עיריית פתח תקוה. צילום זאב שטרן
עיריית פתח תקוה. צילום זאב שטרן

פרשת הריחות באם המושבות: העירייה הוציאה צווי סגירה לשני מפעלים בסגולה

הבוקר חתם ראש העירייה, איציק ברוורמן, על הצווים. לפני כשבוע נמצאו ממצאים חריגים בסמוך למפעלים. טביב ואקוכם: "אין צידוק לפעולה הנמהרת של ראש העיר"

פורסם בתאריך: 3.4.18 19:15

ראש עיריית פתח תקוה, איציק ברוורמן, חתם הבוקר על צווי סגירה לשני מפעלים – ״טביב״ ו״אקוכם״, באיזור התעשייה סגולה, לאחר שדו"ח של המשרד להגנת הסביבה מצא ממצאים חריגים בסמוך אליהם. "כפי שהזהרתי, אין לי כוונה להתפשר על בריאות הציבור", אמר ברוורמן.
קודם לצווי הסגירה, שיגר ברוורמן לפני כשבוע מכתבי התראה טרם סגירה בעקבות ממצאי הדו"ח של המשרד להגנת הסביבה. נגד שניים מהם כבר ננקטו בעבר הליכים בגין חריגות בניה, רישיון העסק נשלל מהם וניתן להם רישיון זמני מותנה באישור המשרד להגנת הסביבה והקמת תחנת ניטור לבחינת החומרים הנפלטים מהמפעל.  העירייה גם פנתה למשרד להגנת הסביבה לבצע בדיקות חוזרות במפעלים הללו בעקבות תלונות של תושבים, למרות שלא נתגלו בזמנו ממצאים מחשידים.
מיד עם פרסום הדוח של המשרד להגנת הסביבה, הודיע ברוורמן כי יפעל לסגירת המפעלים. ראש העירייה נפגש מיד עם פרסום הדוח לפני כשבוע עם נציגי התושבים משכונת אם המושבות שהתלוננו במשך תקופה ארוכה  על ריחות חריפים. יצוין כי גם בבדיקת המשרד להגנת הסביבה לא הוכח קשר בין הממצאים בסמוך למפעלים, לזיהום האוויר באם המושבות.

רוצים להישאר מעודכנים באירועים החשובים בפתח תקוה? הורידו את האפליקציה של מלאבס:
מלאבס באנדרואיד
מלאבס באייפון

בצווי הסגירה הבוקר כתב ברוורמן: "על פי הסמכויות המסורות לי בחוק, הנני מצווה עליך להפסיק מיד את העיסוק במפעל וזאת על ידי סגירתו של העסק". יצויין כי העונש הצפוי בגין הפרה של צו זה הוא עד 18 חודשי מאסר.
אורנה דוידאי, סגנית ראש העיר וראש האגף לאיכות הסביבה מסרה כי ״מדובר במאבק מתמשך ואנו פועלים כל העת בכל האמצעים העומדים לרשותנו. למרות שבעבר הבדיקות הראו ממצאים תקינים, לא ויתרנו ודרשנו מהמשרד להגנת הסביבה לערוך בדיקות נוספות בעקבות תלונות התושבים״.
ברוורמן אמר לאחר שהצווים נמסרו למפעלים: "המדיניות שלי בנושא היא חדה וברורה. אין פשרות בכל מה שקשור לבריאותם של התושבים. מפעל שיימצא מזהם, ייסגר באופן מיידי, על פי חוק".

תגובת החברות טביב אקולוגיה ואקוכם: "מצערת פעולתו הנמהרת של ראש העיר משום שאין לה כל צידוק ממשי. החומרים שריכוזיהם נמצאו חורגים באוויר הם חומרים המצויים בשימוש בתי עסק רבים, ואין כל בסיס מקצועי להניח שמקורם מחברת טביב. למרות זאת, ליתר ביטחון, משהתקבלה הנחיית המשרד להגנת הסביבה פעלה טביב אקולוגיה לסילוק מיידי של כל חומר שהיה לו פוטנציאל להביא לחריגות, כך שכעת ברור שאין אפילו אפשרות תיאורטית שטביב אחראית לחריגות. חברת אקוכם כלל לא החזיקה מלכתחילה חומרים שעשויים להביא לחריגות המוזכרות באוויר. נציגי המשרד להגנת הסביבה דווחו על סילוקם של החומרים ואף קוימה על ידם בדיקה נוספת לוודא את קיום ההוראה בשלמותה. במשרד להגנת הסביבה, נמנעו מלדרוש את הפסקת הפעילות המתבצעת באתר מתוך הבנה וידע מקצועיים שעם סילוק המיפגעים לא נשקפת כל סכנה לבריאות העובדים או תושבי האיזור. בנוסף יודגש כי לא הייתה אינדיקציה, גם בדו"ח המשרד להגנת הסביבה, כי קיים קשר כלשהו בין הכמות החריגה של חומרים באוויר בסמוך לגדרות אתר הפינוי לבין החומרים שנימצאו בבתי התושבים בשכונת אם המושבות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר