עמית לפלר ראשית
עמית לפלר

הבחירות לכנסת: הפוליטיקאים יוכלו לקבל 5 מנדטים "במתנה" אם רק יסתכלו על הנוער

רגע לפני שהולכים לקלפי למועד ב', לעמית לפלר יש כמה טיפים לפוליטיקאים

פורסם בתאריך: 11.9.19 14:51

בעוד ארבעה ימים אזרחי ישראל יגיעו אל הקלפיות, בכדי לבחור את מנהיגי המדינה לארבע השנים הקרובות. (במקרה יצא שהפעם האחרונה הייתה לפני חמישה חודשים אבל מי סופר…).
הפוליטיקאים מתנצחים ביניהם, כשאנחנו צריכים להבין את המסר מהניסוחים הפתלתלים והמעורפלים שבסופו של יום לא אומרים כלום, ואת השוני האמיתי בין העמדות לפעמים קשה לזהות. ביטחון, כלכלה, דיור, בריאות, כל נושא מקבל את ההתייחסות שלו מכל מפלגה בהתאם למה שהיא מעמידה בראש סדר העדיפויות שלה.
אך יש נושא אחד שירד בסדרי העדיפויות של הפוליטיקאים, והוא קידום בני הנוער בישראל באמצעות מערכת החינוך. בימים אלו כאשר יש ריבוי מפלגות ופוליטיקאים, אין אף מפלגה שמציגה תכנית רצינית וישימה לשיפור חייהם של בני הנוער במדינה. לא יעלה על הדעת שכיום עדיין לומדים בישראל 40 תלמידים בכיתה, וזאת למרות תקציבו הגדול של משרד החינוך.

בני גנץ צילום: אוליבייה פיטוסי

בנימין נתניהו צילום אוליבייה פיטוסי

בנימין נתניהו צילום אוליבייה פיטוסי

בכל מערכות הבחירות האחרונות, אין מפלגה אשר חרטה על דגלה לשנות את פני החינוך במדינת ישראל, ומסתבר שהדבר לא חורה רק לתלמידים אלא גם למורים שלא מקבלים תנאים סבירים. תקציב משרד החינוך לשנת 2019 הוא הגדול מבין משרדי הממשלה ועומד על 59.6 מיליארד שקלים. לשם ההשוואה תקציב משרד הביטחון הוא 55.2 מיליארד. נראה כי משהו שגוי בניהול תקציב משרד החינוך. רוצים דוגמא? קחו את הנתון הבא: השנה נוספו למערכת החינוך 477 מורים ליהדות מול 7 מורים בלבד לפיזיקה.
התלמידים של היום הם העתיד של מדינת ישראל, ובהתאם יש לראות בתפקיד שר החינוך כתפקיד מרכזי ומשמעותי, ואני מציע לפוליטיקאים המתמודדים כעת, דווקא בימים אלה כאשר כל מנדט משפיע על עתיד המדינה, לקחת בחשבון את מערכת הבחירות הבאה, אליה יצטרפו אותם מצביעים חדשים, שהיו לא מזמן בתיכון.
התלמידים לשעבר – המצביעים לעתיד, ירצו להצביע לפוליטיקאי שפעל לקידום מערכת החינוך והשפיע עליהם לטובה, על ידי ניהול נכון של התקציב והפנייתו בין היתר להוספת תקנים למורים במקצועות הנחוצים, השקעה בחינוך הבלתי פורמלי מעבר לשעות הלימודים, צמצום מספר התלמידים בכיתות, שינוי תכנית הלימודים במקצועות החובה על מנת לפזר את העומס ובכך לאפשר למידה יעילה.
בבחירות האחרונות, מנדט היה שווה ל-32,860 קולות ובבחירות הבאות יצטרפו למעגל הבוחרים כ-165 אלף תלמידים ותלמידות לשעבר (ע"פ נתוני משרד החינוך). כלומר מדובר ב-5 מנדטים שיכולים לשנות את המפה הפוליטית.
כדאי כי מטות הצעירים והנוער במפלגות השונות יפעלו אף הם כדי להשפיע בנושא החינוך על המועמדים לכנסת, כדי להביא לשיפור הדרוש במערכת החינוך.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר