דרור קשטן, קרדיט: Adzio92, ויקישיתוף, CC-by-SA-3.0
דרור קשטן, קרדיט: Adzio92, ויקישיתוף, CC-by-SA-3.0

"חבר יקר ואדם נדיר באיכויותיו": דרור קשטן נפטר בגיל 79

אבל כבד על מותו של דרור קשטן, ששיחק ואימן בהפועל פתח תקוה במהלך קריירת אימון מפוארת. יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ: "תמיד בלטה אהבתו העצומה למדינת ישראל ולכדורגל שלנו". חברו, ניסים קלדרון: "זו בשורת איוב. דור הנפילים הולך ונעלם"

פורסם בתאריך: 15.1.24 10:09

אבל גדול בכדורגל הישראלי: דרור קשטן, אחד מגדולי המאמנים בכדורגל הישראלי, ששיחק ואימן בעבר בהפועל פתח תקוה, נפטר היום (שני). קשטן ז"ל, דמות ייחודית בספורט הישראלי, בעל ערכים ועקרונות, היה בן 79 במותו. דרור קשטן ז"ל נולד ב-1944, בפתח תקוה. הוא גדל כשחקן בהפועל פתח תקוה, בה שיחק כקשר וכמגן. ב-1971 עבר להפועל כפר סבא, שם שיחק ארבע שנים נוספות.

ב-1975 פרש ממשחק והחל בקריירת אימון יוצאת דופן בהישגיה ובאיכויותיה. בעונת 1981/82 זכה באליפות הראשונה בקריירה שלו, עם הפועל כפר סבא. ב-1985 הגיע לבית"ר ירושלים, בה עבד ארבע קדנציות ואיתה זכה באליפות הראשונה של בית"ר ב-1987. בהמשך זכה בתארים נוספים עם בית"ר, עם מכבי תל אביב, עם הפועל תל אביב. עם הפועל פתח תקוה זכה בגביע הטוטו.

מהפועל פתח תקוה נמסר: "מועדון הכדורגל הפועל 'מבנה' פתח תקוה מרכין את ראשו עם היוודע דבר מותו של שחקן ומאמן העבר של המועדון, דרור קשטן, בגיל 79.
דרור, החל את דרכו בהפועל פתח תקוה כבר בגיל שמונה. בהיותו בן 18 כבר שיחק בנבחרת ישראל הבוגרת, זאת עוד לפני שעלה לבוגרים בהפועל. בעונת 1962/3 החל לשחק בקבוצה הבוגרת של הפועל, ששלטה באותם ימים בכדורגל הישראלי ללא עוררין, עם ארבע אליפויות רצופות, ובסיום עונה זו זכתה באליפות נוספת. דרור שיחק שמונה עונות במדי הפועל ולאחריה עזב להפועל כפ"ס, עד שפרש בגיל 31. מאז החל קשטן בקריירת האימון הענפה והמוצלחת שלו, כשלעד ייזכר כאחד המאמנים הגדולים אי פעם בכדורגל הישראלי. בעונת 2004/05 חזר קשטן להפועל פ"ת, הפעם בתור מאמן. הקבוצה ניצחה בשישה משבעת המשחקים הראשונים עם קשטן על הקווים וקפצה לחלק העליון של הטבלה. יחד עם קשטן זכתה הקבוצה בגביע הטוטו, התואר האחרון נכון לעכשיו. לפני כארבעה חודשים, היה קשטן ז"ל, יחד עם שאר חבריו לעונות האליפויות, אורח המועדון במשחק מול הפועל ב"ש. יהיה זכרו ברוך".

היסטוריון הפועל פתח תקוה וחברו הטוב של קשטן ז"ל, ניסים קלדרון, אמר בכאב: "קיבלתי בהלם מוחלט את בשורת האיוב על מותו של חברי היקר דרור קשטן. יחד למדנו מכיתה א' בבית הספר הס, יחד התחלנו לשחק במחלקת הנוער של הפועל פתח תקוה. ויחד היינו בכל השמחות וימי העצב שעברנו משך 79 שנים. דור הנפילים הולך ונעלם. יהי זכרו ברוך".

ההתאחדות לכדורגל פרסמה את ההודעה הבאה: "ההתאחדות לכדורגל אבלה על מותו של מאמן הנבחרת בעבר וחבר הוועדה המקצועית דרור קשטן".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, מסר: "דרור קשטן, מגדולי מאמני הכדורגל שלנו, חבר יקר ואדם נדיר באיכויותיו, איננו עוד. קשטן, שחקן מחונן שהפך למאמן עם הישגים אדירים, טיפח וגידל דורות של שחקנים ומאמנים ותרומתו לכדורגל הישראלי נפרשת על פני עשרות שנים ותלווה אותנו עוד שנים ארוכות. הייתה לנו הזכות ליהנות מהידע שלו, מחכמתו ומיושרתו גם כחבר הוועדה המקצועית בהתאחדות לכדורגל ותמיד בלטה אהבתו העצומה למדינת ישראל ולכדורגל שלנו. יהי זכרו ברוך".

דרור קשטן ז"ל יובא למנוחות בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא, מחר, יום שלישי, בשעה 13:00. המשפחה תשב שבעה בביתה ברחוב התכלת  2 א' דירה 7 בהוד השרון ותקבל מנחמים בין השעות 10:00-14:00, 16:00-21:00.

יהי זכרו ברוך.

מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר