הפסטיקט צילום אגף הנוער
הפסטיקט צילום אגף הנוער

חדשות אגף הנוער: אירוע קבלת האחר, יום חילופי שלטון ויום אהבה לסביבה

פורסם בתאריך: 3.4.19 13:05

 

השבוע שהיה

אירוע נגישות בספורט וקבלת האחר. מועצת הנוער העירונית, פרלמנט הילדים ותכנית אופק בריא, פתחו את שבוע החינוך באירוע "לעוף ביחד" לקידום נגישות וקבלת האחר דרך הספורט. האירוע התקיים בהיכל הספורט העירוני רשיש בהשתתפות של כ-500 תלמידים מחטיבות הביניים ובתי הספר היסודיים בעיר. התלמידים חוו תחנות נגישות מגוונות ונהנו מהרצאה מלאת מוטיבציה של שי ברביבאי.

הפסטיקט העירוני. ביום שני האחרון התקיים בהיכל התרבות אירוע הפסטיקט בסימן שומרים על אחדות שומרים על ייחודיות. כל השירים וקטעי הקישור באירוע שולבו על ידי השחקנים של האקדמיה למשחק והיו בסימן קבלת האחר והשונה. בפסטיקט השתתפו 55 ילדים מ-16 בתי ספר שונים לעיני 650 תלמידים שהיו נרגשים ועודדו את חבריהם. בנוסף הופיעה להקת ״שווים״ – להקת אגף הנוער בשיתוף ביה״ס פיינשטיין. במקום הראשון זכו תלמידי ביה״ס אלימלך כנר בביצוע של השיר ״שווים״ אותו שרו במופע מרגש של שפת הסימנים.

ערב גשר לתנועות הנוער. כ-200 חניכים ומדריכים מכל תנועות הנוער הפועלות בעיר השתתפו ביום שני האחרון בערב 'גשר' בסימן שומרים על אחדות שומרים על ייחודיות. המשתתפים דנו בנושאים בהם יש דעות שונות יחס לשבת, פערים כלכליים, חוק הלאום, מבנה המשפחה, גבולות המדינה במטרה למצוא את המאחד והמגשר תוך הבנה והכרה בתפישות שונות של האחר.

אירוע מוזיקה מחברת לבבות. ביום שני האחרון התקיים אירוע 'מוזיקה מחברת לבבות' בהיכל התרבות. זה היה ערב מרגש ומלא קסם בו בני נוער מהחינוך המיוחד ובני נוער נוספים שרו יחד על הבמה. ההרכבים המוזיקליים של אגף חברה, נוער וצעירים , "לכל אחד יש קול", הופיעו מול אולם מלא ב-800 איש ושיאו של הערב היא הופעת להקת שלווה. האירוע בהובלה ובשיתוף פעולה עם מקפ״ת ובהירתמות אגף השכונות ואגף הספורט.

יום המעשים הטובים. יום המעשים הטובים נפתח בטקס חגיגי בו נכחו כ-200 ילדים ובני נוער בגן אלי כהן בשכונת עמישב. בסיומו, בני הנוער התפזרו למוקדי התנדבות שונים וביניהם: פעילות מוזיקלית וספורטיבית בגנים לחינוך מיוחד, עבודות ניכוש עשבים, ניקוי חצרות, וצביעת מבנים.  חברי פרלמנט הילדים העירוני חילקו לעוברים והשבים בכיכר המייסדים מדבקות של המיזם החברתי 'תרים ת'עיניים תן חיוך' וסוכריה, כל זאת במטרה להמתיק לתושבים את היום ולהעלות חיוך על פניהם.

יום חילופי שלטון. ביום רביעי האחרון חברי מועצת הנוער העירונית חברו אל ראש העיר, סגניו, חברי מועצה ובכירים נוספים ליום של חילופי תפקידים ולמידה על קצה המזלג של העשייה העירונית. בני הנוער העלו נושאים הקרובים לליבם אותם הם רוצים לקדם, למדו על התהליכים המתרחשים בעיר ויצרו שיתופי פעולה מעניינים.

 

השבוע שיהיה

סמינר תכנית המד"צים העירונית. במסגרת שבוע החינוך ייצאו חניכי שכבת ט' בתכנית המד"צים העירונית – עיד"ן ביום חמישי (4.4) לסמינר ייחודי בירושלים בנושא 'הפאזל החברתי בחברה הישראלית'. הסמינר כולל סיור הכרות עם הקהילות השונות ומפגש עם המרקם החברתי הייחודי.

יום אהבה לסביבה. ביום ראשון הבא (7.4) בין השעות 19:00-17:00 יתקיים הפנינג יום כדור הארץ במתנ"ס נפלאות. חניכי מרכז הנוער בית דני, תנועות הנוער בית"ר והנוער העובד והלומד יפעילו עמדות יצירה – הכנת ראשי דשא, רעשנים ממוחזרים, הכנת פרחים ותחנות 'משחקים של פעם' – גלגל המזל, באולינג, תחנות דייג, תחרויות ופרסים, עמדת די.ג'יי , ומיצג 'הפקקים' עם האמן אבי סביליה. האירוע יתקיים בשיתוף מקפ"ת, המרכז לחינוך סביבתי ואגף גני ילדים. הכניסה חופשית.

כנס חשיפה לשירות לאומי. מרכז הכנה לצה"ל, אגף חברה, נוער וצעירים, בשיתוף עם עמותת אופק, עמותת שלומית ועמותת גוונים, מזמינים אתכם, תלמידי והורי שכבת י"ב למפגש הסברה וחשיפה למסלול שירות לאומי שייערך ביום שני הבא (8.4) בשעה 17:30 במרכז הכנה לצה"ל, מתחם הספורטק סירקין. ההשתתפות בהרשמה מראש: עדנה 050-7207899.

# המדור נעשה בשיתוף עם אגף חברה, נוער וצעירים בעיריית פתח תקוה. 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר