שחקני הפועל חוגגים עם האוהדים את הניצחון בעילוט, צילום עומר יצחקי
שחקני הפועל חוגגים עם האוהדים את הניצחון בעילוט, צילום עומר יצחקי

לקום בשבת בבוקר עם חיוך גדול על הפנים | הטור של מתן ציוני

הפעם האחרונה בה הפועל ניצבה במקום הראשון, בשלב כזה של העונה, הייתה לפני 15 שנים, במחזור ה-23 של עונת 2007/8, אחרי ניצחון בעילוט. ביום שלישי הפועל צריכה לשמור על המקום הראשון למרות שלושה חיסורים בהרכב. אתם בטח לא תרצו לפספס אף רגע מהעונה הזו

פורסם בתאריך: 11.2.23 16:23

אוהדי הפועל פתח תקוה קמו היום בבוקר עם חיוך גדול על פניהם אחרי שעלו למקום ה-1 בליגה הלאומית לראשונה העונה. כדי להבין עד כמה עובדה זו משמחת, צריך לדעת כי הפעם האחרונה בה הפועל ניצבה במקום הראשון, בשלב כזה של העונה, הייתה לפני 15 שנים!. במחזור ה-23 של עונת 2007/8 ניצחה הפועל ב … עילוט 2:1 את אחי נצרת. פטי נימבה ופפי קימוטו העלו את הפועל למאזן של 40 נקודות ולמקום ה-1. עונה שהסתיימה בעליית ליגה.

אתמול, עשו את דרכם לאצטדיון המוכר והמרוחק בעילוט כ-500 אוהדי הפועל שקיוו להמשיך ביכולת הטובה ולנצח גם במגרש חוץ בעייתי ומאתגר. הפועל הפתיעה כשעלתה עם מדיה השחורים, שלטענת חלק מהאוהדים מביאים רק מזל רע והפסדים. אבל העונה מתנפצות הרבה אמונות טפלות וגם "קללת המדים השחורים" באה אל סיומה. למן פתיחת המשחק ניכרו הבדלי הרמות בין הקבוצות, אך רק בדקה ה-25 הם באו לידי ביטוי גם בתוצאה. מתן פלג שלח מצא עם כדור ארוך מאגף ימין את רז שטיין, שהחליק עם הראש לשמש. החלוץ עצר את הכדור על החזה ובעט לפינה ולרשת. 1-0 הפועל! שער מספר שמונה העונה לעידן שמש וראשון מאז המחזור ה-15.

מזג האוויר אמנם היה קר אבל על קר הדשא היה חם מאוד, כשבמהלך המחצית נשלפו 6 כרטיסים צהובים: 4 למקומיים ושניים להפועל. (ואתורי ודוידוב) הפועל מצידה המשיכה לשחק, לתקוף ולהגיע למצבי הבקעה. בדקה ה-40 זיהה דוידוב שוב את רז שטיין מבצע תנועה לעומק ושלח לו כדור מצוין, מספר 9 של הפועל חדר לרחבה, הרים את הראש ומסר אל אוהד רבינוביץ', שהופל ע"י שחקן יריב. ממבט ראשון קשה היה להבין אם אכן בוצעה עבירה, אבל שופט המשחק היה קרוב והחלטי והצביע על הנקודה הלבנה. כדור עונשין שני ברציפות להפועל ולרז שטיין, שכמו במשחק מול טבריה לא התבלבל ובביצוע מלוטש שלח אותו לרשת 2-0!

הפועל ירדה למחצית מעודדת ומרוצה, בעוד המקומיים זעמו על שופט המשחק. על אף שהייתה תחושה שהניצחון מובטח ושהמארחים נכנעים, עדיין היה חשש מרפיון והסתבכות מיותרת. בדקה ה-62 ביצע עופר טסלפפה שני חילופים כשהוציא את כובש השער הראשון עידן שמש ואת עידו דוידוב, שרשם משחק מצוין. במקומם נכנסו עוז פרץ ועידן ורד, להופעת הבכורה שלו בקבוצה. שבע דקות מאוחר יותר חלפו ועוז פרץ סחט עבירה מאנס דאבור, שראה את הצהוב השני והאדום. המארחים נותרו ב-10 שחקנים והרימו ידיים באופן סופי.

דקות מספר לאחר מכן נכנסו גם רועי זיקרי וניב ברקוביץ' במקומם של שטיין ורבינוביץ'. הפועל נהנתה מהמשחק וייצרה עוד ועוד התקפות מסוכנות. השער השלישי והאחרון במשחק הגיע אחרי חטיפת כדור של מתן גושה במרכז המגרש ומסירתו לרועי זיקרי, שמסר לעוז פרץ ורץ לתפוס מקום ברחבה. ה"סופר מחליף" של הפועל, עוז פרץ, שהביא קודם לכן להרחקה של דאבור, השתלט נפלא והרים היישר לראשו של זיקרי ומשם לרשת 3-0 מוחץ!

 

אוהדי הפועל ושחקניה חגגו בסיום המשחק את הניצחון והעלייה למקום ה-1 בליגה הלאומית. עבור אוהדי הפועל, למודי התלאות, המנחוסים והסבל, המספרים שמשיגה הקבוצה בלתי נתפסים: הפועל עם 8 ניצחונות ליגה מ-9 המשחקים האחרונים. להפועל 13 ניצחונות, הכי הרבה בליגה בצוותא עם מכבי פ"ת. גם עם משחק חסר, הפועל עם ההתקפה השנייה בטיבה בליגה וההגנה השלישית בטיבה. לאור התוצאות של קבוצות הצמרת, הפועל פותחת פער של 2 נקודות ממכבי השנייה ו-4 מטבריה השלישית.

הפער מאום אל פאחם הרביעית הוא 6 נקודות. אחרי שניצחה בדרבי הקודם, הפועל רושמת עוד ציון דרך חשוב כשהיא חולפת על פני מכבי וממוקמת לפניה בטבלה לראשונה מאז המחזור ה-5 של עונת 2014/5. מאזן החוץ של הפועל ממשיך להרשים כשהיא רושמת ניצחון שמיני מ-12 משחקים. למעשה הפועל עם 26 נקודות בחוץ אחרי 23 מחזורים, כמות השווה למאזן הסופי של עונת העלייה הקודמת (2013/4).

זה כמובן עוד מוקדם, אבל גם עכשיו צריך לדעת להודות ולהחמיא לכל המערכת החל מעופר טסלפפה ועד לאחרון המחליפים בסגל. כולם תורמים ואחראיים לתוצאות המצוינות של הקבוצה. עוז פרץ ממשיך לתפקד כסופר מחליף, אתמול הוציא את האדום מאנס דאבור ובישל לזיקרי את השלישי. עידן ורד ראה דקות ראשונות ונראה להוט מאוד לשחק. ג'ימי אלכסיס ממשיך להיות בלם מכוכב אחר. רן חשפיה החליף את עומר כץ ובפעם או פעמיים היחידות שעמד למבחן, הגיב מצוין ושמר על שער נקי. רז שטיין בישל והיה מעורב בפנדל, אותו סחט רבינוביץ', ולשמחתנו אפשר להמשיך עוד ועוד.

זוהי התקופה הטובה ביותר של הפועל מאז שירדה לליגה השנייה לפני שמונה שנים. כל מי שאוהד הפועל בהווה ובעבר, לא יכול להרשות לעצמו לפספס אפילו רגע מהעונה הזו. ביום שלישי הקרוב תארח הפועל את רמת השרון ותחסר שלושה שחקנים מוצהבים: ג'ימי אלכסיס, מתן גושה ומתן פלג. חרף החיסורים, הפועל תצטרך לנצח כדי לשמור על המקום ה-1 ותצטרך את אוהדיה שיבואו במספרים גדולים וימשיכו לדחוף אותה אל עבר המטרה הברורה: עליית ליגה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר