מירוץ הלילה של פתח תקווה 2022 צילום דוברות העירייה
מירוץ הלילה של פתח תקווה 2022 צילום דוברות העירייה

בחמישי מרוץ הלילה עם מספר שיא של משתתפים: רחובות רבים ייחסמו, כדאי להתעדכן

מרוץ הלילה של פתח תקוה יתקיים זו השנה הרביעית והחל מהשעה 17:00 יהיו שינויים רבים בהסדרי התנועה. אחת הקבוצות המרגשות שצפויות להשתתף במרוץ היא קבוצת קשר עין

פורסם בתאריך: 6.6.23 08:15

הנה זה בא: ביום חמישי הקרוב (8.6.23) צפוי להתקיים, זו הפעם הרביעית, מרוץ הלילה של פתח תקוה. המרוץ אמור להתחיל בשעה 18:00 כאשר מתחם הכינוס הוא בפארק יצחק אוחיון. השנה צפוי להישבר שיא המשתתפים במרוץ, בו אמורים להשתתף כ-7,000 רצים ורצות. לצורך המרוץ ייחסמו מספר צירים, פרטים בהמשך הכתבה.
מרוץ הלילה הוא מרוץ הססגוני , המציע חווית ריצה אורבנית ייחודית בליווי אורות ומוזיקה. הוא יכלול ארבעה מקצים שיעברו ברחובותיה המרכזיים של העיר: שני מקצי ריצה תחרותיים – 10 ק"מ ו-5 ק"מ, מקצה משפחות 2.5 ק"מ ומסלול מונגש לקהילות, ילדים וילדות באורך של 600 מ'.

מקצי הריצה יוזנקו מרחוב הרב מלכה בעיר (בסמוך לפארק יצחק אוחיון) החל מהשעה 19:30 עם מקצה הקהילות והילדים (600 מ'). בשעה 20:00 יוזנק מקצה משפחות (2.5 ק"מ), בשעה 20:20 מקצה ה-5 ק"מ, ובשעה 20:50 יוזנק המקצה ל-10 ק"מ. לאורך כל המסלולים, ילוו את הרצים עמדות מוזיקה ומצגי תאורה מרהיבים וכן עמדות לשתיית מים.

האירוע ייפתח בהפנינג ספורטיבי ססגוני לכל המשפחה (בפארק יצחק אוחיון, החל מהשעה 18:00) ויכלול מתחמי פעילות אקטיביים, מתקן אתגרי מיוחד ובמת פעילות מרכזית. בנוסף, לרשות המשתתפים יעמדו דוכני איפור זוהרים, שיאפרו את הרצים לקראת המקצים השונים, ומתחם EXPO ובו דוכני מותגי הספורט המובילים אשר יציגו מגוון רחב של פרטי ספורט למכירה.

מרוץ הלילה של פתח תקוה, ערן גורשניק וציון ברדוגו מקבוצת קשר עין צילום דוברות העירייה

מרוץ הלילה של פתח תקוה, ערן גורשניק וציון ברדוגו מקבוצת קשר עין צילום דוברות העירייה

אחת מקבוצות הריצה המרגשות והמרתקות שצפויות להשתתף במרוץ היא קבוצת קשר עין, המשמשת כבית לרצים עיוורים ולקויי ראיה בתחום הריצה החברתית והתחרותית. במרוץ הלילה הקרוב, ירוצו 23 עיוורים, לקויי ראיה ומלווים. בקבוצה, הפועלת תחת המטריה של עמותת בית חינוך עיוורים, לוקחים חלק ספורטאים עיוורים ולקויי ראיה, המלווים על ידי רצים רואים, הצמודים אליהם לכל אורך התחרות, האימונים ובכלל. "פעילות הריצה חשובה לי מאוד", מספר ציון ברדוגו, לקוי ראיה, בן 61, תושב העיר. "אני אוהב לרוץ ומתמיד להתאמן ולאתגר את עצמי במגוון תחרויות ואירועי ריצה, כולל ריצה בשטח. המלווים הם העיניים שלנו, מנגישים לנו את המראות ובזכותם אנחנו יוצאים לפעילות ונהנים יחדיו. מעבר לליווי, הם ממש חברים שלנו. פעילויות הספורט שאני עושה נותנות לי חוויות טובות ואושר רב".

בגיל 14 ראייתו של ברדוגו החלה להתדרדר לאיטה ומגיל 40 הוא כבר לא רואה כלל. למרות מגבלה זו, הוא משתתף בפעילויות ספורטיביות רבות כולל ריצה, אופניים, טיולים אתגריים בארץ ובחו"ל ועוד.

ערן גורשניק, בן 57, תושב העיר, איש הייטק, המלווה עיוורים ולקויי ראיה במגוון ענפי ספורט, כולל ריצה, רכיבה על אופניים, שחיה וטריאתלונים, מוסיף : "אני גאה לעשות ספורט עם חברים מדהימים ומרתקים, שמבחינתם אין אי אפשר ואין אני לא יכול. אני מקבל בקבוצה המון אנרגיות, סיפוק, אהבה וערבות הדדית".

ברדוגו וגורשניק חברים כאמור בקבוצת קשר עין ובאחרונה השתתפו יחד עם חברי הקבוצה במקצי חצי המרתון במרתון תל אביב ובמרתון ירושלים, רצו יחד 15 ק"מ של ריצת שטח במרוץ "לרוץ איתה" בעמק יזרעאל והשתתפו באירועי ריצה נוספים. קבוצת קשר עין, המונה עשרות רבות של רצים עם עיוורון ומלווים, נכנסה לאחרונה למצוקה כלכלית ומחפשת תמיכה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


יצוין, כי כל המשתתפים במרוץ הלילה של פתח תקוה יקבלו ערכת ריצה הכוללת חולצה איכותית מנדפת זיעה, מספר חזה, ומתנות מנותני החסות של האירוע. הרצים במקצים התחרותיים יקבלו בנוסף גם שבב אלקטרוני חד פעמי למדידת זמנים. חלוקת ערכות הריצה למשתתפים תתקיים בקניון הגדול (קומה P4) בתאריכים 6-7 בחודש, בין השעות 15:00-21:00.

כאמור, לצורך המרוץ ייחסמו צירים בעיר. אלו הסדרי התנועה:

בשעות 17:00 – 23:00 ייסגרו הכבישים הבאים: רחוב הרב מלכה ייסגר משני הכיוונים. רחוב זבולון המר ייסגר משני הכיוונים. רחוב גיסין מרחוב בזל לא תתאפשר נסיעה לכיוון מזרח. רחוב שלמה שמלצר ייסגר משני הכיוונים, מרחוב זבולון המר עד רחוב מרטין גהל. כל מתחם האצטדיון והרכבת ייסגר, כולל החניונים הנמצאים בשטח האצטדיון. רחוב ראשון לציון ייסגר משני הכיוונים מזבולון המר עד גיסין. לתושבי אם המושבות הוותיקה הכניסה לשכונה תתאפשר מגיסין ממזרח למערב, הפניה שמאלה מרחוב חנן לויתן לכיוון גיסין תיחסם. הכניסה לעיר ממחלף 5 התקווה תיחסם מכיוון מערב וממזרח. מסלולי התחבורה הציבורית ישתנו. יש להתעדכן באפליקציית moovit.

במהלך המרוץ בשעות 17:00 – 23:00 ישתנו הכניסות והיציאות לשכונות נווה גן ואם המושבות בצורה הבאה: כניסה לשכונת נווה גן דרך רחוב קרול או מגיסין שמאלה ללודיוב. כניסה לשכונת אם המושבות הוותיקה תתאפשר מרחוב גיסין ימינה לרחוב זיכרון יעקב (לכיוון תיכון אחד העם). כניסה לאם המושבות החדשה דרך ז'בוטינסקי, קרול, לודיוב, גיסין ומשה סנה או מרחוב המכבים, גיסין, משה סנה. יציאות משכונת נווה גן דרך לודיוב, גיסין, המכבים או דרך קרול, ז'בוטינסקי, אורלוב. יציאה משכונת אם המושבות הוותיקה דרך רחוב זיכרון יעקב, יסוד המעלה (כביש גישה בחצי חינם), חיבור לראשון לציון ומשם להמשיך ללודיוב, אורלוב או שמאלה לגיסין. יציאה משכונת אם המושבות החדשה דרך רחוב משה סנה.

ראש העירייה, רמי גרינברג :"אנו שמחים לארח כאן את מרוץ הלילה. פתח תקוה מקדמת אורח חיים בריא וספורטיבי באמצעות בניית מגרשי ספורט ומתקני ספורט משובחים. אני מזמין את כולם להצטרף לחגיגה וכבר לשריין מקום במרוץ הקרוב שיפתח את חגיגות הקיץ. כמו כן, מרגש לדעת שבמרוץ ישתתפו גם חברים מעמותת קשר עין. אירועי ספורט מתאימים לכל אחד ולכל אחת, וחברי עמותת קשר עין מוכיחים כי גם מגבלות ראייה אינם מחסום ואינם מהווים תקרת זכוכית לאף אחד. אני מאחל בהצלחה לכל המשתתפים והמשתתפות מעמותת קשר עין ובכלל".
מרוץ הלילה מתקיים ביוזמת העירייה ובהפקת אגף הספורט העירוני וחברת אלקטרה טרגט ובשיתוף עופר הקניון הגדול.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר