אופיר ליבוביץ
אופיר ליבוביץ

תפנימו: יש כאן נוער מעולה

אופיר ליבוביץ' מסביר שבניגוד לסטיגמות גדל כאן דור מצוין ומזמין את החברה הצעירים לחוות את מועצת הנוער

פורסם בתאריך: 6.3.19 15:30

כולם אומרים שהנוער היום חי בבועה, לא יודע מה קורה בארץ ובעיר שלו, נהנה ממוזיקה ירודה, רודף אחרי דברים שטחיים ומה לא? אבל מה שאומרים לא בהכרח נכון, הרי אמרו את זה גם על הדורות הקודמים, וגם עליהם, כך שנוצר מעגל אין סופי של תלונות!

בואו נדבר תכלס. הנוער של היום הוא עם הפוטנציאל הכי גדול שהיה עד עכשיו. מבחינה טכנולוגית אנחנו משגשגים, שברנו סטיגמות לגבי קבוצות שונות, ניפצנו את כל הבועות שהדורות הקודמים הלבישו עלינו כסטיגמה, ובכל זאת נראה להם שאנחנו נוער שתקוע במסך ושום דבר לא נוגע לגבינו.

איך קורה מצב שעם כל העשייה שלנו, בני הנוער, הרוב רואה אותנו באור שלילי? הכי קל להאשים את המבוגרים, להגיד שהם מחפשים איפה אנחנו נטעה, וזה בכלל לא כולנו, אלא אחוזים קטנים של נערים ונערות שעושים לנו שם רע. אך גם לנו יש חלק בזה. למה? כי אנחנו לא מתגאים בעצמנו מספיק. כן, לפעמים אנחנו מצליחים ומצליחים בגדול, ובכל זאת אנחנו לא אומרים לעצמנו "כל הכבוד" קטן, אלא אדישים וממשיכים הלאה, חיים כמו הבוגרים שנמצאים בטראנס של החיים.
חכו רגע. עשיתם משהו משמעותי? הצלחתם? כל הכבוד! תשמחו ותחגגו קצת, כי מגיע לכם. את העבודה אפשר לדחות, אך את השמחה אי אפשר, תנצלו את זה.
עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם – "על איזה נוער הוא מדבר? אלה שעושים שיעורי בית ומגישים לפני כולם?", אז לא. בעצם, לא רק. אני מדבר על נוער שמדריך בתנועות נוער ומהווה דמות לחיקוי לצעירים ממנו. על נוער שתורם מהזמן שלו לקהילה ולסביבה בהתנדבויות שונות, נוער שיגן ויעזור לנערים אחרים, נוער שיודע לפרוץ גבולות, אבל גם לשמור על הכללים כשצריך. זהו נוער שיוצא מגדרו, שמשאיר פה פעור לבוגרים שחושבים שהם יותר טובים מאתנו כי יש להם עוד קצת וותק.

תנועת הצופים. צילום זאב שטרן

תנועת הצופים. צילום זאב שטרן

דוגמה לנוער שיוצא מגדר הרגיל הוא הנוער במועצות התלמידים והנוער, אלה, שביסודי היו בחירות והבטיחו קפיטריה והפסקה במשך שעה. אז אני רוצה לומר שמאז היסודי כולנו גדלנו והתבגרנו והמועצות הבית ספריות הן יותר ריאליות והמטרה שלהן היא לא רק להנעים את החוויה הלימודית, אלא גם להעשיר אותה בערכים וברעיונות שייתנו לנו כתלמידים להיות אנשים טובים יותר, בהרצאות, בפעילויות ועוד.

אחרי המועצה הבית ספרית אפשר להתקדם למועצה העירונית. אצלנו זו מועצת הנוער פתח תקוה, שבשבילי ובשביל עוד רבים אחרים זה כמו בית שני. מועצת הנוער העירונית היא הגוף שאחראי על הנוער בעיר. בדיוק כמו מועצת התלמידים בבית הספר שאחראית על הנעשה בבית הספר ויכולה לשנות את המצב לחיוב, כך גם במועצה העירונית, זה המקום בו קבוצת נערים ונערות שנפגשים שבוע אחרי שבוע בשביל לטפל בבעיות של הנוער בעיר, בעיות כמו מחסור במקומות חנייה לאופניים, וגם לספק להם דברים חווייתיים מדי פעם כמו אירועים בחופשות.

לפני שאסיים, ארצה להודות לאמא של המועצה – שרון, האישה שנותנת לנו את האפשרות ואת הכלים לפעול, לעשות, ומעבר לזה להיות נוער יוצא מגדר הרגיל. אז אם אתם נערים ונערות שחושבים שיש מקום לשיפור בעיר, שאפשר אחרת, או שאתם רוצים לראות איך הדברים מתנהלים מאחורי הקלעים, אתם מוזמנים לבוא למועצה ולקחת חלק בעשייה של נוער לנוער בצורה האיכותית ביותר.

לכתבות נוספות של בני נוער כנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר