שחקני הפועל חוגגים את הניצחון על א.ס אשדוד, צילום אסף הופמן הפועל פתח תקוה
שחקני הפועל חוגגים את הניצחון על א.ס אשדוד, צילום אסף הופמן הפועל פתח תקוה

90 דקות + תוספת זמן של הנאה | הטור של מתן ציוני

המשחק של הפועל נגד א.ס אשדוד לא דמה בשום פרמטר לשני המשחקים הקודמים של הפועל. מה זה אומר על הדרבי? קודם כל אוהדי הפועל צריכים למלא את היציע המזרחי, מעבר לכך האחריות לשמח אותם היא של השחקנים והמאמן

פורסם בתאריך: 16.9.22 15:35

שינוי של 180 מעלות חל אתמול (חמישי) בערב אצל שחקני ואוהדי הפועל פתח תקוה. אותו שינוי החל עוד לפני המשחק, כשעופר טסלפפה החליט לבצע את השינויים המתבקשים והעמיד הרכב פותח שטרף את הדשא וגילה עליונות לאורך כל שלבי המשחק. אופק אושר פתח כמגן בצד ימין, בעוד מתן פלג הוסט לעמדת המגן השמאלי. הקישור וההתקפה נותרו זהים למשחק הקודם, אך הציגו הפעם משחק טוב בהרבה כשהפועל שולטת במרכז המגרש במשך כל 90 הדקות.

המשחק החל עם רגע מדאיג, כשכבר לאחר פחות משתי דקות הגיעה אשדוד למצב קורץ, אחרי נבדל גבולי, אבל למרבה המזל הכדור נבעט אל מחוץ למסגרת שערו של עומר כץ. הפועל הגיבה מיד בהתקפה משלה עם כדור ארוך של ואתורי באגף ימין. רז שטיין לקח את הכדור, פרץ ממש עד הקו ומסר כדור לירדן כהן, שהעביר לזיקרי. האחרון הניח את הכדור לעידו דוידוב, שעצר בנגיעה אחת ובשנייה כבר שחרר בעיטה אדירה לחיבורים של זלמנוביץ האורח. אחרי שני משחקים ללא כיבוש שער, כבר לאחר 4 דקות הפועל עולה ליתרון אחרי שער נפלא.

שחקני הפועל חוגגים את אחד השערים נגד א.ס. אשדוד, צילום אסף הופמן הפועל פתח תקוה

שחקני הפועל חוגגים את אחד השערים נגד א.ס. אשדוד, צילום אסף הופמן הפועל פתח תקוה

הפועל המשיכה ללחוץ קדימה וחיפשה שער נוסף. בדקה-28 מהלך נאה נוסף של הפועל התחיל עם הגבהה של מתן פלג לרז שטיין. מספר 9 בכחול גילה המון כוח ונחישות, השתלט על הכדור והכין אותו נפלא לירדן כהן, שבעט כדור שטוח וחזק לפינה הימנית אבל נעצר בהדיפה מעולה של השוער לקרן. כמו את רוב הקרנות, גם את זו לקח רז שטיין. במקום הגבהה בנאלית לרחבה, הלכה הפועל על תרגיל: שטיין מסר לרבינוביץ', שהחזיר לו את הכדור. מסירה חזקה נוספת של שטיין לרחבת ה-5 מצאה את דוידוב שדחק מקרוב את שערו השני במשחק. 0-2 הפועל! לפי הריצה של ירדן כהן למאמנו לאחר השער, אני משער שזה משהו שעבדו עליו באימונים ובוצע באופן מושלם.

ברקוביץ חוגג את שער הבכורה שלו בבוגרים עם ירדן כהן צילום אסף הופמן הפועל פתח תקוה

ברקוביץ חוגג את שער הבכורה שלו בבוגרים עם ירדן כהן צילום אסף הופמן הפועל פתח תקוה

הקהל הכחול ירד מרוצה למדי להפסקה אבל נשאר עם תאבון גם למחצית השנייה. זו התחילה ממש כמו הראשונה. התקפה שהתחילה עם פריצה של זיקרי המשיכה עם כניסה של ירדן כהן לאגף ימין. הקשר הרים את הראש ומצא נהדר את זיקרי, שהמשיך עם וולה למרכז השער ונהדף אצל השוער. זיקרי קיבל במתנה גם את הריבאונד אך החטיא גם אותו. שני גיבורי המהלך הקודם הוחלפו בדקה ה-62 בניב ברקוביץ' ועוז פרץ. הפועל המשיכה להיות הקבוצה הדומיננטית ונדמה שהאורחים השלימו עם ההפסד הקרב. חילוף כפול נוסף של טסלפפה בדקה ה-75 הכניס למגרש את מוחמד באדיר וליאור ברקוביץ' במקומם של דוידוב כובש הצמד והקפטן רם לוי, שהציג את ממשחקיו הטובים בשנים האחרונות.

3 דקות עברו וניב ברקוביץ' חטף כדור במרכז המגרש ודהר קדימה עם שלושה כחולים נוספים. הכדור שהיה אמור להגיע לעוז פרץ, מצא דווקא את ליאור ברקוביץ' , שאמר תודה, בעט מדויק לרשת, ורץ לחגוג שער בכורה בקריירה. 0-3 נפלא להפועל אחרי עוד התקפה נאה. כעשר דקות לסיום נכנס גם בר נאווי במקומו של אופק אושר, שספג כניסה לא נעימה משחקן יריב ויצא החוצה. שחקני האורחים רק רצו שהמשחק ייגמר אבל הפועל נהנתה ורצתה עוד. עוד התקפה החלה אצל ניב ברקוביץ', ששלח כדור לעוז פרץ. האחרון השאיר בנגיעה קלה לרבינוביץ', שחדר בקלות לרחבה וגלגל את הרביעי לרשת 0-4 גדול להפועל!

 

הפועל מסיימת ערב מצוין מבחינתה, כובשת 4 שערים וחוזרת לנצח אחרי שני הפסדים ורגע לפני הדרבי. לפני השלמת המחזור ביום שני הקרוב, מטפסת הפועל למקום ה-3 בטבלה עם 9 מתוך 15 נקודות. לניצחון מוחץ שכזה לא זוכים אוהדי הפועל פתח תקוה לעתים קרובות. נכון, הזיכרון מה-0:4 על בני יהודה אשתקד עוד טרי אבל שני הניצחונות האלו היו היחידים בהפרש של 4 שערים בעשר השנים האחרונות. כך, שמדובר בהישג די נדיר עבורנו  אז למה שלא נהנה ממנו?

להפועל יש פחות משבוע לרדת חזרה לקרקע ולעשות את ההכנה הטובה ביותר שניתן לקראת דרבי הליגה הראשון של העונה. אני מקווה שהניצחון המשכנע והחלק שהושג ישכיח את שני המחזורים הקודמים ויביא אוהדים רבים למשחק ברביעי הקרוב. רגע לפני שהשנה מסתיימת, אוהדי הפועל מקווים לניצחון מתוק יותר מתפוח בדבש. זה לבטח יהיה הרבה יותר קשה מהמשחק מול אשדוד אבל מספק פי כמה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר