מיכל סגל, קריש פארמאר וד"ר מיכאל גורביץ. צילום דוברות מרכז שניידר לרפואת ילדים
מיכל סגל, קריש פארמאר וד"ר מיכאל גורביץ. צילום דוברות מרכז שניידר לרפואת ילדים

לראשונה בארץ: מיכל סגל תרמה אונת כבד לתינוק אותו לא הכירה

סגל בת ה־45 תרמה אונת כבד לקריש פארמאר בן השנה שלושה חודשים, בן לעובדים זרים מהודו. תרומות כאלה מתבצעות בדרך כלל בין קרובי משפחה

פורסם בתאריך: 5.8.18 16:59

לראשונה בישראל, הצילה תרומת כבד אלטרואיסטית את חייו של תינוק בן שנה ושלושה חודשים. התורמת, מיכל סגל, אם לחמישה בת 45 מישוב דתי בצפון הארץ, היא הראשונה בארץ ובין הבודדות בעולם, אשר בחרה לתרום אונת כבד לתינוק אותו לא הכירה קודם. הניתוח המורכב התקיים לאחרונה במרכז שניידר לרפואת ילדים. בדרך כלל תרומות כאלה מתבצעות בין קרובי משפחה או אנשים שלהם היכרות קרובה.
התרומה האלטרואיסטית של אונת הכבד בוצעה עבור התינוק קריש פארמאר בן השנה ושלושה חודשים, בן לעובדים זרים מהודו שנדרש לעבור השתלת כבד אשר תסייע להצלת חייו. קריש אובחן בשבוע הראשון לאחר לידתו עם MSUD, מחלה מטבולית עם חוסר באנזים המפרק חלבונים. מלידתו נזקק לתזונה דלת חלבון באופן קיצוני בצורת פורמולה, אך בהמשך חייו הוא יהיה מוגבל מאוד בתזונתו. טיפול לקוי, תזונה לא נכונה ו/או מחלות חום עלולים לגרום למשברים מטבוליים המשאירים נזקים נוירולוגים, להחמרה במצבו ולסכנת חיים.

מיכל וקריש במפגש ביום הניתוח צילום דוברות מרכז שניידר לרפואת ילדים

מיכל וקריש במפגש ביום הניתוח צילום דוברות מרכז שניידר לרפואת ילדים

התורמת היא כאמור מיכל סגל, אם לחמישה, בת 45, מישוב דתי בצפון הארץ, אשר בחרה לתרום אונת כבד, תרומה שכולה הקרבה עצמית למען הזולת. בצניעותה ואצילותה, היא אינה מבינה מדוע מעשה זה נחשב למיוחד כל כך והסבירה שהיא גדלה על ערכי הנתינה ואהבת האחר.
את ניתוח השתלת אונת הכבד ביצע צוות מערך ההשתלות במרכז שניידר לרפואת ילדים בראשות פרופ' איתן מור. בסיום הניתוח הועברה סגל להמשך טיפול בבית החולים בילינסון ולאחר מכן שוחררה לביתה. התינוק קריש הועבר ליחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר בראשותו של ד"ר אלחנן נחום ובהמשך הועבר לטיפול במחלקת ילדים ג', בראשות ד"ר עירית קראוזה. את המעקב אחריו מבצעת ד"ר אורית צינמן-ויסבורד, רופאה בכירה במכון לגסטרואנטרולוגיה, תזונה ומחלות כבד בראשות פרופ' רענן שמיר. את תיאום ההשתלה ביצעה מתאמת המושתלים האחות מיכל שפיר.
בשונה מאיברים אחרים רבים, הכבד הוא איבר עם יכולת התחדשות ויכול לחדש את עצמו במהירות גם לאחר נזק משמעותי וגם לאחר כריתת חלק נרחב ממנו, ולכן ניתן לקחת חלק מכבד של תורם חי (אפילו עד 2/3 מהכבד) ולהשתיל אותו בחולה שמועמד להשתלת כבד. בתוך 8 – 12 שבועות לאחר הניתוח, יגדל הכבד עד ליותר מ־90 אחוז מגודלו טרם הניתוח ויתפקד כרגיל, הן אצל התורם והן אצל המקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    וואו, מעשה אצילי, כל הכבוד לתורמת, הרבה בריאות לתורמת ולנתרם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר