נגה וינטר
נגה וינטר

טרור הוא טרור, בכל נקודה על המפה של ארץ ישראל

נגה וינטר מנפצת את תיאוריית הביטחון שניסה לשווק ח"כ אמיר אוחנה בפאנל בחירות בתיכון בן גוריון

פורסם בתאריך: 27.3.19 17:30

אם אתם לא חיים מתחת לאבן, אתם בוודאי מודעים למערכת הבחירות הרועשת שמתחוללת במדינתנו בחודשים האחרונים. אתם גם בטח יודעים שכחלק מהבחירות קם פרויקט בשם "הבוחרים החדשים", במסגרתו מגיעים נציגים מהמפלגות השונות לבתי ספר תיכוניים במטרה לגייס את תמיכת בני הנוער. למה אני מספרת לכם את כל זה?, ובכן, זאת משום שהתמזל מזלי וב־27.2 פרויקט "הבוחרים החדשים" נחת בבית הספר שלי, תיכון בן גוריון בפתח תקווה, ורציתי לשתף אתכם במה שהתרחש באותו יום.
ובכן, במהלך היום נערך פאנל באולם הספורט, במסגרתו נציגי המפלגות נשאו נאומים בפני התלמידים. לאחר מכן הגיע הזמן לשאלות התלמידים, ואני הפניתי שאלה לחבר הכנסת אמיר אוחנה, שהגיע לפאנל מטעם מפלגת הליכוד. שאלתי אותו בנוגע למיליוני הדולרים שממשלת הליכוד מאפשרת להעביר לחמאס. לאחר שאמר שמדובר בכסף קטארי (זה בסדר, אני לא טוענת שהוא משקר), הוא השוויץ במצב הביטחוני ה"המדהים" של מדינת ישראל. הרשו לי לצטט: "מאז צוק איתן, בשנים 2014-2018 היו בעוטף עזה אפס הרוגים".

פגיעת הטיל במושב משמרת. צילום משטרת ישראל

פגיעת הטיל במושב משמרת. צילום משטרת ישראל

זה לא לגמרי שקר, ומכיוון שהיה צריך להמשיך בפאנל ולא היה לי זמן להתווכח עם אדון אוחנה, החלטתי לשכוח מזה ולהמשיך בחיי. אבל אז ראיתי שהוא ממשיך להפיץ את האמירה המוזרה הזו בבתי ספר אחרים, וגם בראיונות טלוויזיוניים, ואף אחד לא טורח להעמיד אותו על טעותו.
אז הרשו לי לעשות סדר: אני לא טוענת שאמיר אוחנה משקר. לא זכור לי ולא מצאתי מידע על הרוגים מפעולות איבה בעוטף עזה בתקופת הזמן המדוברת. אבל זה לא נכון שלא היו במדינת ישראל קורבנות טרור מאז צוק איתן. כולנו זוכרים את אינתיפאדת הבודדים שהתרחשה בשנים 2015-2016, וגבתה את חייהם של בני אדם רבים מהצד הישראלי. נוסיף למשוואה הרוגים מפעולות טרור נוספות במהלך השנים האחרונות: פעולות טרור שהתרחשו בערים, בכבישים, ביערות, בכל מקום שאפשר, נגד אזרחים ונגד חיילים. ואני בכוונה לא מציינת שמות או מקרים ספציפיים מתוך כבוד לזכר ההרוגים ולמשפחותיהם, אני לא רוצה לערב אותם בשיח פוליטי. אבל כולכם יודעים על מה אני מדברת. המצב הביטחוני בישראל לא מזהיר כפי שאוחנה מתאר. יש טרור, ואנשים משלמים עליו בחייהם. אז נכון, זה לא קרה בעוטף עזה. אבל למי אכפת? בני אדם נהרגים, למי אכפת איפה על המפה זה קורה? למה לעזאזל אמיר אוחנה משוויץ במצב ביטחוני טוב תחת ממשלת הליכוד, כאשר הוא לא באמת טוב? הממשלה שלנו לא עושה כלום עם טרור העפיפונים שתושבי העוטף סובלים ממנו כבר תקופה ארוכה. אמיר אוחנה משוויץ בזה שלא היו הרוגים בעוטף עזה, אבל יודעים מה? העובדה שטרור העפיפונים לא גבה קורבנות עד עכשיו היא מבחינתי בגדר נס, ולא בזכות הממשלה. אז בעצם אני יכולה לזקוף לזכותו של אמיר אוחנה דבר אחד: הוא לא מפלה. בעוד הממשלה שמה פס על ביטחונם של תושבי הדרום, אוחנה מזלזל בביטחון של כל המדינה באופן שווה – הוא לא מחשיב כטרור את מה שקרה מחוץ לעוטף ולא את טרור העפיפונים בעוטף.
אז לסיכום, הדברים של אמיר אוחנה הם רק סימפטום לשקר של הביטחון שמנסים למכור לנו. לא משנה מי יהיה ראש הממשלה אחרי הבחירות, אני מצפה מהאדם הזה לקחת אחריות ולעשות שינוי, כי המצב כמו שהוא עכשיו הוא לא באמת ביטחון, וזה לא טוב מבחינת שום צד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר