אוהדי הפועל בדרבי, צילום סער כרמלי הפועל פתח תקוה
אוהדי הפועל בדרבי, צילום סער כרמלי הפועל פתח תקוה

הייתה ותישאר: הפועל היא ההצגה הכי טובה בעיר

סדר חדש ישן: הדרבי שהתחיל רע מאוד מבחינת הפועל, הסתיים בניצחון ענק ומרגש, מול 5,000 אוהדים שנתנו הצגה ביציע. מתן ציוני מסכם

פורסם בתאריך: 24.1.23 10:51

סדר חדש ישן: יש סוג של קסם בהפועל פתח תקוה שקשה לתאר ולהסביר. מדובר במועדון וקבוצה שעברו שנים קשות ונוראיות, אוהדים שחטפו מכה אחר מכה ונפלו לא פעם לקרשים ואיבדו את העליונות בעיר, שהייתה פעם רק של הפועל. והקסם הזה ממשיך למרות הכל ומביא קרוב ל- 5,000 אוהדים שמשוועים להחזיר את העבר ואת הפועל לגדולתה.

כמיטב המסורת, ועל אף מכאובי העבר, דרבי הוא יום חג עבור כל אוהדי הקבוצה. אוהדים מכל קצות הארץ, בכל הגילאים והמינים גדשו את היציע המזרחי באצטדיון ראש הזהב זמן רב לפני תחילת המשחק וביקשו להאמין שהפעם זה יקרה. מאות דגלים כחולים שחורים נישאו אל על ואוהדי הפועל פתח תקוה עשו את כל מה שאפשר כדי להחזיר את הסדר הנכון אל העיר.

כמו בכל סיפור טוב, ההתחלה הייתה קשה. כשעוד לא עברו 3 דקות של משחק, התקפה ראשונה של מכבי הסתיימה בשער אומלל. שלושה שחקני הגנה של הפועל לא הסתדרו עם עידן טוקלומטי, בתוספת יציאה רעה של עומר כץ, הותירו לאחרון לגלגל פנימה בקלות ולהעלות את מכבי ליתרון מוקדם. הלם ביציע ועל הדשא. שוב זה קורה לנו? האם אנחנו בדרך לעוד מפלה ותבוסה בדרבי?

אוהדי הפועל היו הראשונים להתעשת. אחרי הכל, חזינו בשני מהפכים לאחרונה (מול מכבי יפו והפועל כפ"ס) ולא היה שום סיכוי שנרים ידיים כבר אחרי 3 דקות. לשחקני הפועל לקחו כעשרים דקות להיכנס לעניינים, להפגין נחישות ואגרסיביות ולהתחיל לשחק. בדקה ה-23 נגח רז שטיין מ-11 מטרים כדור חזק אבל לידיו של דני איימוס. 3 דקות עברו ושוב שטיין היה במרכז העניינים, כשנאבק עם שלושה שחקני הגנה והצליח להשיג את הכדור, עליו עט עידו דוידוב שבעט מ-18 מטר ושלח כדור מדויק לפינה ולרשת! 1-1.

שחקני הפועל חוגגים את הניצחון בדרבי, צילום סער כרמלי הפועל פתח תקוה

שחקני הפועל חוגגים את הניצחון בדרבי, צילום סער כרמלי הפועל פתח תקוה

הפועל חזרה למשחק בגדול והיציע הכחול הגדול, זה של הפועל, הרעיד את האצטדיון. שתי דקות נוספות עברו ומתן פלג קיבל כרטיס צהוב אחרי תיקול על מוטי ברשצקי, שלא הצליח להתאושש והוחלף. המגן של הפועל אמנם הגיע לכדור, אבל גם לרגלו של היריב. קהל הפועל לא ריחם אף לא לרגע על הפצוע, בניגוד לפלג שליווה אותו והתנצל בספורטיביות ראויה לציון. עשר דקות לאחר מכן רם לוי נאלץ לבצע עבירה על טל בן חיים וראה גם הוא צהוב (ויחסר ברבע הגמר מול אשדוד). דקה נוספת עברה ושוב בן חיים היתל בשחקני הפועל עד שהגיע ג'ימי אלכסיס. שחקנה הזר של הפועל, שהפך לאחד האהובים בקרב האוהדים, עצר את בן חיים בעבירה גסה שזיכתה אותו בצהוב ואת טל בן חיים בירידה מוקדמת לספסל. אגב, את שני שחקני מכבי שנפצעו החליפו שחקנים בעלי אופי הגנתי יותר, גל קולני ועידן כהן.

הקבוצות ירדו למחצית, כשהמומנטום עם הפועל אבל גם דאגה גדולה לאחר ששלושה שחקנים סוחבים צהוב ובסכנת הרחקה. אוהדי הפועל הסדירו נשימה במחצית והיו מעודדים נוכח משחק הלחימה של השחקנים בכחול. חרף החשש מצהוב שני מוקדם, הפועל לא ביצעה חילוף בפתיחת המחצית ודווקא מכבי השלימה את השלישי שלה כשבני לם הוציא את שקורין והכניס את גיא דהן. המשחק הפך לאיטי ושבלוני, כשמכבי מנסה לשלוח כדורים ארוכים אל המחליף והפועל מצידה לא מצליחה לייצר מצבי הבקעה משלה. בדקה ה-57 ביצע טסלפפה את החילוף הראשון שלו כשהכניס את עידן שמש במקום אוהד רבינוביץ', והסיט את שטיין לקישור. שמש לא כבש מאז המחזור ה-15 ועדיין לא נמצא בכשירות מלאה ל-90 דקות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אחרי דקות בשליטת מכבי, ביצע מאמן הפועל שני חילופים נוספים כשהכניס את אופק אושר ועוז פרץ במקומם של רועי זיקרי ומתן פלג המוצהב. כמה דקות לאחר מכן (77) שני חילופים נוספים ואחרונים בהפועל כשליאור ברקוביץ' ומוחא באדיר החליפו את שטיין ורם לוי. חלפו פחות משתי דקות והמחליפים עשו את זה: עוז פרץ מצא את עידן שמש משמאל, משם לעידו דוידוב, שהכין בנגיעה רכה את הכדור לעוז פרץ, שבדומה למבשל וכובש השער הראשון, בעט גם הוא בלי לעצור ושלח כדור שטוח לפינה של דני איימוס ולרשת! 1-2 ומהפך גדול להפועל אחרי מהלך מצוין.

הקהל הכחול לא ידע את נפשו מרוב אושר, אך המשחק היה עוד רחוק מסיומו. בדקה ה-85 כדור חופשי של מכבי עלה לרחבה, ננגח פעם אחת והסתיים עם יציאה רעה של עומר כץ, שפגע במאור לוי והביא לשריקה של השופט עידן לייבה לכדור עונשין דרמטי מ-11 מטר. שוער הפועל טעה בפעם השנייה במשחק ומכבי קיבלה הזדמנות פז להשוות. שליו דניאל, שנכנס רק דקה לפני הפנדל, בעט למרכז השער ועומר כץ עצר. השוער של הפועל מציל ומסיים את המשחק כגיבור. מכאן נמסור תודה גם לאלוהי הקארמה שהעניש את שליו דניאל – שכבש פנדל במשחק גביע הטוטו בפתיחת העונה ורץ לחגוג ולהתריס מול הקהל של הפועל. בדומה לצליל חתוכה, גם דניאל למד שלא להתגרות בהפועל ובאוהדיה. גם 7 דקות של תוספת זמן לא הועילו למכבי והפועל סיימה עם מהפך וניצחון ענק.

במשך דקות ארוכות חגגו אלפי אוהדי הפועל את הניצחון, שהגיע לאחר 8 שנים, והחזיר את הסדר בעיר אל כנו – "פתח תקוה של הפועל, הייתה ותישאר". הפועל נמצאת בתקופה הטובה ביותר שלה זה שנים, כשהיא משלימה ניצחון ליגה שישי בשבעת המשחקים האחרונים ושמיני מתשעת האחרונים כולל משחקי הגביע. בזכות הניצחון השוותה הפועל את מספר הנקודות שלה לזה של מכבי- 38, כשרק הפרש של 2 שערים משאיר אותה במקום השלישי. עירוני טבריה המובילה, אותה נפגוש בשישי, סיימה בתיקו ורחוקה מאיתנו מרחק של שתי נקודות. הפועל אף פותחת פער של 4 נקודות מהמקום הרביעי.

נדמה שיש עוד הרבה מה לומר על המשחק הזה: על רם לוי במשחק הקרבה ענק, עידו דוידוב עם שער ובישול. על שני שערים במשחק שנכבשו בבעיטות מחוץ לרחבה. על ג'ימי אלכסיס שממשיך להדהים ולהרשים אותנו בכוח האדיר שלו, עוז פרץ עם שער ליגה שלישי ב-6 המחזורים האחרונים, עומר כץ – אולי ברגע המפנה של העונה מבחינתו ועל עופר טסלפפה – שנדמה שרק היום החזיר את חובו לקהל שהחזיר לו הרבה הערכה ואהבה בסיום. וכמובן, תודה ענקית לקהל העצום של הפועל שהזכיר לעצמו ולכל חובבי הכדורגל מי זאת הפועל פתח תקוה – ההצגה הכי טובה בעיר וכזו שחייבת להיות בעונה הבאה בליגת העל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר