המרכז לגיל הרך ברחוב ג'ון קנדי בראש העין
המרכז לגיל הרך ברחוב ג'ון קנדי בראש העין

וועדת הכספים של הכנסת תדון מחר במימון המרכז לגיל הרך בראש העין

התושבת אלינור שוקר שנמצאת בחזית המאבק: "אני לא יכולה להשלים עם זה שהמקום לא מתפקד"

פורסם בתאריך: 13.2.18 18:22

מחר (רביעי) צפוי להתקיים בוועדת הכספים של הכנסת דיון בנושא מימון המרכזים לגיל הרך וקריסה שירותי התפתחות הילד בכל הארץ, בהם המרכז לגיל הרך בראש העין. כזכור, בחודש נובמבר אשתקד התפטר כל הצוות של המרכז שהפסיק לפעול החל מ-1 בדצמבר 2017. בעקבות ההתפטרות הקולקטיבית, החלו ההורים לנסות לבטל את רוע הגזרה, הם קיימו מפגשים, נפגשו עם חברי כנסת, עם נציגי משרד הבריאות ועם עובדות המרכז במטרה לנסות ולפתוח מחדש את המרכז.

מי שנמצאת בחזית המאבק היא אלינור שוקר, תושבת העיר, שהבן שלה המתין למעלה משמונה חודשים להתקבל למרכז אך לא זכה כמעט להיות מטופל בו משום שזמן קצר אחר כך נודע שהמרכז נסגר. שוקרי, שהרגישה שנעשה עוול לבנה ולילדים נוספים, החליטה לצאת למאבק. היא נפגשה עם נציגי פורום הגנים הארצי, קיבלה מהם ייעוץ ונלחמה ועדיין נלחמת על מנת שהמרכז יחזור לפעול.

אלינור שוקר

אלינור שוקר

"עשו לי עוול גדול והחלטתי שאני לא אשתוק", היא מספרת. "נפגעתי הכי קשה מכולם, גם חיכיתי הרבה זמן ועד שהתחלנו את הטיפול הפסיקו לנו אותו באמצע. קיבלנו חלופות בערים אחרות אבל זה לא נוח בעיקר משום שרוב המפגשים מתקיימים בשעות הבוקר. לאורך כל התקופה הייתי בקשר עם שיר מהפורום הארצי והם עזרו לנו, נתנו לנו ייעוץ והסבירו לנו מאיפה המצוקה הזאת נובעת. מדובר בנושא מאוד מסובך ולצערי המודעות לתחום מאוד נמוכה. יש בורות מאוד גדולה אצל התושבים שלא מבינים שמדובר במקום מעצים שעוזר לילדים ברמה מאוד גבוהה. אני לא יכולה להשלים עם זה שהמקום לא מתפקד, למרות שהתקשרו אלי מהכללית לעדכן אותי שאמור להיפתח מרכז במהלך שנת 2018, אבל אין לנו מושג מתי המקום ייפתח והאם הוא יכול לקבל את כולם".

 

כעת לדבריה הורים נאלצים ללכת לטיפול באופן פרטי שעלותו יקרה. "יש לנו אוצר בידיים כי המטפלות עושות עבודת קודש ואסור לתת למקום הזה לקרוס", היא מסכמת. "לצערי במקום שהעירייה תלחם אני נלחמת עבור הילד שלי ושאר ילדי העיר".

נזכיר כי במכתב שהוציא הצוות להורים בחודש נובמבר אשתקד, נכתב שמטפלות מועסקות בתנאים מחפרים, עם משכורות לא יציבה שאינה מאפשרת להן להתפרנס בכבוד. "תנאי העסקה הגרועים במרכז, גורמים לתחלופה בתדירות גבוהה של מטפלות וקושי משמעותי בגיוס עובדות חדשות, מצב שיוצר תורי המתנה ארוכים", נכתב.

העובדים הוסיפו במכתב שהם נמצאים במשא ומתן מול העירייה קרוב לעשר שנים ולצערם העירייה רק הביעה תמיכה ולא נקפה אצבע לשיפור המצב. לטענתם מלבד מספר פגישות שבסופם לא יצא כלום. מנגד טענו בעירייה שהם רואים חשיבות רבה בפעילות המרכז אך לצערם התנהלותו לאורך השנים הפסדית הגוררת אחריו עלויות כספיות גבוהות ולכן נבחנת תוכנית הבראה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר