אלמוג צברי
אלמוג צברי

אני והגוף שלי: נמאס לי לשמוע הערות על המשקל שלי

לאלמוג צברי יש מסר לכל אלו ששואלים אותה למה היא לא אוכלת

פורסם בתאריך: 29.5.19 17:38

אם יקראו לך שמנה, תיעלבי? ואם יקראו לך רזה תשמחי ותרגישי ביטחון בעצמך?
המילה "שמנה" לצערי עדיין נחשבת כמילת גנאי ואילו המילה "רזה", נחשבת כמחמאה. לפני מספר חודשים, יצאה הסטייליסטית דורין אטיאס באמירה בהקשר של הכוכבת וזוכת האירוויזיון, נטע ברזילאי ואמרה: "למה לך מותר להגיד לי רזה ולי אסור להגיד לך שמנה"?. כשראיתי את זה, זה היכה בי. להיות מלאה היום זו לא בושה ויש לנו כוכבת מדהימה שצמחה וממשיכה לגדול בזכות הקסם, הכישרון והכריזמה שלה.
אבל כשמישהו מתייחס לרזון שלי או של כל אישה אחרת, ונאמרים הרבה פעמים משפטים כמו "מה את לא אוכלת?", או אמירות שונות שמתייחסות למשקל שלי, זה כבר לא בגדר מחמאה. לפני זמן לא רב הגעתי למקום בו אני מתנדבת ואחד מבעלי המקום אמר לי: "אלמוג טוב לראות אותך, הרבה זמן לא היית, וואי ממש רזית, מה את לא אוכלת?".
עניתי לו בחיוך ולקחתי את זה כבדיחה אבל כמה פעמים אפשר לשמוע שאלות על כמה אני אוכלת ואם בכלל?! אני מקבלת הרבה מאוד תגובות על המשקל שלי ונאמר לי לא פעם אפילו מחברות שאני בתת משקל ורזה מידי. אתם בטח קוראים ותוהים על מה כל המהומה. אז הכל בגלל שאני רזה, פשוט רזה. אני אוכלת טוב, אני אוהבת אוכל אבל אני פשוט מאוד רזה. אז אם נערה היא רזה אז זה בסדר להגיד עליה שהיא אנורקסית או עוד תיאורים כאלו ואחרים? זה בסדר לדבר על המשקל שלה באופן כל כך חופשי ומשוחרר? זה בסדר לתת ביקורת על המראה שלה?
מודה שלקח לי זמן, ומודה שזו הקלישאה הגדולה ביותר, אבל המדד לאיזה אדם אתה הוא הפנימיות שלך, האופי, הכישורים, האמפטיה והמכלול הרגשי שלך. לא משנה כמה אדם שוקל ואיך הוא או היא נראה.

משקל צילום אילוסטרציה אי.אס.אי.פי

משקל צילום אילוסטרציה אי.אס.אי.פי

בשנים האחרונות יצאו פרויקטים רבים במטרה להעצים ולחזק דימוי גוף עבור כל מי שלא הייתה בטוחה בגוף שלה, לתת לה הרגשה בטוחה ושלמה יותר, לנשים ילדות ונערות בפרט. ניתן לראות את זה בחברת הרחצה DAVE ואפילו במותג ההלבשה התחתונה של אמריקן איגל, נשים ונערות אמיתיות ללא ריטושים. אפילו חברות גדולות כמו asos- חנות אינטרנטית מהמצליחות בעולם, מפרסמות דוגמניות מגוונות ללא טיפה של ריטוש. זו בעיני גם הדרך הטובה ביותר למכור.
אז בפעם הבאה שתרצו לתת מחמאה, יחסו אותה לאיזו תכונה אתם אוהבים באדם שמולכם ולא רק למראהו החיצוני.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר