סהר יתח
סהר יתח

לא משחק ילדים: הסכנה הגדולה של מומו

סהר יתח מזהיר את הילדים מפני משחק הרשת המסוכן

פורסם בתאריך: 27.3.19 17:32

בין אם שמעתם ובין אם לא, ישנם אנשים לא נחמדים ברשת ואפילו אפשר להגיד מסוכנים. לאנשים האלה יש ידע רחב ועניין רב לסחוף אנשים אחריהם ולצערי הם מחליטים לנצל זאת לרעה, מעין משחקי פסיכולוגיה.
דוגמה מאוד טובה ובולטת היא 'מומו'. מומו היא דמות עם מראה לא נעים במיוחד, בעלת עיניים גדולות, שיער שחור ורגלי תרנגול. היא הגיעה לארץ לפני כשנתיים ועשתה נזק לא קטן בעולם כולו.
מומו נחשב למשחק "חברתי" בו בן אדם לא מזוהה שולח לילדים ובני נוער הודעות באמצעות הרשתות החברתיות וכמובן בצורה הכי נחמדה שיש: "ילד, רוצה לשחק?". הילד עונה "כן" והמשחק מתחיל. בתחילת המשחק מומו מאתגר את הילד באתגרים פשוטים כמו לשתות שלוש כוסות מים, לצלם סרטון מביך ולאכול משהו מגעיל. ככל שהזמן עובר מומו מעלה את הרמה.

מומו צילום AFP

מומו צילום AFP

המשחק עובד בעיקר על ילדים קטנים וגורם להם לעשות דברים מסוכנים כגון לעבור מחלון למרפסת, לחתוך את עצמם ועד ניסיון התאבדות או רצח. החלק המפחיד מתחיל כשהילד מסרב לבצע את המשימה. האיש שמסתתר מאחורי מסך מצליח להשיג באופן לא חוקי פרטים ומידע על אותו ילד או נער ומשתמש בזה נגדו תוך איומים שיפרסם פרטים אישיים ברחבי האינטרנט ואף שיגיע אליהם הביתה בשעות לילה, מה שיוצר אצל הילד והנער תחושה של תלות ופחד המחייב אותו לציית ולבצע את המשימות.
בישראל התאבדו שני ילדים בעקבות המשחק הזה.
כדי שלא נחזור על אותם מקרים מסוכנים, אני מציע שברגע שמישהו זר שולח לכם הודעה אל תהססו לחסום אותו. חוץ מזה, אם יש לכם כוח חברתי תנצלו אותו לטובה, אל תהיו "גיבורים" כמו האנשים האלה שמסתתרים מאחורי המסך.
אל תהיו גיבורים מאחורי הרשת, תצאו ממנה! יש חיים מעבר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר