אינה סקיבנקו, יסמין וינטה ז"ל
אינה סקיבנקו, יסמין וינטה ז"ל

17 שנות מאסר נגזרו על הסייעת אינה סקיבנקו שהרגה את הפעוטה יסמין וינטה

סקיבנקו חנקה למוות לפני כשנה את הפעוטה בגן בו עבדה. השופט עמי קובו כתב: "הנאשמת לא ניסתה לנקוט בפעולות מצילות חיים ואף לא ניסתה להזעיק עזרה כלשהי". בנוסף לעונש המאסר היא תפצה הורים שנפגעו ממעשיה

פורסם בתאריך: 14.7.19 15:25

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום 17 שנות מאסר על אינה סקיבנקו, שהואשמה בהריגתה של התינוקת יסמין וינטה ז"ל וכן בפגיעה בתינוקות נוספים בגן מאשה והדוב שבשכונת רמת ורבר בעיר. הוריה של יסמין ז"ל, דורינה ו-ולדימיר, נכחו ברוב הדיונים.

ולדימיר ודורינה, הוריה של יסמין ז"ל. צילום זאב שטרן

ולדימיר ודורינה, הוריה של יסמין ז"ל. צילום זאב שטרן

מדובר באירוע שזיעזע את המדינה. סקיבנקו כיסתה את יסמין ז"ל בשמיכה וישבה עליה, עד שהפסיק לנשום. בכתב האישום שהוגש ביוני בשנה שעברה, על ידי  עו"ד מיטל אילן מפרקליטות מחוז מרכז ומכיל שני סעיפי אישום, נכתב כי בין השנים 2016-2018 עבדה הנאשמת בת ה-23, כסייעת בגן ילדים ברחוב הפורצים וטיפלה בקבוצת תינוקות בטווח הגילאים שבין 3 חודשים עד שנה וחצי. בכתב האישום מצוין כי  "הזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה התעללה הנאשמת בתינוקות בכך שאחזה בהם בכוח בזרוע, טלטלה אותם באוויר, בעטה בהם, הטיחה אותם בחוזקה אל הרצפה, גררה אותם בכוח, הניחה שמיכות על ראשם וגופם תוך שהיא מקשה עליהם לזוז ולנשום ועוד.
"בתאריך 16.5.18, אחזה סקיבנקו ביסמין וינטה, ילידת 2017 בזרועה, הניפה אותה באוויר בחוזקה תוך שהיא הולכת ומטלטלת אותה, והטיחה את גופה על מזרון לצד תינוק נוסף. היא נשכבה לצד התינוקות, כיסתה את ראשם וגופם בשמיכה עבה, משכה אותם לכיוונה כשהם מכוסים, הידקה את השמיכה סביבם ונשענה עליהם עם פלג גופה העליון, תוך שהיא עסוקה במכשיר הטלפון הנייד שלה. בכתב האישום צויין אז כי באותה העת החלו התינוקות לנוע מתחת לשמיכה, והנאשמת הידקה את אחיזתה בהם, הצמידה אותם לגופה והניחה עליהם גם את ראשה. התינוקת ניסתה להתרומם ולהשתחרר מאחיזתה של הנאשמת, אך הנאשמת תפסה את התינוקת, קרבה אותה אל גופה והידקה את אחיזתה בה שוב ושוב, והכל כששני התינוקות מכוסים בשמיכה. בהמשך, הבחינה סקיבנקו כי התינוקת מנסה להוציא את ראשה מתחת לשמיכה. או אז, תפסה אותה הנאשמת בזרועה, משכה אותה בחוזקה לכיוון התינוק, הטיחה אותה אל המזרון והצמידה אותה לגופה. הנאשמת המשיכה במעשיה, הניחה בשנית את השמיכה על ראשם וגופם של התינוקות הצמידה אותם מטה למזרון, עטפה וכרכה את השמיכה סביב ראשה ופלג גופה העליון של התינוקת מבלי להשאיר לה כל פתח לנשימה. הנאשמת אחזה בשני התינוקות מבעד לשמיכה, הידקה את תפיסתה בהם ונשכבה עם כל פלג גופה העליון על ראשה וצווארה של התינוקת ועל גופו של התינוק".
כמעט שעתיים שכבה יסמין הפעוטה, בת השנה וחודשיים, מכוסה בשמיכה, עד שנמצאה ללא רוח חיים על ידי סייעת אחרת.

מדליקים נרות בכניסה לגן מאשה והדוב לזכרה של יסמין וינטה ז"ל. צילום באדיבות ההורים

תושבים מדליקים נרות בכניסה לגן מאשה והדוב לזכרה של יסמין וינטה ז"ל. צילום באדיבות ההורים

שופט בית משפט המחוזי בלוד, עמי קובו, כתב: "התנהלותה של הנאשמת בתום האירוע, מלמדת על הלך נפשה במהלכו. הנאשמת הרימה את השמיכה שהייתה כרוכה סביב ראשה וצווארה של התינוקת והבחינה כי ראשה של התינוקת נשמט ברפיון על המזרן וכי היא אינה מגיבה. בשלב זה, הנאשמת כיסתה מחדש את ראשה של התינוקת בשמיכה ושבה לעיסוקיה. הנאשמת לא הגיבה בבהלה, לא ניסתה לנקוט בפעולות מצילות חיים ואף לא ניסתה להזעיק עזרה כלשהי. כך נותרה התינוקת המנוחה מוטלת ומכוסה במשך שעה וחמישים דקות, עד אשר נמצאה ללא רוח חיים. גם מכך ניתן ללמוד כי אין מדובר בקלות דעת ובתקווה כלשהי למניעת התוצאות הקשות והצפויות של התנהגותה, אלא התנהגותה של הנאשמת המתוארת לעיל, מבטאת שוויון נפש ביחס לתוצאה".
בנוסף, הנאשמת תפצה שלושה הורים שנפגעו ממעשיה, ביניהם הוריה של וינטה, בסך כולל של 120 אלף שקלים.

מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) נמסר בהתייחס לגזר דינה של סקיבנקו בגין הריגתה של יסמין וינטה ז"ל וריבוי עבירות של תקיפת חסר ישע על ידי אחראי: "בית המשפט גזר את דינה של הנאשמת והטיל עליה 17 שנות מאסר בפועל בגין הריגת התינוקת יסמין וינטה ז"ל ובגין תקיפות מרובות של קטינים נוספים בגן. מדובר בתיק ייחודי בחומרתו בו הנאשמת שהייתה אמונה על שלומה ובטחונה של יסמין גרמה במעשיה למותה. בנוסף, הנאשמת הפרה את האמון שנתנו בה הורי הילדים בגן כאשר תקפה את הקטינים בהזדמנויות רבות. שנות המאסר הרבות שהוטלו על הנאשמת מבטאות את החומרה הרבה בה רואה מערכת המשפט את תופעת האלימות כלפי קטינים חסרי ישע על ידי מי שאחראי עליהם".

את התיק ניהלו עורכות הדין שירלי לוגסי ומיטל אילן מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי).

יצוין כי הדיווח הראשוני היה שיסמין וינטה נמצאה ללא רוח חיים במעון בו שהתה ופונתה לבית החולים תוך ניסיונות החייאה. מאוחר יותר באותו יום נקבע מותה בבית החולים שניידר. מספר ימים לאחר מכן הודיעה המשטרה כי שלוש גננות וסייעות במעון נחקרו וכי עלה חשד לפלילים. זאת בעקבות צילומים ממצלמות שהיו בגן והצוות חשב שלא עבדו. לאחר מכן הגישה פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד סקיבנקו בת ה-23. סקיבנקו נשואה ואמא לשני ילדים. היא למדה בתיכון אחד העם בכיתת העולים.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר