צילום אילוסטרציה יובל טבול
צילום אילוסטרציה יובל טבול

אין כמו לקרוא על ההיסטוריה של המולדת. אתם תודו לי על ההמלצה

ים אזולאי על "חליפת לחץ" שמצליח לשלב היסטוריה ישראלית בספר שהוא בין ספרות הילדים למבוגרים

פורסם בתאריך: 27.7.18 09:12

בשנת 1987, קובצו לראשונה יחדיו שלושים ושמונה סיפורים אישיים המציירים בנאמנות את עולמם של טייסי חיל האוויר הישראלי. הסיפורים שבספר חורגים מהמסגרת הרגילה של עלילת גבורה וניצחון, הם עוסקים במלחמתם המתמדת של טייסי חיל האוויר – מלחמה עיקשת, רצופה, עשירה בהצלחות ורוויה בכאב.

אז למי מיועד הספר? ספרי ילדים שופעים בהומור מכל הסוגים, מקליל ביותר עד הפרוע להבהיל. ההומור הוא חלק בלתי נפרד מהסיפור ומצורת התבוננותו על העולם. לעומת זאת, בספרי מבוגרים יש סאטירות בודדות, קשה למצוא רומן שהוא גם עילי וגם מצחיק. אך למרות ההבדלים הרבים בין השניים, הספר "חליפת לחץ" מכיל את כל מאפייני ספרות הילדים והמבוגרים יחד.

"חליפת לחץ" אינו ספר מוכר כמו "פלא", "הארי פוטר", "משחקי הרעב" ואחרים. אז למה כדאי לכם לקרוא אותו? קודם כל, אין כמו לקרוא על ההיסטוריה של המולדת. הספר כולל סיפורי מלחמות, גיחות ומבצעים רבים, ואחרי הקריאה מתחוללת גאווה עצומה בזרוע האוויר והחלל ובצה"ל כלל. בנוסף, הספר משלב בין סיפורי הצבא לחיים האישיים. יש אהבות ולבבות שבורים, יש ציוני נכשל ועוברים, יש מסיבות, יציאות עם חברים, הפצצות, מילואים, שעות פנאי עם הילדים ואפילו בילוי עם החבר'ה בערבים.

לאחר שקראתי את הספר, אני יכולה לספר שנשאבתי לתוכו, לא יכולתי להפסיק לצחוק, לבכות, להסתקרן וללמוד דברים חדשים. ממליצה לכם מאוד לקרוא את הספר. אני בטוחה שתהינו, ואף תודו לי על ההמלצה.

קריאה מהנה!

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר