נגה וינטר
נגה וינטר

אז שמתי שלט צהוב, יצאתי לפגוש את הנהגים הישראלים, וזה בכלל לא פשוט

נגה וינטר שמחה לעבור טסט אבל שמחה פחות לפגוש את השלט הצהוב ואת היחס הברוטלי של הנהגים בכביש

פורסם בתאריך: 3.7.19 15:39

מזל טוב! לפני חודשיים וחצי עברתי טסט! זה לא היה קל, וכמובן שהיה מלחיץ, אבל בסופו של דבר עברתי. למחרת בבוקר התייצבתי במשרד הרישוי והדפסתי לי היתר נהיגה – אותו דף משונה שמחליף את הרישיון במשך שישה חודשים, עד לסיום תקופת המלווה. באותו יום בצהריים אבי החליט לקחת אותי לסיבוב במכונית. התיישבתי מאחורי ההגה, סידרתי כיסא, מראות, חגרתי חגורה, הנעתי את המנוע, הכל לפי הספר. ובדיוק כשעמדתי להוריד את בלם היד ולהעביר להילוך נסיעה, אבי עצר אותי ואמר: "רגע, שכחנו את השלט". ואז הוא יצא מהרכב, פתח את תא המטען ותלה על החלון האחורי שלט צהוב וידוע לשמצה. שלט "נהג חדש".
שלט נהג חדש … מה לא נאמר עליו. כביכול מדובר ברעיון טוב שמעודד סבלנות. השלט אמור ליידע את משתמשי הדרך האחרים כי הנהג ברכב הוא חסר ניסיון, על מנת שיפגינו אדיבות ויסייעו לו להשתלב בכביש. אך זו אינה המציאות. נדמה שהשלט, במקום להעביר מסר של "הפגינו סבלנות", המסר שמועבר ממנו הוא: "אני טרף קל, בואו תקרעו לי את הצורה".
כן, משום מה מרבית הנהגים לא אוהבים נהגים חדשים, ואת זה אני לומדת על בשרי בכל פעם מחדש כשאני עולה על הכביש עם השלט הארור. אני עוצרת לפני מעבר חצייה כי הולך רגל מתקרב ומיד מתחילה מאחורי תזמורת של צפירות. אני נוסעת במסלול השמאלי (כי אני צריכה שמאלה בפנייה הבאה) ואני על שני קמ"ש פחות מהמהירות המותרת, יעקפו אותי מימין. אני מנסה להשתלב בנתיב, אף אחד לא ייתן לי, מבחינתם שאמתין עם האיתות במשך שעות. וכשלבסוף מגיע הרווח המיוחל ואני מנסה להשתלב בו – הנהג שמתקרב מאחורי בנתיב יאיץ בכוונה ויצפצף, כדי שחלילה לא אצליח להשתלב.
התנהגות ברוטלית שכזו כלפי נהגים חדשים לא רק שהיא מביעה חוסר נימוס, היא גם לא הגיונית. חישבו על זה לרגע. המטרה בשלט "נהג חדש" היא שאנשים ידעו שכדאי להתרחק מהנהג הזה, לוותר לו ולסייע לו להשתלב בדרך. אנשים אמורים להבין שמדובר בילד שרק עבר טסט ומתרגל לעובדה שכבר אין לו מורה לנהיגה שיחלץ אותו ממצבי סיכון. אז במקום להתרחק ולהיזהר ממנו, נדחפים, חותכים ומלחיצים, ובכך מכניסים את הנהג הצעיר לאותם מצבי הסיכון שעד לאותו הרגע המורה היה עוזר לו להתמודד עמם, וכעת עליו להתמודד לבד. זה לא רק חוסר נימוס, זו משאלת מוות.
כמובן שטענותיי לא מכוונות כלפי משרד התחבורה ואין כאן ביקורת על החובה לשים את השלט "נהג חדש". מדובר ברעיון הגיוני בסך הכל שאמור לסייע לנהגים חדשים להשתלב. הבעיה היא בנהגים חסרי סבלנות שלא מאפשרים לנהגים החדשים להשתלב. וגם אם מדובר בנהג חדש שהוא מיומן ובעל כישרון טבעי לנהיגה – נהיגה אגרסיבית היא מסוכנת תמיד, גם אם ברכב השני נמצא הנהג הטוב בעולם. אז בחייכם – סעו בזהירות ותתחשבו בנהגים חדשים. אם תגיעו הביתה חמש דקות מאוחר יותר זה לא יהרוג אף אחד, לעומת מה שעלול לקרות אם תהיו אגרסיביים על הכביש.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר