רובוטיקה
רובוטיקה

אל תגידו שרובוטיקה זה רק לחנונים

בניגוד למה שהרוב חושבים, בתוך קבוצת הרובוטיקה שלנו יש מגוון רחב של צעירים, לא רק כאלו שמבינים במחשבים

פורסם בתאריך: 2.5.18 19:40

אלמוג צברי

אלמוג צברי

מכירים את הסרטים בהם הרובוטים משתלטים על העולם? אי פעם חשבתם שלא רק הרובוטים ישנו אותו אלה גם אנחנו?
אז שלום לכולם, אני אלמוג צברי, בת 15 וחצי, ואני בקבוצה רובוטיקה שנקראת etalboost . אז לפני שתגידו שרובוטיקה זה לחנונים תנו לי להסביר לכן מה זה בכלל. מאחורי מגמת הרובוטיקה עומד ארגון עולמי שנקרא first שהוא ארגון שמטרתו לעודד צעירים לעולם של ערכים, הנדסה, מדע וטכנולוגיה. ארגון first מקיים מדי שנה תחרות טכנולוגיה בבארץ ובעולם, תחרות בה משתתפים תלמידים רבים בגילאי תיכון וגילאים צעירים יותר. המטרה: לבנות משימות בהתאם לחוקי התחרות.
בתוך הקבוצה יש מגוון רחב של צעירים, לא רק כאלו שמבינים במחשבים. למשל, הקבוצה שלי פועלת בשכונת יוספטל, שם בתחילה כל הילדים חשבו שזה לחנונים בלבד, אבל לאט לאט הצטרפו עוד ועוד צעירים. לאט לאט הבנו כולנו שלפעמים לנסות דברים חדשים זה לא רע, גם אם זה נראה שונה.
אחד הפרויקט שmetalboost עשתה זה פרויקט "ממשיכים ללכת", בו יצרנו בקבוצה ביחד עם מהנדסים רגל לכלב (ששמו שוקו), ואפילו קיבלנו תעודת הוקרה לכך. זה הגיע לארצות כמו הודו, אוגנדה, ואפילו אנחנו מתחננים לקחת עוד כלב וליצור לו רגל.
אז כל שנה בעצם יש תחרות עולמית ובה נדרש לבנות רובוט שיעשה משימה שונה. השנה הרובוט שלנו היה צריך להרים קובייה ולשים אותה במתקן נמוך ובמתקן הרבה יותר גבוה ולבסוף לטפס על המתקן. הרובוט שלנו היה בנוי משלוש מעליות ושתי זרועות התופסות את הקובייה. בנינו פמפרים המגנים על הרובוט מהתפרקות כאשר הוא מתנגש עם רובוטים אחרים והוא נע באמצעות גלגלים ומערכת מקשרת, כך שבעצם נוכל לשלוט על הרובוט ולגרום לו לזוז ולעשות את הפעולות הנדרשות.
בקבוצה אנחנו לומדים, נהנים ומנסים ליצור שינוי בשכונה. הפעילות הזו הופכת אותך להיות בן אדם אחראי וחושב יותר. הקבוצה היא עבורי משפחה שנייה. הרובוטיקה מפתחת את המחשבה שלנו, ונותנת לנו דרך ליצור שינוי, לפתח את העולם בצורה טכנולוגית ובדרך גם לעשות טוב לקהילה שלנו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר