא המאומנת, והפועל נתקעה | הטור של אורי קידר

כפר קאסם ויפו לא אתגרו באופן מיוחד את הפועל, אבל ביום שני הגיעה כפר סבא, קבוצה יותר מאומנת, והפועל הייתה אובדת עצות. כפר סבא הכריחה את הפועל לחשוב והקבוצה ובעיקר המאמן נתקעו

פורסם בתאריך: 7.9.22 11:59

1 באחד הפרקים המפורסמים בסיטקום "חברים", צ'נדלר, הדמות הנוירוטית ביותר, רוצה להפתיע את חברתו מוניקה בהצעת נישואין, אבל מגלה שפתאום חזר לתמונה ריצ'רד האקס המיתולוגי והמסוקס שלה. בעימות בין שני הזכרים מטיח צ'נדלר ביריבו: "גרמת לחברה שלי לחשוב!".
פתאום, אחרי שהיה כל כך בטוח בעצמו, על גבול הזחיחות, הבין צ'נדלר כי אם לא יתעורר ויתעשת, הוא עלול להפסיד את זוגתו.

2. הפועל פ"ת הפסידה ביום שני השבוע להפועל כפ"ס 1:0. כמו שהקבוצה יודעת לעשות לא פעם, שוב הירוקים מהשרון תקעו סיכה בבלון שנקרא הפועל פ"ת והנחיתו אותנו חזרה לקרקע המציאות. הפסד הוא תמיד אירוע מבאס, בטח כשהוא שם סוף לפתיחת עונה מושלמת, לפחות על פי התוצאות במשחקי הליגה. אבל זה רק הפסד אחד, בליגה מאוד ארוכה וכל הקריאות שמשמיעים אוהדים לחוצים לבצע זעזוע גדול במערכת, נראים כרגע מעט מוגזמים. ההפסד הזה יישאר בגדר רגע מעצבן, שמקלקל את המאזן המושלם, רק אם ישמש כנורת אזהרה מהבהבת לצוות המקצועי ולשחקנים.

3. הפועל פתחה את העונה עם שני ניצחונות קשים מול יריבות שלא אתגרו אותה בצורה מיוחדת. כפר קאסם ויפו לא הציגו כדורגל יוצא דופן, משחק חזק במיוחד או עמידה טקטית מיוחדת. מבלי לפגוע בכבודן, לפחות כרגע נראה שהן לא יהיו חלק מחבורת הצמרת בלאומית. אולם בשני, כשהגיעה קבוצה קצת יותר חזקה ובעיקר יותר מאומנת וממושמעת, הפועל מצאה עצמה אובדת עצות. וזה החלק המלחיץ באמת באירוע והוא היה נשאר כזה גם אם אחת משלוש ההזדמנויות הטובות שקיבל עוז פרץ היו הופכות לשער.

4. אם נחזור לרגע לפתיח הטלוויזיוני, כשבאה קבוצה והכריחה את הפועל לחשוב, הקבוצה (השחקנים וכנראה שבעיקר המאמן) נתקעה ולא הצליחה למצוא שום פיתרון ראוי. לא הנעת כדור סבלנית, לא כדורים ארוכים שדילגו על הקישור, וגם לא ניסיונות לפעול דרך האגפים והיו מעט מאוד ניסיונות כאלה. כפר סבא לא ירדה לבונקר מהדהד, אבל במחצית השנייה נסוגה אחורה ויצאה למתפרצות מסוכנות. לא הייתה שם בשורה טקטית חדשנית, אלא רק קבוצה שעשתה בדיוק מה שמצופה ממנה ותסכלה את היריבה.

5. אני לא נכנס כרגע לשמות כאלה ואחרים ולא מטיל את האשמה על אף אחד מהם. כולם רצו לנצח, אבל לא הצליחו להביא את הדבר הנוסף, את ההברקה, את מה שיצליח לפצח את המערך היריב. האם הפועל תלויה כל כך בשחקן אחד? עידן שמש חלוץ נהדר, בטח ברמה הלאומית, אבל הפועל בנתה חלק התקפי עמוק ומגוון, שאמור להתגבר גם על חסרונו של השחקן שכבש שני שליש משעריה העונה. שמש צפוי להיעדר בתקופה הקרובה ומישהו בהתקפה צריך לקחת עליו את האחריות.

 

6. בעונה שעברה הפועל סבלה מקושי רב במשחק ההתקפה ומהיעדר חלוץ אמיתי. העונה הושם דגש מאוד משמעותי על החלק ההתקפי, אבל מרוב חלוצים בסגל, נדמה ששכחו שיש גם מי שאמור למסור להם את הכדורים. הקישור האחורי של הפועל חזק, רם לוי עושה בינתיים קפיצת מדרגה מאוד משמעותית, אלכסיס נראה כמו גרזן מאוד יעיל ומוחמד באדיר תמיד משאיר את הכל על המגרש, אבל אין בנמצא קשר יצירתי שבמשחק דוגמת זה שקיבלנו אתמול, יידע לעשות פעולה מפתיעה שתשבש את המערך של היריבה.

7. במרבית העונה שעברה הפועל הייתה האנדרדוג. זאת שלא ציפו ממנה וממילא אפשרו לה לשחק קצת יותר בחופשיות. כשהקבוצה הפכה לאיום ממשי, בשלהי הפלייאוף העליון, כפר קאסם ונס ציונה טאטאו אותה מדרכן די בקלות. אני לא יודע אם התקציב מאפשר להפועל להתחזק בשחקן נוסף במרכז השדה ואם לא יתאפשר, טסלפפה יצטרך למצוא את הפיתרונות בתוך הקבוצה. להבין איך מתמודדים מול יריבה שתגרום לנו לחשוב.

8. ומה עם חברים? בסופו של דבר, צ'נדלר הציע נישואין למוניקה והשניים חיו באושר ועושר עד סוף עונה 10. אבל החיים הם לא קומדיה אמריקאית וכדי שעונה 2 של טסלפפה בהפועל תסתיים בהפי אנד, הוא יצטרך לכתוב תסריט חדש לקבוצה שלו.

9. בשולי הדברים – עומר בירן שפט ביום שני את המשחק של הפועל. אפשר היה להתווכח על כמה מההחלטות שלו, אבל הוא בוודאי לא האשם בהפסד. אבל גם הוא לא מצליח להימנע מהמחלה הקשה של הכדורגל הישראלי בכלל והשופטים בפרט – מריחת הזמן. זה נראה כאילו יש הוראה לשופטים להוריד את קצב המשחק. גם ככה משחקים בישראל מתנהלים בווליום נמוך ומלאים בעצירות. בטח כשמדובר בלאומית ובקבוצה אורחת שמובילה מהדקה השישית. זה לא רק הוויתור והכניעה לבזבוזי הזמן של כפ"ס, אלא ההתעקשות לתקוע את המשחק עם שריקות מיותרות, הרצאות ארוכות והחלטות תמוהות. שופט צריך להיות דמות רפאים במגרש. רואה ואינו נראה. בישראל ובעיקר בלאומית, הם לא תמיד רואים, אבל הם מקפידים מאוד שתמיד נראה אותם. תנו לשחק בשקט!.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר