אוהדי הפועל נגד אום אל פאחם, צילום עומר יצחקי
אוהדי הפועל נגד אום אל פאחם, צילום עומר יצחקי

רואים את המטרה באופק: הפועל מתקרבת לליגת העל

עם הרבה אופי ושינויים נכונים של המאמן הפועל סיימה את העונה הסדירה בניצחון על יריבה ישירה במאבק על העלייה לליגת העל

פורסם בתאריך: 18.3.23 14:13

כעשרים דקות לפני פתיחת השערים ליציעים 4-5 כבר החל משתרר תור אוהדים כחול, שלא היו יכולים לחכות מלהיכנס ולעלות במעלה היציע. לא קורה לי בדרך כלל שאני נכנס ליציע עוד לפני עליית השחקנים לחימום, אבל כמי שנכוונה במשחק הקודם, אם רוצים לתפוס מקום טוב בלב שער 4 חייבים להקדים. בתוך דקות נכנסו אוהדים ראשונים שכבר תכננו את כל סידורי הישיבה (עמידה) במשחק הקרוב, משמע היה שולחן הסדר המשפחתי. ליציעים המשיכו לזרום אוהדים רבים עד שלקראת פתיחת המשחק היו בו מספר גדול יותר של אוהדים מכיסאות.

בשנה האחרונה אני נוהג לדבר לפני כל משחק עם פרצוף חדש שאני פוגש ולנסות להבין מה החזיר אותו ואחרי כמה זמן. שמעתי המון סיפורים, שאותי לפחות מרגשים ביותר. היום פגשתי אוהד שסיפר בהתרגשות שלא הגיע למשחקים מאז שאברהם גרנט היה מאמן הפועל. אחרי שלושים שנה, פתאום, הוא חזר והביא איתו משפחה ופמליה. יש אינספור דוגמאות כאלה, בטוח שלכל אחד מכם יש אחת משלו. הפועל חזרה לאופנה. אוהדים פוגשים את ג'ימי אלכסיס בקניון ומבקשים להצטלם ל"סלפי", ילדים שרים כל השבוע את שירי הקהל, פוליטיקאי בכיר מגיע למשחק, הצבע הכחול חזר להיות סוער!

רגעי ההכרעה של העונה מגיעים, "הכסף על השולחן" והאוהדים כבר מחסירים שעות שינה זה זמן רב. שריקת הפתיחה סוף סוף הגיעה בזמן ששערים 4-5 עלו על גדותיהם מהתרגשות. בזמן שביציעי הפועל היו כארבעת אלפים צופים, גם האורחים שמנגד סיפקו אווירה חמה עם 1,000 אוהדים. סוף סיבוב רותח בליגה הלאומית יצא לדרך ונפתח בסערה. רן ואתורי שלח כדור ממחצית המגרש שהגיע עד לאופק אושר. השחקן שמולו מעד ואופק דהר לרחבה ובקור רוח מצא את הרשת ואת שערו הראשון העונה. 1-0 כבר בדקה ה-5 למשחק. הקהל של הפועל קיבל עוד סיבה מעולה להתרגש ולהשתולל והגוש המעודד רק הלך וגדל.

התרגלנו בתקופה האחרונה שהפועל ממשיכה לתקוף גם אחרי שהיא כובשת ראשונה, אבל בדקות שאחרי השער הפועל האטה את המשחק, שהיה קשה ופיזי. עומר כץ אף קיבל כרטיס צהוב על בזבוז זמן כבר במחצית הראשונה, בוודאי לא דבר אופייני לשוער או להפועל של העונה. היריבה, שידעה שמבחינתה זה סוג של משחק להיות או לחדול, שיחקה חזק ולא התכוונה לרגע לוותר על המשחק, אך עד המחצית נשמר היתרון היקר.

המחצית עברה בשקט יחסי אבל רגע אחד טיפשי העכיר את האווירה. סאמח מרעב האורח, שעלה להתחמם לקראת כניסתו, החל להתעמת עם קהל הפועל. בתוך רגע שני הקהלים החליפו הקנטות זה לזה, במה שלגמרי יכול היה להיחסך מכולנו אלמלא התנהגות מיותרת של מרעב. רגע הרבה יותר משמח היה בהצעת נישואין מפתיעה – מזל טוב!

 

אום אל פאחם קבוצה טובה והמשיכה להקשות על הפועל גם במחצית השנייה, אך לא הגיעה למצבים רבים ליד שערו של עומר כץ. בדקה ה-51 ביצע עופר טסלפפה חילוף ראשון כשמתן פלג נכנס במקום עידו דוידוב. פלג נכנס כמגן ימני והמאמן הסיט את אופק אושר קדימה. תוך כמה דקות המהלך נשא פרי. בדקה ה-58, עידן ורד, שההחתמה שלו בינואר הייתה בינגו ענק, בישל באומנות לאופק אושר שבמשחק חייו הקפיץ מעל השוער וכבש את השני שלו ו-0-2 הפועל! זהו צמד ראשון לאופק ושער שלישי בקריירת הבוגרים בהפועל. שחקן הבית ש"זכה" ללא מעט ביקורות ביציע ובפורום בתקופה האחרונה, ענה בצורה מושלמת לכולם.

הפועל השתלטה על המשחק, נהנתה ממנו והכניעה את האורחת במה שאולי מוציא אותה מההתמודדות על עליית הליגה. מה שמעט העיב על השמחה הייתה פציעתו של מתן פלג, שנכנס והוחלף אחרי 20 דקות. המגן, שקיבל זימון לנבחרת גוואטמלה, נפצע וכרגע עוד לא ברור אם יוכל לחזור לשחק העונה. עד הסיום נותרה התוצאה בעינה והפועל השלימה ניצחון כפול העונה על יריבתה. במשחק המקביל סיימו מכבי פתח תקוה ועירוני טבריה בתיקו ומכאן שהפועל צימקה את הפער ממכבי הראשונה לנקודה אחת והגדילה את הפער מטבריה השלישית לחמש נקודות.
איזה סיבוב מדהים עשתה הפועל! הקבוצה צברה הכי הרבה נקודות בסיבוב השני של הליגה. 37 נקודות מ-45 אפשריות. מכבי, אגב, רק עם 32. (טבריה 29, א.א פאחם 28) הפועל עשתה סיבוב כמעט מושלם וכזה שלבטח עלה על הציפיות של כל אחד מאיתנו. אופק אושר הוא השחקן ה-16 מסגל הקבוצה שכובש בליגה או בגביע, נתון שאומר הכל על העוצמה של הסגל והערך שכל אחד מחלקיו נותן לקבוצה. רגע לפני פתיחת הפלייאוף, תצאנה הקבוצות לפגרה בשל משחקי הנבחרות. בסוף החודש יחלו שבעת מחזורי הפלייאוף של העונה כשהפועל תארח את כפר סבא. מחזור לאחר מכן "נתארח" בדרבי השלישי של העונה. העונה הטובה ביותר של הפועל בשנים האחרונות מגיעה לרגעי ההכרעה – ואנחנו כבר לא יכולים לחכות למשחק הבא.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר