עמית לפלר ראשית
עמית לפלר

אז למה לי פוליטיקה עכשיו?

רגע לפני הבחירות, עמית לפלר תוהה האם כדאי להזדהות פוליטית כבר בתיכון

פורסם בתאריך: 3.4.19 12:44

הרבה פעמים עלתה במוחי השאלה, האם מומלץ לנער או נערה שחושבים על עתידם המקצועי להיכנס לעולם הפוליטיקה.
האם בני נוער בני 15 עד 18 צריכים להשתייך מפלגתית ולהזדהות פוליטית כבר בגיל זה?
רובנו גיבשנו ומגבשים כעת את העמדה הפוליטית שלנו ואת המודעות לנושאים חברתיים, ביטחוניים וכלכליים. ולמרות שאנחנו נוכל לממש את זכות ההצבעה שלנו בבחירות הכלליות לכנסת ישראל רק בגיל 18, צריך להבין כי "פוליטיקה" היא לא מילה גסה.
החיים במדינה שלנו דורשים מאיתנו לגבש דעה פוליטית, ולמרות שאנחנו בני נוער, עלינו להיות מעורבים במה שקורה בשטח מכיוון שחלה עלינו האחריות לדאוג לעתיד שלנו במדינת ישראל. ומעבר לכך, גם מהבחינה הערכית והמוסרית, זו חובתנו כאזרחים "טובים" לנסות להשפיע על החיים של כולנו. לפוליטיקה יש כוח משמעותי, ומרבית ההחלטות החשובות שמשפיעות עלינו, מתקבלות מתוך המערכות הפוליטיות, בכנסת ובממשלה. בנוסף לכך, פעילותם של בני הנוער במטות המפלגות השונות עוזרות למנהיגים להגיע לשטח.
אני רואה בעולם הפוליטי מקום טוב להתחשל בו ולראות את החיים כאדם בוגר. ויותר חשוב, כשאתה מזדהה פוליטית אתה משפיע, בין אם בדרך הישירה של לבחור ולהיבחר ברשימת המועמדים לכנסת, ובין אם לקחת חלק בפעילות המפלגתית.
בכל אחת מהדרכים שציינתי, התרומה לחברה היא לא מועטה. ובנוסף, הפעילות הפוליטית תורמת רבות לפיתוח הכישורים הבין אישיים, והכניסה למעגל הפוליטי היא כלי חשוב להמשך חיינו כבוגרים. מי שלא מוצא מקום במפלגה מסוימת, זה בסדר והגיוני משום שבכל זאת, אנחנו עוד צעירים ויהיו לנו עוד הרבה מערכות בחירות להשפיע בהן. הגיל שלנו הוא הגיל הכי טוב להתחיל לגבש בו דעות, ולכן אני ממליץ למפות את המפה הפוליטית, לחקור ולחפש את המקום האידיאלי שבו תוכל לממש את האידאולוגיה שלך.

בחירות תיכון אחד העם. צילום באדיבות בית הספר

יום הדמוקרטיה בתיכון אחד העם. צילום באדיבות בית הספר

ביום שני לפני שבועיים (18.3) התקיים בתיכון שלי, אחד העם, יום הדמוקרטיה, כשבשיאו התקיים פאנל "הבוחרים החדשים" עם נציגי המפלגות, חברי כנסת מכהנים ופוליטיקאים שמשוכנעים שהם ח"כים לעתיד. כל אחד ואחת מהם פרשו את משנתם הפוליטית והציגו את האג'נדה המפלגתית שלהם. לאחר מכן, התנהל דיון במסגרתו נשאלו הפוליטיקאים שאלות על מדיניות המפלגה שלהם.
כולנו כבוחרים לעתיד למדנו רבות על תהליכים מפלגתיים ועל איך הפוליטיקה נראית באמת. מכיוון שאני דובר מועצת התלמידים, עסקתי בהובלת היום ובהכנתו ויצאתי ממנו עם ערך מוסף ענק. היום הזה עזר לי להבין וחידד את מה שידעתי עוד קודם, שהמקום שלי הוא בפוליטיקה.
וחשוב לזכור כי עוד כמה שנים טובות, 120 מאיתנו, הנוער ישבו בכנסת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר