עופר טסלפפה צילום סער כרמלי הפועל פתח תקוה
עופר טסלפפה צילום סער כרמלי הפועל פתח תקוה

מה עוד צריך לקרות כדי שבהפועל יבינו שטסלפפה לא מתאים? | טור של אייל יצחקי

יש פערי רמות בין מכבי להפועל, אבל מי שהעמיק אותם בדרבי היה עופר טסלפפה בניסיונות המוזרים שלו במערך ובשיטה # מדובר בעונה קריטית לעתידה של הפועל ועל המנכל וההנלה מוטלת האחריות לקבל החלטות נכונות בתיזמון המתאים

פורסם בתאריך: 21.9.22 23:00

הדרבי המתסכל הזה מבחינת אוהדי הפועל ואני בתוכם, התחיל בהמתנה מוזרה מחוץ לשטח היציעים לפתיחת המעבר והכניסות ליציעים. היה זה אך טבעי לנוכח חוויות העבר להשליך את זה על משפחת לוזון, אבל זו הייתה החלטת משטרה חסרת היגיון.

אבל התיסכול הגדול יותר חיכה בערוץ הטלגרם של הפועל, שם פורסם ההרכב, ועל המגרש. בא המאמן עופר טסלפפה, וניסה להמציא שיטה חדשה להפועל, ותיפקוד חדש של השחקנים שלא ניסה מעולם, בטח לא העונה. ואתורי מגן שמאלי? רז שטיין כנף שמאל עם דגש הגנתי? למה? מה קרה? אף אחד לא הצליח להבין מה עבר למאמן בראש. ניסיונות כאלה עושים במשחקי אימון אולי, לא במשחק ליגה חשוב, בטח לא בדרבי. השינויים האלה פגעו קודם כל בשחקנים עצמם.

בעונה שעברה הוא התקבע על מערך שלושת הבלמים. את העונה הזו התחיל עם 3-3-4, ובהמשך עבר לסוג של 2-4-4 מעוין עם תיפקוד מאוד קידמי של ירדן כהן בין שני החלוצים. במערך השני היה סוג של שיפור קטן בתיאום בין שחקני הפועל ויותר שחקנים הצליחו להפגין בו יכולת טובה. אז למה לשנות? למה לעשות ניסיונות חסרי היגיון?

דגל פריסה מרשים של הפועל לפני הדרבי, צילום עומר יצחקי

דגל פריסה מרשים של הפועל לפני הדרבי, צילום עומר יצחקי

טסלפפה אולי באמת חשב שהוא מכין הפתעה טקטית לשי ברדה. והוא באמת הכין למכבי הפתעה: בטעויות הקשות שעשה הוא הפך את המשחק עבור מכבי פתח תקוה לסוג של טיול. יש פערי רמות בין שתי הקבוצות אבל טסלפפה הפך אותם בדרבי לפערים ענקיים. גם בהמשך נראה היה שהוא איבד את זה, והצליח רק לקלקל יותר את מה שכבר קילקל בחדר ההלבשה לפני המשחק, כאשר שיחק עם קו הגנה, שני קשרים שהם בלמים בסגנון משחקם, וארבעה שחקנים בהתקפה בלי אף קשר עושה משחק.

נדמה לי שזה היה אחרי המשחק מול הפועל כפר סבא כאשר טסלפפה אמר שהפועל לא באה מוכנה. נדמה לי שגם נגד בני יהודה הפועל לא באה מספיק מוכנה והדרבי הוא בכלל סיפור עגום. אז אם בכל כך הרבה משחקים יחסית הקבוצה לא מגיעה מוכנה, מה זה אומר על המאמן?

אני טוען כבר הרבה זמן שהמשימה לקחת את הפועל העונה חזרה לליגת העל גדולה עליו. למרות שקיבל הכנה אופטימלית, עם תקציב גבוה, שלד טוב שנבנה כאן בעונה שעברה (לא מעט בזכותו) וניהול שקט וטוב, הוא פישל בגדול בבניית הקבוצה. הוא ויתר מהר מידי על אביב סלם, או לפחות לא עמד על הרגליים האחוריות כדי להשאיר אותו. זה היה בסדר אם היה מביא מגן שמאלי טוב אחר, אבל הוא הלך לאיבוד ועכשיו מוצא את עצמו גורם נזק כפול, כאשר הוא נאלץ להפוך את מתן פלג, מגן ימני טוב, למגן שמאלי בינוני. אין שום הצדקה להגיע למצב של אלתורים כאשר יש לך קיץ שלם לבנות סגל מאוזן וטוב.

זה גדול עליו: הקישור של הפועל היה בעונה שעברה בינוני. אני לא אכנס לשמות כי אני מכבד את כולם, אבל טסלפפה העדיף ללכת עם מה שהוא מכיר ולא לשדרג את הקישור, הן בקשר 50-50 אמיתי שיודע גם לצאת קדימה, והן בקשר מאחורי החלוצים, יציב ועם מספרים.

 

זה גדול עליו: זרים טובים יכולים לתת ערך מוסף ורואים את זה בלא מעט קבוצות בלאומית. לטסלפפה כנראה אין את זה. בעונה שעברה הוא צירף זר אחד שכבר שיחק בארץ והיה כאן ללא קבוצה. העונה הוא צירף זר שכבר היה בארץ אבל מתברר שהוא כנראה לא מה שהפועל צריכה.

לא מזמן, בעונה בה הפועל ירדה לליגה א', היא התאפיינה בקבלת החלטות נוראית. גם בתיזמון קבלת ההחלטה, וגם בהחלטה עצמה. לקח זמן רב מידי להיפרד ממסאי דגו, אבל אז הובא לכאן חיים שאבו שנכשל. לקח זמן רב מידי להיפרד משאבו, קלמי סבן שיפר את מאזן צבירת הנקודות של הפועל אבל זה היה מעט מידי ומאוחר מידי. בדרך היה גם שחרור ברגע האחרון של גל צרויה והחתמה במקומו של חלוץ שלא תרם כלום.

העונה הנוכחית קריטית לעתיד המועדון. אם הפועל לא תעלה לליגת העל השנה, יכול להיות שהיא תיתקע עוד כמה עונות בלאומית. כי לא בטוח שאם הפועל לא תעלה, תהיה בעונה הבאה התגייסות כזו של חברי עמותה, ספונסרים, חברי מועדון הזהב ועוד. מדובר בעונה קריטית, בהזדמנות לחזור למקום הטבעי של הפועל – ליגת העל.

לכן קבלת ההחלטות הנכונות בתיזמון הנכון קריטית לעתיד המועדון. האחריות הזו מוטלת על חברי ההנהלה, ובעיקר על המנכ"ל אבי יחיאל, שהוא מספיק איכותי כדי להפיק לקחים מאותה עונה שהסתיימה בירידה, שהפכה בהמשך קיץ להישארות.    .

יש ביציע לא מעט אנשים שרואים היטב את מה שאני כותב כאן לגבי המאמן וחרדים מאוד לגורל העונה הזו, נוכח החשיבות הקריטית שלה. אותם אוהדים ואני בתוכם מביעים את דעתם בקולניות, אבל בדרך תרבותית מאוד. מצד שני יש כאלה שחושבים שלא משנה מה יהיה על המגרש, צריך למחוא כפיים לטסלפפה ובמקרה המוגזם לשיר לו 'עופר תתעורר', ומנסים להשתיק באופן בוטה וגס את אלו שמוחים נגדו. זה בסדר שיש מחלוקות, אבל במצבה של הפועל העונה חשוב ואפילו רצוי למחות, בטח כאשר משחק אחרי המשחק הקבוצה נראית לא מתואמת ולא מאומנת ונחותה בפרמטרים האלה מקבוצות עם סגל פחות טוב (עיין ערך המשחק נגד בהפועל כפר סבא בעלת תקציב המינימום). כי לא מדובר בעוד עונה לפרוטוקול.

בקיצור, זה גדול עליו. אני אופתע מאוד אם בהפועל יקבלו החלטה דרמטית, ולצערי צריך לקוות שבכל זאת משהו יתחבר, המזל יהיה עם הפועל כמו שהיה איתה בעונה שעברה, ובכל זאת המשימה תושלם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר