רותם קמרלקר
רותם קמרלקר

פורים? תחפושות? זה ממש קטן על אנשי הקוספליי

רותם קמרלקר, קוספליירית בעצמה, על אנשי הקוספליי ועל תחפושות יצירתיות

פורסם בתאריך: 28.2.18 18:09

קוספליי הוא מונח שנשמע לא מעט בארץ בשנים האחרונות, אבל עדיין לא חלק מהשיח היומיומי. גם אם המונח לא אומר לכם כלום, תופתעו לדעת שיש בארץ קהילה לא קטנה של אנשים שחג פורים לגמרי קטן עליהם.

קוספליי

כנס קוספליי

אז מה זה בעצם קוספליי? קוספליי הוא שילוב של המילים costume& play והרעיון של התחביב המיוחד הזה הוא להתחקות, להתחפש ולהפוך לדמות אהובה מעולם האנימה (דמויות מצוירות שמקורן ביפן) או דמויות מצוירות אחרות מעולם הקולנוע, קומיקס, מוזיקה, מד"ב ופנטזיה. אנשי קהילת הקוספליי נקראים "קוספליירים" ואחת לכמה חודשים נפגשים בכנסים שונים במטרה לשתף, להציג ובחלק מהכנסים גם להתחרות עם התחפושת.
קהילת הקוספליי בארץ נפרסת על טווח גילאים רחב החל מבני נוער ועד גילאי 30פלוס. היא מורכבת מכמה ארגונים מובילים שאחראיים לכנסים המיוחדים.
הדבר שמייחד את התחביב הזה הוא העובדה שרוב הקוספליירים מכינים את התחפושות בעצמם. זה כולל קניית בדים, תפירת התחפושת וירידה לפרטים של הכנת האביזרים ("פרופס") כמו כנפיים, חרבות כלי נגינה ועוד. יצירת התחפושת יכולה להיות תהליך של כמה חודשים לבד או בקבוצה.
אני תלמידת כיתה י"ב ולעולם הקוספליי הגעתי בעקבות חברה שלקחה אותי לכנס. נדהמתי והערכתי את עומק היצירה. אני מודה שבהתחלה לא הבנתי מה מושך אנשים להשקיע כל כך בהכנה של תחפושת וכל התחביב הזה היה נראה לי מוזר, אבל הכנס גרם לי לרצות להכין משהו בעצמי. ראיתי כמה הקוספליירים גאים בתוצר הסופי, והצלחתי לאט לאט להבין את ההנאה שלהם מהתחביב הזה. אנשים זוכים לעצור את שגרת החיים ולהיכנס לדמות שמחה, אפלה, צבעונית, משעשעת ומפחידה לפי בחירתם ולא להרגיש מוזר לרגע. היופי שבכנסים האלה הוא הזכות להתנתק מהלחצים של החיים ופשוט ליהנות.
יש משהו בעובדה שאתה בתחפושת, מוזרה ככל שתהיה, שגורם לך להתעטף במציאות חדשה ומסקרנת. אך החלק הטוב ביותר של התחביב הזה הוא להיות חלק מקהילה של אנשים שבאמת מעריכים את העבודה הקשה שמאחורי כל תחפושת ויודעים להחמיא. וזאת, בהתחשב בעובדה שהדרך לכנס בתחפושת יכולה לעיתים להיות קצת מביכה.
אני כמובן לא מצפה שכל מי שקורא את הכתבה ירוץ לתפור לעצמו קוספליי ויגיע לכנסים, אך בתור אחת שיצרה לעצמה לא מעט תחפושות בשנה האחרונה, גיליתי שעם קצת חשיבה ויצירתיות כל אחד, במיוחד היום, יכול ליצור לעצמו תחפושת מושקעת. פורים יש פעם בשנה, ובמקום לקנות תחפושת מוכנה ובנאלית יום לפני, נסו השנה לחשוב מחוץ לקופסא וליצור את התחפושת בעצמכם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר