סופה. צילום זאב שטרן
סופה. צילום זאב שטרן

"אני מרגישה בטוחה בעירי גם בזמן סערה". הפרלמנט של פתח תקוה

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט שלנו, והפעם: האם אתם מרגישים בטוחים במזג אוויר סוער?

פורסם בתאריך: 11.1.18 10:54

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"כמובן שאני מרגישה בטוחה בעיר במזג אויר סוער. אבל בביתי – מבצרי, או במקום עם קורת גג. אף אחד לא מרגיש בטוח בחוץ בזמן סערה עזה כשרוחות של 100 קמ"ש מנשבות. בזמן סערה עץ יכול ליפול, קיר יכול להתמוטט בכל מקום ועדיף להיות במקום מוגן ובטוח. כלומר לא להסתובב בחוץ. סערות מסוכנות במקום שיש שיטפונות והצפות רציניים, כמו בערבה, ליד הים או ליד נחלים. בפתח תקווה יש את נחל הירקון, לא נראה לי שמישהו הסתובב שם בזמן הסערה. יש הצפות ברחובות מסוימים, אבל לא נזקקו לסירות עד כמה שידוע לי. התלמידים בישיבת אמ"ית לא יכלו ללמוד ביום שישי שעבר. המקומות המסוכנים באמת זה בערבה כאשר בא שיטפון. לא בעיר בנויה ומאוכלסת. אנחנו כבר לא המושבה של פעם ולא התיישבות הירקונים ליד הירקון שם היו קורבנות בנפש בגלל גשמי זעף בשנת 1879. סערות וסכנות יש בארצות הברית כרגע. אני מרגישה בטוחה בעירי גם בזמן סערה". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני").

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

"החורף בישראל קצר מאוד ולצערנו יורד כאן מעט מאוד גשם, ומזג אוויר סוער זה מראה נדיר מאוד. אבל כמו הטיפול שעובר הרכב שלי לקראת עונת החורף, אני מצפה גם מהרשות המקומית להכין את העיר לקראת החורף ולהיערך לכל תרחיש. החורף לא מגיע בהפתעה ולכן הערכות נכונה תגרום לנו התושבים לעבור את הסערות או את כמה טיפות הגשם ללא נזקים. לא יכול להיות שכל טיפת גשם תגרום כאן להצפות, לרמזורים מקולקלים, לכבישים חסומים ולעצים קורסים. כבישים רבים ברחבי העיר נמצאים במצב גרוע ביותר. הגשמים האחרונים רק העמיקו את הבעיה ונסיעה בהם זו סכנה של ממש לנוסעים ולרכב. חייבים לקראת עונת החורף להשלים טיפול בכבישים אלו ובמידה ולא הסתיימה העבודה לשלט לגדר ולסמן באורות אזהרה. טיפול בקולטי המים בצידי הכביש חייב להיעשות מספר שבועות לפני תחילת הגשמים. טיפול וגיזום ענפים ועצים שמועדים לפורענות יצמצם את הסיכוי שגזע עץ יקרוס. התושבים משלמים מיסים ממיטב כספם ומצפים שכספים אלו ישמשו גם לטיפול בכל המפגעים ולהיערך כמו שצריך לחורף או לסערה שתבוא עלינו לטובה". (חג'ג' הוא פעיל חברתי).

 

 

אייל אחיאל

אייל אחיאל

אייל אחיאל

"אנחנו שנה רביעית בשנת בצורת, כמויות הגשם נמוכות מאוד והקור לא משהו קיצוני שלא ניתן להתמודד איתו. בשישי האחרון ניבאו סערה, המדינה עצרה הכל וכל מה שהיה חשוב זה לאבטח את התושבים מפני שאולי מים מהים יציפו את חופי תל אביב, או יהיו הצפות בערי הדרום. אם אנחנו מנתחים את מזג האוויר בארץ אין לנו ממה לחשוש. הרשות מכינה את העיר, פותחת ניקוזים, מורידה ענפים ועצים שמסכנים, דואגת לדרי הרחוב ומפעילה צוותים סביב היממה לראות שהכל ימשיך ולא יהיו בעיות. חברת החשמל דואגת לספק את החשמל הנצרך כמעט בצורה מלאה. בחוף המזרחי של ארצות הברית הגיעו מעלות הקור למינוס עשרות מעלות. שם יש ממה לחשוש. אנו בישראל חיים באזור נוח יחסית. אנו מרגישים בטוחים מאוד במזג אויר סוער, לנו נוח בביתנו אך אל לנו לשכוח את אלו שלא יכולים להרשות לעצמם את החיים שלנו ולבדוק תמיד שלא יישאר אדם ללא קורת גג גם בימים חורפיים כאלו". (אחיאל הוא יו"ר ועד הורי נעמי שמר ועוסק באבטחת מידע).

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"אומר חד משמעית, אין בשנים האחרונות מזג אויר סוער, יש בישראל חורף רגיל לחלוטין עם גשמים בכמות רגילה ועם הפסקות ממושכות. אין אצלנו הוריקנים ואין שלג בגובה מטר ואין קור בטמפרטורות מתחת לאפס לפרקי זמן ממושכים, מצבים שמביאים לניתוק ממושך וחוסר יכולת לצאת מהבית כפי שקורה מדי שנה בארצות הברית ובאירופה. אני אומר שגם בחורף הרגיל אצלנו אין היערכות מספקת לקראת החורף. אבל אני אומר בהחלט שאני מרגיש לחלוטין בטוח במזג האוויר הנוכחי. מפריעות לי ההצפות בכבישים בעירנו פתח תקוה ועוד. בפעולות מנע פשוטות שעיקרן ניקוי שוחות ניקוז ניתן למנוע את ההצפות שחוזרות אלינו מדי שנה. יש לי בטחון מלא בתפקוד גופי החירום העירוניים כגון המוקד העירוני, ובטוחני שבעת סערה אמיתית המערכות הללו תעמודנה במבחן בכבוד". (אדורם הוא פעיל חברתי ואיש עסקים).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר