אליסה דינין
אליסה דינין

וואטסאפ: בהתחלה נהנינו מהיתרונות, אחר כך גילינו את החסרונות

אליסה דינין על הדור שהכי נפגע מהאפליקציה

פורסם בתאריך: 28.2.18 18:04

מה יכול להיות רע באפליקציה שרק מאפשרת לאדם אחד לתקשר עם אדם אחר? שמאפשרת העברת מסרים מידיים, תמונות, מסמכים, קטעי קול ו־וידיאו, גם מאדם לאדם וגם לקבוצה?
אז זהו, שבהתחלה נהנינו מהיתרונות, ובהמשך גילינו את החסרונות. אם כאשר לימדו אותנו פעם "שאיו סודות בחברה" התכוונו לפתיחות ושיח הוגן, אז כיום מצב די שכיח הוא שאנשים שיושבים זה לצד זה מדברים דרך הוואטסאפ.

ווטסאפ. צילום רויטרס

ווטסאפ. צילום רויטרס

הדור שהכי נפגע מכך הוא הדור שלי, הילדים, הנוער והצעירים, שמרבית הזמן שלהם נמצאים בטלפון. אני יכולה להגיד לכם מנקודת המבט שלי שקל לי יותר לדבר עם אנשים אחרים דרך הוואטסאפ וזה הפך הרגל. הרי כבר ידוע שתקשורת באמצעות גורם מתווך (סמארטפון) פוגעת ביכולות תקשורת בין אישיות ובהבנה של סיטואציות חברתיות, דבר שיכול להוביל לקשיים בהמשך החיים.
חמורה יותר היא הבריונות בוואטסאפ. בקרב בני הנוער זה קורה המון. זה לא סוד שלכל אחד מאיתנו יש אדם שהוא לא הכי מחבב, אבל אצל אנשים מסוימים הנטייה היא להפוך זאת לשנאה של ממש. מצבים של בריונות על ידי השפלה, ואלימות מילולית, פגיעה בפרטיות, בכבוד ובצנעת הפרט קורים מידי יום.
הנה מקרה מזעזע ששמעתי עליו לא מזמן ועורר בי חלחלה: נער שהלך לשירותים בבית ספר צולם מבלי שידע. התמונה הבודדה הזו הועברה כאש בשדה קוצים בין הקבוצות השונות והכל במטרה ללעוג ולהשפיל.
אז אני לא אומרת שצריך להפסיק להשתמש בוואטסאפ. אבל נסו להימנע מהבריונות. אם מישהו שולח לכם סרטון או תמונה פוגעניים, אל תשתפו. וגם אם אתם לא מחבבים את אותו נער או נערה, לא צריך להרוס לו/לה את החיים כמובן. אתם יודעים איך זה מתחיל, אבל לא יודעים איך זה יסתיים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר