הפועל נגד בני סכנין, צילום עומר יצחקי
הפועל נגד בני סכנין, צילום עומר יצחקי

איזו הפועל נקבל השנה? המשחק נגד סכנין הוסיף סימני שאלה | הטור של אייל יצחקי

אחרי הכנה לא אידיאלית שיצרה מומנטום שלילי, הגיע רגע האמת שנמשך בדיוק 35 דקות. אבל בכל זאת יצאנו מהמשחק נגד סכנין עם כמה שאלות וכמה תובנות

פורסם בתאריך: 3.9.23 13:20

כולם בטח הבחינו בכך שההכנה של הפועל לעונת החזרה לליגת העל לא הייתה אידיאלית. סדרת פציעות לא הגיונית, יחד עם קשיים בבקרה, יצרו מומנטום לא טוב. למזלה של הפועל, משחק הבכורה שלה שאמור היה להיות באצטדיון בחיפה נגד האלופה, נדחה, והפועל קיבלה שבוע נוסף להתארגן ויריבה נוחה יותר באצטדיון ראש הזהב, מול הקהל הנהדר שלה.

אבל כאן בדיוק תמו ימי החסד והחל שלב התכלס. ושלב התכלס הסתבך די בהתחלה, עם עבירה מזעזעת של דג'ימי אלכסיס על בירם כיאל, עבירה פראית בכל קנה מידה. הפועל צריכה להסביר לאלכסיס שבכדורגל מכבדים את היריב, שומרים על בריאות השחקנים, ומה שהוא עשה אתמול זו לא אגרסיביות, זו פראות. אם יתרשמו שהוא מבין, מגיעה לו הזדמנות נוספת. בכל מקרה צריך להבהיר לו שככה לא מתנהגים בבית ספרנו.

הפועל עלתה ליתרון כבר בדקה ה-8 משער נגיחה של עידן ורד שהיה מצוין עד שהוחלף. הכרטיס האדום נשלף לעבר אלכסיס בדקה ה-36. מאז הכדורגל היה שולי נוכח הפציעה הקשה של כיאל – שבהזדמנות זו נאחל לו החלמה מהירה ככל הניתן. בכל אופן, מרגע זה והלאה, הפועל רק הסתגרה, עד שבדקה ה-87 גם הכוח של שחקני ההגנה והקישור נגמר ואיתו גם המזל, וסכנין השוותה מרגלי בדארנה.

 

 

בכל אופן, 35 הדקות הראשונות היו סבירות, בטח יחסית לגביע הטוטו. אבל אם רצינו לדעת איזו הפועל נראה העונה מול קבוצות שהן לא מהבכירות, ניאלץ לחכות. אבל אם בכל זאת ננסה, יש כמה מסקנות חלקיות ביותר מהמשחק אתמול, בעיקר מ-35 הדקות הראשונות בהן שיחקו 11 מול 11.

# הקישור של הפועל היה אפור מידי אתמול ואין להתפלא על כך שהפועל לא הניעה כדור דרך מרכז המגרש. הקישור היה בעיקר אחורי, וכשעידן ורד מתופקד בכנף, אין אף שחקן יצירתי בקישור.

# המשחק של הפועל עד ההרחקה היה שילוב של כולם מאחורי הכדור ומנגד ניסיון ללחוץ בשטח היריב מידי פעם. זה שילוב מעניין שצריך עוד דקות משחק כדי לבחון אותו. אבל הפועל חייבת קישור שיכול להניע כדור ולקחת את השליטה בפרקי זמן מסוימים. אתמול, גם עד ההרחבה, נראה היה שזה לא חלק מאג'נדת המשחק של הפועל וללא פרקי זמן כאלה יהיה קשה.

# יאן קיניונס עשה רושם מצוין בחלק ההתקפי כשהפועל שיחקה עם שלושה בלמים, אתמול במערך של ארבעה בהגנה הוא לא בא לידי ביטוי בכלל בחלק ההתקפי (בקיש עבר את קו מחצית המגרש) ובחלק ההגנתי התגלו אצלו לא מעט ליקויים מדאיגים.

# הפועל חייבת עוד גולר. שכטר עדיין סימן שאלה, באסיי לא מעורב מספיק במשחק, לא במשחק ההתקפה (תנועה וכו') ולא בלחץ על בלמי היריב. כרגע נראה שלהפועל יש בעיה בהתקפה.

# לבר נאווי יש כישרון שלא מתבטא במספרים, לא מתבטא בתכלס. הפועל צריכה להחליט מה היא רוצה שהוא יהיה. אם שחקן כנף ימין במערך של שלושה בלמים אז שיקבל יותר דקות בתפקיד הזה. אני דווקא הייתי רוצה לראות אותו משחק בכנף (אני לא סגור אם ימין או שמאל) במערך של 4-3-3.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר