אופיר ליבוביץ
אופיר ליבוביץ

מירוץ תל אביב זה נחמד, אבל מה עם מירוץ פתח תקוה?

אופיר לייבוביץ', שסיים לפני שבוע את חצי מרתון תל אביב, על תרבות הריצה בעיר

פורסם בתאריך: 28.2.18 18:05

טרנד הריצה סוחף בכל שנה עוד ועוד רצים בכל רחבי העולם. גם כאן בפתח תקוה אנשים רבים נכנסו לשגרת הספורט הזו. למה? ראשית, כי ריצה זה הספורט הכי קל שאפשר, נועלים נעליים ויוצאים פשוט לרוץ.
הפשטות הזו מושכת רצים רבים לתחום, אך כשמעמיקים מגלים מטרות ויעדים הדורשים יותר מאמץ, וברגע שאתה נכנס אין דרך לצאת. והנה אני כדוגמה אישית: לפני פחות משנה התחלתי לרוץ. לפני שבוע עשיתי בתל אביב את חצי המרתון בפחות משעתיים, וזו רק ההתחלה…
אז למה בעצם מרתון תל אביב אם אני גר בפתח תקוה? כן, זה עלה לי בראש לא פעם ולא פעמיים, למה רצים חובבים מהעיר וגם אלוף ישראל במרתון טבריה צריכים לנסוע לערים רחוקות כאשר יש לנו עיר נהדרת עם המון מסלולי ריצה?

מרתון תל אביב. צילום ניר קידר

מרתון תל אביב. צילום ניר קידר

אני משוכנע שאם העירייה תמקסם את מאמציה ותשפר עוד יותר את המסלולים עם תאורה יותר טובה, ברזיות תקינות ושבילי אספלט, הם יהוו אופציה עדיפה על המסלולים המעולים שנמצאים מרחק נסיעה מהעיר.

אני חושב שפיתוח המסלולים יפתח את קהילת הרצים בעיר. ואני מחכה כבר שיהיה מירוץ פתח תקוה, כי אין סיבה שלא. בשנה שעברה היה את אירוע "רוכבים בתקווה", עוד לפני שהבינו מה זה יהיה אנשים רבים הוציאו את האופניים מהמחסן אל המכונאים בשביל להתכונן לאירוע שהופק בצורה מעולה. לא היה אחד שלא נהנה מהחוויה המדהימה ומהמסלול שאנשים רבים לא הכירו. פרויקט מקומי בסדר גודל כזה צריך להיות גם בעולם הריצה. אין בעיה של מקום. העיר גדולה ויש בה המון תוואי שטח, מישוריים וגם תלולים, מה שנותן את האופציה ליצור את המרוץ האולטימטיבי – ממקצה קליל ומישורי של 5 ק"מ עד למקצה של מרתון מלא העובר המון דרכים ורחובות בעיר.
עם השקעה של העירייה וגופים חיצוניים יהיה אפשר לעשות זאת בצורה הטובה ביותר וליצור כאן מסורת חדשה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יעקעה משה

    ראש העיר. בוסו לא יסכים למרוץ פתח תקוה זה בשבת אין כלל סכוי עד שלא נרחיק את החרדים ממועצת העיריה תמיד נהיה בני ברק 2

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר