ד"ר שלומית גיא. צילום איליה מלניקוב
ד"ר שלומית גיא. צילום איליה מלניקוב

חברת הדירקטוריון הראשונה של הפועל פ"ת: ד"ר שלומית גיא

המומחית למניעת אלימות בספורט, שהייתה חברה בוועדת זליכה, תהיה חברה בהנהלת המועדון המחודשת. "אהיה אחראית על מחלקת הילדים והנוער", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה

פורסם בתאריך: 1.4.19 12:11

ד"ר שלומית גיא נבחרה לחברת הדירקטוריון הראשונה של הפועל פתח תקוה תחת בעלות עמותת הכחולה. גיא הנה ד"ר לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה מאוניברסיטת בן גוריון ומעבירה הרצאות וסמינרים למימוש פוטנציאל באמצעות הספורט. בעבר שמשה גם כחלק מוועדת זליכה לבדיקת מצב הכדורגל בישראל. חברי הוועד המנהל, חזי בן עמי ואור עוז, שמונו אוטומטית יחד עם שאר חברי הוועד לחברי דירקטוריון עם העברת הבעלות, יישארו רק בתפקידם בוועד המנהל.

בין השאר חקרה את הכדורגל האנגלי ונפגשה עם ראשי האקדמיות של צ'לסי, ארסנל וקווינס פארק ריינג'רס. מחקרה עסק בצד ההיסטורי והחברתי של משחק הכדורגל ונגע בתופעת החוליגניות במולדת הכדורגל ובהמשך מיגורה לאורך שנות ה-90, בין השאר באמצעות ועדה ממשלתית, אמצעי התקשורת והנהלת הליגה.

ד"ר גיא עוסקת בפיתוח ויישום של מודלים למניעת אלימות בישראל ומעבירה סדנאות והרצאות במחלקות נוער של קבוצות ספורט ברחבי הארץ. במקביל, פועלת גם במסגרות של הכשרת מורים, כדי לנצל את יתרונות הספורט על מנת לטפל בעבריינות נוער.

ד"ר שלומית גיא. צילום איליה מלניקוב

ד"ר שלומית גיא. צילום איליה מלניקוב

בפוסט שפרסמה היום בעמוד הפייסבוק שלה, ציינה גיא כי במסגרת תפקידה תהיה אחראית על מחלקת הנוער. "אני נרגשת להצטרף לדירקטוריון של מועדון הכדורגל הפועל פתח תקוה ומודה לחברי ההנהלה שסמכו עלי עם התפקיד החשוב", כתבה. "אני מרגישה שסגרתי מעגל. לפני 16 שנים התחלתי לחקור את קהילות אוהדי הכדורגל בישראל. למדתי את מחאות אוהדי הפועל תל אביב נגד תאומים, עקבתי אחרי "מחאת נמני" של אוהדי מכבי תל אביב וליוויתי במשך שנתיים את המחאה של אוהדי הפועל באר שבע נגד אלי זינו".

אני זוכרת שהצגתי את הממצאים שלי בכנסים באוניברסיטה תחת הכותרת 'גיבורי מעמד הפועלים'", המשיכה. "היו מי שטענו מולי ש"הם רק אוהדי כדורגל" ועניתי שאוהדי כדורגל הם המהפכנים של ישראל בעידן הניו-מדיה. בשנים שלאחר מכן גרתי באנגליה ולמדתי טכניקות ניהול כדורגל אירופאיות והיום, כאמור, אני מרגישה שסגרתי מעגל כשאני מביאה את שני התחומים שאני מכירה היטב לניהול של קבוצת כדורגל בבעלות אוהדים".

על תפקידה במועדון כתבה: "בתפקידי בדירקטוריון אהיה אחראית על מחלקת הילדים והנוער. אני מקווה שאביא לידי ביטוי את החזון שלי, אותו התחלתי לקדם בשנת 2010 עם השקת כנסי שלום הילד בספורט. בהפועל פתח תקוה אפעל כדי שכל ילד שמשחק בבית הספר ובמחלקת הילדים והנוער ירגיש שכל צרכיו הפיזיים, הנפשיים, החברתיים והמשפחתיים מסופקים על מנת שיוכל למצות את מלוא הפוטנציאל שלו להפוך לשחקן כדורגל מקצוען כשיגדל, ואם לא יצליח בכך – יהפוך לאדם שלם, בריא ותורם לקהילה".

לסיום כתבה: "עוצמתה של הפועל פתח תקוה הייתה תמיד בכר הגידול שסיפקה לשחקני הבית שלה. זוהי מסורת חשובה של המועדון ואני גאה שהיא הופקדה בידיי. גידול ילדים וטיפוח הוליסטי של שחקנים הם המוטיבציה שלי בכל מקום בו אני פועלת. אמשיך כמובן במקביל בתפקידי כיועצת אסטרטגית במכבי באר שבע ואמשיך לעזור לכל מי שבריאות וטובת הילדים נמצאת אל מול עיניו, בבאר שבע, בפתח תקוה ובכל מקום בישראל".

באתר האינטרנט הרשמי שלה כתבה ד"ר גיא: "סיפור האהבה שלי עם הכדורגל התחיל במהלך לימודי התואר השני שלי באוניברסיטת בן גוריון ולאחר שאחי הקטן, אלי, לקח אותי לראשונה לצפות במשחק כדורגל של הפועל באר שבע נגד הפועל תל אביב. החוויה הראשונה הייתה קשה. אני בעיקר זוכרת את הקריאות "הוא חולה סרטן" שצעקו אוהדי הפועל באר שבע כלפי הקוון, שהיה, מה לעשות, קרח. יצאתי מזועזעת. אבל סקרנית. אחרי שלוש שנים של מחקר התאהבתי בקהילות האוהדים בישראל והפעולות שקהילות אלה עושות כדי לעצב ולהשפיע על הקבוצה אותה הם אוהבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר